پایگاه خبری - تحلیلی1400

Language

Language

برچسب‌ها

اختصاص ۵۰ میلیارد تومان تسهیلات به شرکت‌های دانش بنیان خوزستان

معاون پارک علم و فناوری خوزستان از اختصاص ۴۰ هکتار زمین برای ساخت پارک و ۵۰ میلیارد تومان تسهیلا به شرکت‌های دانش بنیان استان خبر داد.

به گزارش گروه خبری جوانان خوز، آقای بختیاری درخصوص طرح‌های در دستور کار برای توسعه فعالیت شرکت‌های دانش بنیان و ارتقا سطح شغلی و تولید‌های آن‌ها در خوزستان گفت: مجوز راه اندازی پارک علم و فناوری در استان در سال ۱۳۸۸ اعطا شد و درحال حاضر ۹ مرکز رشد، ۲۳ مرکز کانون و ۳ پردیس در خوزستان فعال است و ایده‌های مختلف جمع آوری می‌شوند.

وی به مسائل و مشکلات حوزه پارک و علم و فناوری اشاره کرد و افزود: این موفقیت‌ها که همه به آن‌ها اذعان دارند این است که واحد‌های فناور و شرکت‌های دانش بنیان توانسته اند بخشی از بار و نیاز‌های فناورانه را مرتفع کنند، درحالی رخ داده که از فضای فیزیکی مناسب و استاندارد محروم است.
بختیاری ادامه داد: برای حل این مشکل مسئولان از سال‌های قبل در گام اول اختصاص زمین برای ساخت پارک علم و فناوری را پیگیری کردند، ولی تاکنون به دلایل خاص خود این امر محقق نشد.
معاون پارک علم و فناوری خوزستان در تشریح آخرین کار‌های انجام شده برای توسعه زیست بوم فناوری می‌گوید: براساس آخرین جلسه در شورای برنامه ریزی استان با نظر و همکاری آقای حسینی محراب، استاندار خوزستان و اعضای این شورا، به جای زمین ۲۰ هکتاری که دارای مشکلاتی از جمله توپوگرافی بود و امکان جذب اعتبار نداشت، زمینی باشرایط بهتر به مساحت ۴۰ هکتار برای ساخت پارک اختصاص یافت.
این مقام مسئول به انجام کار‌های مطالعاتی ساخت پارک اشاره و اضافه کرد: درحال حاضر عملیات نقشه برداری درحال انجام است و مراحل اجرایی این پارک بعد از انتخاب مشاور آغاز خواهد شد، ضمن اینکه با کمک مسئولان استانی به ویژه استاندار و رئیس سازمان برنامه ریزی و بودجه خوزستان، اعتبار‌های خوبی برای اجرای طرح در نظر گرفته شده است و تلاش داریم تا پایان امسال خبر‌های خوبی برای شرکت‌های فناور داشته باشیم.
بختیاری گفت: برنامه داریم که در مراکز توسعه رشد پارک علم و فناوری، کانون‌های شکوفایی و نوآوری و همچنین پردیس‌های علم و فناوری تلاش خود را مضاعف کنیم، همچنین موفق شدیم مجوز راه اندازی ۳ پردیس را دریافت کرده ایم و بدون شک کمک زیادی به نیاز‌های فناورانه و حوزه اقتصاد دانش بنیان‌های استان خوزستان خواهد کرد.
وی درخصوص پرداخت ۵۰ میلیارد تومان اعتبار از سوی صندوق شکوفایی ریاست جمهوری به شرکت‌های دانش بنیان می‌گوید: هفته قبل از ۲۰ تا ۲۳ خردادماه میزبان اعضای صندوق نوآوری و شکوفایی بودیم که باحضور آقای خیاطیان موفق شدیم ۴۳ فقره تسهیلات برای واحد‌های فناور و در قالب سرمایه در گردش، سرمایه ثابت و سرمایه نمونه سازی جذب کرده و قرارداد نهایی به امضا رسید و براساس آخرین گزارش‌های دریافتی از صندوق شکوفایی و نوآوری در استان، در روز‌های آینده این میزان تسهیلات پرداخت خواهد شد.
در سال ۱۳۷۰ پارک علم و فناوری در کشور و در سال ۱۳۸۸ در خوزستان تاسیس شد و تا به امروز ۳۰۰ شرکت دانش بنیان در استان ما فعال هستند.
پایان گزارش/
4.5/5

پیشنهاد سردبیر

پربازدیدها

انجام بیش از دو هزار بازرسی بهداشتی در طرح بسیج سلامت نوروزی شوشتر
پیام تسلیت معاون سیاسی اجتماعی استانداری خوزستان در پی درگذشت ۴ سرباز اندیمشکی
کاخ سفید اظهارات ایلان ماسک را محکوم کرد
بازگشت واحد شماره یک نیروگاه رامین اهواز به مدار تولید برق کشور
بازدید استاندار خوزستان از نمایشگاه توانمندی ‌های روستاییان شهرستان دزفول
۴۵ روز مهلت برای تامین زمین ۲۸۰ هزار واحد مسکونی در خوزستان
پیام تسلیت آیت الله کعبی به مناسبت شهادت سرگرد قنبری
ارائه خدمات رایگان به مناطق محروم دزفول
بازداشت ‌مدیرکل سابق یکی از سازمان‌های خوزستان و برخی مدیران نفتی
تاکید استاندار خوزستان بر پرهیز از تکرار تجربه های ناموفق در زمینه اعطای تسهیلات اشتغالزایی

سرخط اخبار کل

1401111020015076726936934
4026850
169969587
8675468_575
4179642
139110050001604

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *