پایگاه خبری - تحلیلی1400

Language

Language

برچسب‌ها

کاهش حوادث کار در شوش

رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی شوش: حوادث کارگری در واحد‌ها و کارگاه‌های صنفی و صنعتی این شهرستان نسبت به مدت مشابه سال گذشته کاهش ۵۰ درصدی داشته است.

به گزارش گروه شهرستانی جوانان خوز، مهدی عبدالخانی افزود: کاهش ۵۰ درصدی حوادث کار در شوش به دلیل افزایش نظارت‌ها، برگزاری منظم کمیته‌های حفاظت فنی و همچنین الزام واحد‌های صنفی و صنعتی به رعایت نکات ایمنی بوده است.

وی با بیان اینکه ۷۱۷ بازرسی به صورت دوره‌ای طی ۶ ماه نخست امسال در کارگاه‌های صنفی صنعتی شهرستان شوش انجام شده است، ادامه داد: رویکرد وزارت صمت پیشگیری از وقوع حوادث کار است به همین دلیل رعایت مسایل ایمنی در محیط‌های کارگری با حساسیت ویژه نظارت می‌شود.

رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی شوش تاکید کرد: طبق قانون با کارفرمایانی که در موضوع ایمنی، بهداشت کار و رفاه اجتماعی کارگران قانون و شیوه نامه‌ها را رعایت نکنند بدون هیچ مماشاتی برخورد می‌شود ضمن اینکه تجلیل از کارفرمایان برتر نیز در دستور کار است.

وی افزود: عامل آتش سوزی به عنوان حادثه غیرمنتظره با درجه خطر بالا در واحد‌های صنعتی شوش به دلیل ارتباط با مواد سلولزی شناسایی شده که به منظور کاهش خطرات و جلوگیری از بروز حادثه در تمامی‌شرکت‌های شهرستان، مانور اطفای حریق و نجات مصدوم انجام شده است.

عبدالخانی تصریح کرد: براساس آیین نامه کمیته حفاظت فنی و بهداشت کار، کارفرمایان در کارگاه‌های با ۲۵ نفر کارگر و بیشتر مکلف به تشکیل کمیته حفاظت فنی و بهداشت کار هستند که نظارت بر حسن اجرای مقررات حفاظت فنی و بهداشت کار و صیانت نیروی انسانی و همچنین پیشگیری از حوادث و بیماری‌های ناشی از کار بر عهده این کمیته است.

مانور سراسری ایمنی در کارگاه‌های پرخطر شوش و کرخه با هدف بررسی وضعیت حفاظت فنی و بهداشت کار واحد‌های تولیدی و کارگاه‌های ساختمانی این ۲ شهرستان برگزار شد.

پایان گزارش/

4.5/5

پیشنهاد سردبیر

پربازدیدها

نظارت بر بازار،کنترل قیمتها،عرضه ی بموقع کالاهای اساسی در هفتمین جلسه ی کارگروه تنظیم بازار استان+گزارش تصویری
بازداشت یک کلاهبردار در دزفول
دستگیری سارق محتویات خودرو در اهواز
فولاد خوزستان پرچمدار بومی سازی قطعات فولادی در کشور
سردار وحیدی: اقدامات لازم برای بازگشت سریع‌ آبادان به حالت عادی در حال جریان است
پوشش تحولات اوکراین| پنتاگون: اعزام نیرو به فنلاند و سوئد بعید نیست
کارخانه‌خواری به جای کارخانه‌داری
صفحه نخست روزنامه‌های سه شنبه ۲۰ اردیبهشت ماه
بازرسی از ۱۰ نانوایی در شوشتر
ثبت بیش از ۱۲ هزار متر حفاری چاه‌های نفت و گاز در مناطق نفت خیز

سرخط اخبار کل

170593021
9760083_530
IMG_۲۰۲۲۰۵۲۴_۱۶۱۶۲۱
14010806155538910263233010
8583778_562
9172946_274

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *