پایگاه خبری - تحلیلی1400

Language

Language

برچسب‌ها

کاهش مصرف برق خوزستان در فروردین

مدیر دفتر بازار برق شرکت برق منطقه‌ای خوزستان : خوزستانی‌ها در فروردین ماه ۱۴۰۲ نسبت به سال قبل ۱۵ درصد کمتر برق مصرف کردند.

به گزارش گروه خبری جوانان خوز، فرامرز شادفر در خصوص میزان تولید و مصرف برق استان در فروردین ماه امسال اظهار کرد: در فروردین ماه ۳ هزار و ۵۷۴ گیگاوات ساعت برق در خوزستان تولید شده که در مقایسه با سال قبل ۳۱ درصد رشد داشته است.

وی افزود: از این مقدار برق تولیدی ۵۰ درصد در نیروگاه‌های برق‌آبی، ۴۸.۲ درصد در نیروگاه‌های حرارتی و سیکل ترکیبی و حدود ۱.۸ درصد در نیروگاه‌های تولید پراکنده بوده است.

مدیر دفتر بازار برق شرکت برق منطقه‌ای خوزستان تصریح کرد: از یک هزار و ۷۲۶ گیگاوات ساعت برق تولیدی در نیروگاه‌های حرارتی و سیکل ترکیبی، ۶۱ درصد توسط بخش خصوصی (شامل زرگان، آبادان، خرمشهر، بهبهان و فجر) و ۳۹ درصد توسط بخش دولتی (نیروگاه‌های رامین و ماهشهر) تولید و به شبکه تحویل شده است.

شادفر عنوان کرد: در این بازه زمانی انرژی مصرفی با ۲ هزار و ۲۱۹ گیگاوات ساعت، ۱۵ درصد نسبت به مدت مشابه در سال قبل و پیک مصرف در فروردین ماه ۱۴۰۲ با مصرف ۴ هزار و ۸۵۴ مگاوات نسبت به پیک بار سال قبل، ۴.۵ درصد کاهش داشته است.

وی ادامه داد: ظرفیت منصوبه تولید نیروی برق استان خوزستان در بخش انتقال و فوق توزیع برابر با ۱۵ هزار و ۴۳۲ مگاوات بوده که از این میزان ظرفیت منصوبه بخش آبی برابر با ۸ هزار و ۱۹۴ مگاوات و بخش حرارتی ۷ هزار و ۵۰ مگاوات است. ظرفیت بخش DG (نیروگاه‌های تولید پراکنده) نیز ۱۸۸ مگاوات است.

پایان گزارش/

4.5/5

پیشنهاد سردبیر

پربازدیدها

لزوم توجه والدین به سن طلایی کاشت حلزون برای کودکان
واکنش فرمانداری به ادعای یکی از اعضای شورای شهر اهواز
کاراته وان باکو| خاکسار به مدال برنز رسید
سفارت‌های آمریکا و اسرائیل در آرژانتین تخلیه شدند
توصیه‌های بهداشتی در آستانه بازگشایی مدارس
بیش از ۴.۳ میلیون نفر از جاذبه‌های خوزستان بازدید کردند
راه اندازی خانه محیط زیست در سرا‌های محله اهواز
معرفی برترین های هفته هنر انقلاب در خوزستان
اردوی راهیان پیشرفت مهم‌ترین طرح اوقات فراغت در شادگان
حافظ اسد و قذافی تنها حامیان ایران در جنگ با عراق

سرخط اخبار کل

IMG_۲۰۲۲۰۴۱۵_۱۶۳۲۴۳
1402070518495115528435774
9571695_180
170334184
169976533
1397031611042818514340964

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *