پایگاه خبری - تحلیلی1400

Language

Language

برچسب‌ها

اجرای طرح رهگیری بیماران دیابتی و فشارخونی شاغل در دزفول

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی دزفول از اجرای طرح رهگیری بیماران دیابتی و فشارخونی در شاغلان صنایع این شهرستان خبر داد.

به گزارش گروه شهرستانی جوانان خوز، دکتر مهدیه توکلی گفت: شیوع و بروز بیماری‌های غیر واگیر به ویژه در دهه‌های اخیر سبب بروز نگرانی‌هایی در سیستم سلامت کشور‌های مختلف و دست اندرکاران نظام سلامت در دنیا شده است.

 

وی افزود: با توجه به اینکه بیماری‌های غیر واگیر شایع‌ترین علت مرگ و میر زودرس و ناتوانی در اثر بیماری‌ها در سطح جهان هستند، نیاز به اقدام و انجام مداخله‌های موثر ضروری است.

خانم توکلی می‌گوید: به همین منظور و باهدف حفظ و ارتقای سلامت شاغلان و همچنین پیشگیری از مرگ زودرس و ناتوانی در اثر بیماری‌های غیر واگیر، کاهش حوادث شغلی و افزایش بهره وری نیروی انسانی به عنوان محور توسعه نیاز به شناسایی و بیماریابی در محیط‌های کاری بیش از پیش اهمیت دارد.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی دزفول اضافه کرد: طرح بیماریابی و مراقبت بیماران دیابتی و فشارخونی از بهمن ماه امسال، بعد از انجام معاینه‌های ادواری سلامت شاغلان در صنایع بالای ۲۵ نفر شهرستان با همکاری گروه‌های مهندسی بهداشت حرفه ای، مدیریت توسعه شبکه و پیشگیری و مبارزه با بیماری‌های غیر واگیر اجرا شد.

دکتر توکلی ادامه داد: با توجه به اینکه یکی از مهم‌ترین علل مرگ و میر در جهان، بیمار‌های قلبی _عروقی است و فشارخون و دیابت به عنوان عوامل خطر مهم این بیماری‌ها شناخته شده اند و به دلیل شیوع زیاد دیابت و فشار خون در کشور، مراقبت بیماران دیابتی و فشارخونی به منظور آغاز درمان به موقع و مراقبت‌های پیشگیرانه باهدف پیشگیری از ایجاد عوارض ناخواسته و کنترل مطلوب بیماری از اهمیت بالایی برخورداراست.

وی هدف از اجرای این طرح را تمرکز بر بیماران دیابتی و فشارخونی شناسایی شده در صنایع بالای ۲۵ نفر و ثبت بیماران در سامانه سیب و انجام رهگیری منظم با تقویت ارائه خدمات به منظور پیشگیری از بروز عوارض بیماری‌های یاد شده در شاغلان صنایع عنوان کرد و گفت: برای اجرای این طرح همکاری و هماهنگی برون بخشی مدیران عامل صنایع مورد انتظار است.

توکلی می‌گوید: شایسته است همه مسئولان و مدیران صنایع بالای ۲۵ نفر شاغل دزفول جهت اجرای بهتر این برنامه ترتیبی اتخاذ کنند تا بیماران یاد شده زیر پوشش خود را به مراکز بهداشت شهرستان ارجاع داده تا در این خصوص مراقبان سلامت با رابطان بهداشت آن صنعت جهت هماهنگی حضور بیماران تماس بگیرند.

پایان گزارش/

4.5/5

پیشنهاد سردبیر

پربازدیدها

نمایندگان در انتصابات آموزش و پرورش خوزستان دخالت نکنند
ساخت یک هزار و ۹۵۰ واحد مسکونی در اندیکا
۲ نرخی شدن هزینه‌های حج تمتع ۱۴۰۲ برای حجاج خوزستانی
سقوط آرام هژمونی دلار از نگاه رسانه آمریکایی
حفظ محیط زیست با کاهش مشعل‌ سوزی در مناطق نفت خیز جنوب
طرح مبارزه با آفات جنگل های بلوط شهرستان لالی آغاز شد
برگزاری مسابقات انتخابی تیم کشتی آمریکا همزمان با جام تختی
امام جمعه آبادان:فتنه اغتشاشگران با حضور حماسی مردم خنثی است
موشک بالستیک "رضوان" رونمایی شد
پوشش تحولات اوکراین| کرواسی هم با پیوستن سوئد و فنلاند به ناتو مخالفت کرد

سرخط اخبار کل

1403012813045046729824844
2901747
170890989
11203024_563
9649501_222
11113913_999

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *