پایگاه خبری - تحلیلی1400

Language

Language

برچسب‌ها

اختصاص سه هزار میلیارد ریال برای آسفالت معابر اهواز

رییس کمیسیون خدمات شهری شورای اسلامی اهواز : سه هزار میلیارد ریال برای آسفالت معابر از محل اعتبارات حق آلایندگی خوزستان، به شهر اهواز تخصیص داده است.

به گزارش گروه شهرستانی جوانان خوز، احمد سراج با اولیت خواندن آسفالت معابر کلانشهر اهواز گفت : خیابان شهد علاف به زودی آسفالت می‌شود که با اجرای این طرح در واقع پل نهم به عنوان یک معبر مهم جدید به معابر شهر اهواز افزوده، و بخشی از معضل ترافیکی این شهر باز می‌شود.

 

وی با اشاره به لایحه مناقصه آسفالت معابر زیرسازی شده در چهار منطقه اهواز گفت: زیرساخت معابر اهواز در مقطعی بدون برنامه و نگاه به بودجه انجام شده است به همین دلیل با وجود اینکه آسفالت برخی از این معابر در اولویت قرار ندارد به دلیل اینکه اگر آسفالت نشود، زیرساخت انجام شده از بین می‌رود، چاره‌ای جز آسفالت این معابر وجود ندارد.

سراج با بیان اینکه این لایحه به معابری تمرکز دارد که زیرساخت آن‌ها تکمیل شده است افزود: پیشنهاد می‌شود قرارگاهی برای آسفالت معابر و نظارت بر کیفیت آن در اهواز ایجاد شود.

عضو دیگر شورای اسلامی کلانشهر اهواز نیز در این نشست با بیان اینکه حفاری‌های معابر شهری به معضلی برای مردم اهواز تبدیل شده است گفت: بر اساس جلسه مشترک آبفا و شهرداری مقرر شد مطالبات مالی شهرداری از آبفا و تعداد انشعابات مجاز و غیرمجاز در یک ماه تعیین شود که تاکنون هیچ یک از مناطق شهرداری این مطالبات را استخراج نکرده اند.

سید ناصر مهداوی با اعلام تذکر جدی به شهرداری مناطق برای اعلام فوری مطالبات شهرداری از آبفا ادامه داد: علاوه بر شرکت آب و فاضلاب، شهرداری اهواز نیز در آسیب‌های مالی و جانی به مردم به دلیل نامناسب بودن آسفالت معابر و نوار‌های حفاری دخیل است.

رییس کمیسیون عمران، شهرسازی و معماری شورای اسلامی کلانشهر اهواز نیز در این نشست با اشاره به بررسی لایحه مناقصه آسفالت معابر زیرسازی شده در مناطق ۲، ۳، ۷ و ۸ گفت: مبلغ پایه این مناقصه ۴۸۱ میلیارد ریال تعیین شده که برنده مناقصه ۴۹۱ میلیارد ریال اعلام کرده بود و این در حالی است که قیمت کارشناسی ۵۷۰ میلیارد ریال تعیین شده است.

حمید دغاغله با بیان اینکه برخی قیمت‌های اعلام شده کارشناسی نیاز به بازنگری دارد افزود: اگر چه برخی مسیر‌های تعیین شده برای آسفالت معابر در این لایحه جزو اولویت‌های شهری نیست، ولی به دلیل اینکه زیرساخت این خیابان‌ها انجام شده، کمیسیون با آسفالت این معابر موافقت کرده است.

لایحه مناقصه آسفالت معابر زیرسازی شده در مناطق ۲، ۳، ۷ و ۸ در این نشست بررسی شد که اعضای شورای اسلامی شهر اهواز به این لایحه رای مثبت دادند ضمن اینکه مقرر شد در آسفالت معابر جدید، بر اساس اولویت انجام شود.

لایحه مزایده اموال اسقاطی و غیرقابل استفاده اداره اموال شهرداری مرکز و همچنین طرح الزام شهرداری برای شناسایی و وصول مطالبات معوق شهرداری به عنوان اولویت اول جذب منایع درآمدی از دیگر موضوعاتی بود که در دستور کار امروز شورای شهر اهواز قرار داشت که در نهایت به تصویب این شورا رسید.

پایان گزارش/

4.5/5

پیشنهاد سردبیر

پربازدیدها

مهار آتش سوزی در بیشه زار‌های زاویه مشعلی دزفول
سرلشکر باقری: «وعده صادق» مصداق هم‌افزایی ارتش و سپاه بود
بازهم دود آتش‌سوزی تالاب هورالعظیم به چشم خوزستانی‌ها رفت
انتقاد حقوق بشر سازمان ملل از اقدام ضد حجاب فرانسه
عنوان سوم تیم مناطق نفتخیز جنوب
وزنه‌برداری بانوان در سالی که گذشت؛ از تاریخ‌سازی تا رکوردهایی که انتظارات را برآورده نکرد
همایش «ابن‌عربی، میراث او و اهمیت آن در جهان معاصر» برگزار می‌شود
تعمیرات اساسی سه طرح سرمایه گذاری با رعایت الزامات زیست محیطی
اتحادیه اروپا: به توافق با ایران برای تامین نفت نیازمندیم
کسب عناوین برتر مسابقات بین المللی جام تختی توسط فرنگی کاران خوزستان

سرخط اخبار کل

IMG_۲۰۲۲۰۹۱۳_۲۱۱۸۲۲
2924407
9726431_407
1402013119260717527437494
IMG_۲۰۲۴۰۳۲۸_۱۱۴۷۵۸
10239918_834

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *