Language

Language

اجرای طرح بزرگ آبرسانی فدک در خوزستان

طرح بزرگ آبرسانی فدک با مشارکت قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء در خوزستان اجرا می شود.

به گزارش گروه خبری جوانان خوز ، مدیر عامل سازمان آب و برق خوزستان در گفتگو با خبر خوزستان  گفت: طرح فدک طرح آبرسانی به شهر‌های ایذه، باغملک، صیدون، قلعه تل، رامهرمز و میداود و ۶۸۹ روستا با ۷۳۰ هزار جمعیت تا افق ۱۴۲۵ است. همچنین این طرح تامین آب کشاورزی در ۲۰۰ هزار هکتار و توسعه باغات است از طریق سد کارون سه است. 

عباس صدریان فر افزود: ساخت آبگیر با ظرفیت ۱۱.۱ هزار متر مکعب در ثانیه از محل خروجی نیروگاه سوم سد کارون سه، ایستگاه پمپاژ به ظرفیت ۱۱.۱ متر مکعب بر ثانیه، تونل انتقال به قطر ۴.۵ متر و طول ۴.۵ کیلومتر و تصفیه خانه به ظرفیت ۲۶۵ هزار متر مکعب بر ثانیه و خط لوله به طول ۱۱۳ کیلومتر در دستور کار قرار گرفت.

وی اظهار کرد:با توجه به تجریه، ظرفیت و داشتن ماشین آلات تخصصی ساخت تونل اجرای طرح فدک به قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء واگذار شد و تفاهم نامه همکاری میان وزارت نیرو، سازمان آب و برق خوزستان و این قرارگاه به امضا رسید.

مدیر عامل سازمان آب و برق خوزستان بیان کرد: پس از امضای این تفاهم نامه جلسات کارشناسی میان قرارگاه خاتم الانبیاء و سازمان آب و برق خوزستان برگزار شد و کارشناسان قرارگاه از محل اجرای طرح دیدن کردند. برای بررسی فنی ساخت تونل و طرح یک همایش علمی با حضور استادان و صاحب نظران برگزار شد و طرحی که سازمان آب و برق خوزستان مطالعات آن را انجام داده بود، به عنوان بهترین مسیر مورد تصویب قرار گرفت.

صدریان فر با بیان اینکه اعتبار ریلی بالا می‌باشد نیازمند تصویب هیات دولت است، گفت: با تصویب این اعتبار اجرای طرح در چندین جبهه کاری انجام خواهد شد. همچنین با هدف افزایش ظرفیت آب رسانی به شهر ایذه، افزایش میزان ذخیره سازی مخزن ۲۰ هزار متر مکعبی شهدای ایذه در دستور کار قرار گرفت که با انجام آن میزان ظرفیت آن به ۴۰ هزار متر افزایش می‌یابد.

پایان گزارش/

4.5/5

پیشنهاد سردبیر

پربازدیدها

از سرگیری مرمت هتل قوی اهواز در آینده نزدیک
سازمان ملل: زرادخانه هسته‌ای اسرائیل تهدیدی جدی برای صلح و امنیت جهانی
جشن گلریزان برای کمک به مجرمان جرایم غیر عمد در آبادان برگزار شد
آتش نشانان دزفول ناجی گاومیش‌های گرفتار در کانال آب کشاورزی
توصیه حاج قاسم سلیمانی درباره "کتاب الغارات" چه بود؟
وضعیت قرمز و خطرناک آلودگی هوا در سه شهر خوزستان
هواشناسی ایران ۱۴۰۱/۰۴/۱۳؛ هشدار سیلابی شدن رودخانه‌های فصلی در برخی استان‌ها
همایش علمی فرصت ها و چالش های سپاه خوزستان الگوی مطلوب برای ارتباط بین دانشگاه و صنعت
صدور نخستین مجوز الکترونیکی انتشارات در خوزستان
سردار سلامی: به فرازهای درخشانی از تقابل راهبردی رسیده‌ایم

سرخط اخبار کل

169922497
9636360_727
169937031
11065426_625
140103101252054625430844
10273555_144

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *