پایگاه خبری - تحلیلی1400

Language

Language

برچسب‌ها

اختصاص ۶ دستگاه اتوبوس حمل و نقل عمومی به شهرستان کارون

نماینده مردم اهواز، کارون، باوی و حمیدیه از اختصاص ۶ دستگاه اتوبوس حمل و نقل عمومی درون شهری به شهرستان کارون برای نخستین بار خبر داد.

به گزارش گروه خبری جوانان خوز، مجتبی یوسفی توجه به حمل و نقل عمومی را یکی از مسائل مهم در توسعه شهر‌ها به ویژه شهر‌های کوچک عنوان کرد و گفت: توسعه اتوبوسرانی علاوه بر کمک به ارزان‌تر شدن حمل و نقل عمومی، خدمت به مردم و اقشار متوسط و ضعیف جامعه و همچنین آغاز خدمات رسانی با کیفیت بهتر در حوزه حمل و نقل عمومی است.

وی به جداشدن شهرستان کارون و شهرداری کوت عبدالله از سال ۱۳۹۲ از اهواز اشاره کرد و افزود: از ۱۰ سال قبل تاکنون کاری در حوزه حمل و نقل عمومی برای این شهر و خدمت رسانی به مردم در حوزه حمل و نقل عمومی انجام نشده است.
یوسفی به پیگیری‌ها در سطح ملی و پیشنهاد نمایندگان مردم اهواز در کمیسیون تلفیق برای اختصاص حدود ۲۰ هزار میلیارد تومان در حوزه حمل و نقل اشاره کرد و ادامه داد: باوجود اینکه شهر کوت عبدالله در اختصاص اتوبوس‌هایی که از سوی وزارت کشور و تامین اعتبار‌هایی که مجلس برای تزریق به شهرداری‌های شهر‌های بزرگ اختصاص داد، سهمی نداشت، ولی با همکاری‌های آقای سلیمی، مدیرعامل سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور و پیگیری‌های اعضای شورای اسلامی شهر کوت عبدالله، ۶ دستگاه اتوبوس به این شهر برای نخستین بار اختصاص یافت.
یوسفی حداقل قیمت این اتوبوس‌ها را ۷ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان اعلام کرد و ادامه داد: ولی با همکاری آقای سلیمی، هر دستگاه اتوبوس با قیمت یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان و حدود کمتر از یک ششم قیمت خریداری شدند.
نماینده مردم اهواز، کارون، باوی و حمیدیه در ادامه از همکاری شرکت ایران خودرو دیزل برای تولید و ارسال این تعداد اتوبوس حمل و عمومی درون شهری، شهرداری، شورای اسلامی شهر کوت عبدالله تقدیر و اضافه کرد: باتوجه به اینکه این شهر زیرساخت‌های لازم اتوبوسرانی را ندارد، تلاش می‌شود زیرساخت‌ها آماده شوند و اتوبوسرانی نیز به زودی فعالیت خود را آغاز و به شهروندان شهرستان کارون خدمت رسانی کند.
وی درخصوص افزایش تعداد اتوبوس‌ها در شهرستان کارون می‌گوید: نمایندگانی که ارتباط‌های بهتری در سطح ملی داشته باشند، می‌توانند از سهمیه اتوبوس‌هایی که قرار بود به شهر‌ها اختصاص پیدا کند، استفاده کنند، این درحالی است که برای کوت عبدالله هیچ سهمیه‌ای در نظر گرفته نشده بود، البته تلاش داریم با سهمیه گرفتن از منابع مالی و همکاری وزارت کشور و استفاده از ظرفیت مجلس و هیئت رئیسه، تعداد بیشتری اتوبوس حمل و نقل درون شهری را تحویل گرفته و به ناوگان حمل و نقل عمومی کوت عبدالله و اهواز اضافه کنیم.
پایان گزارش/
4.5/5

پیشنهاد سردبیر

پربازدیدها

پیش‌بینی افزایش محسوس دما و وزش باد
بیانیه ارتش یمن درباره حمله گسترده به عمق خاک عربستان
وقوع انفجارهای جداگانه در اطراف موصل / ۸ نظامی عراقی زخمی شدند
تشییع و خاکسپاری پیکر مطهر سرگرد شهید قنبری در شهرستان صیدون
ضرورت سرعت بخشیدن به طر‌ح های راه در خوزستان
دعوت فرنگی کاران خوزستان به تیم ملی کشتی جوانان
برداشت گردو از باغات شهرستان صیدون
بیانیه مشترک رؤسای جمهوری اسلامی ایران، فدراسیون روسیه و جمهوری ترکیه
حضرت‌زینب (س)، یکی از افتخار‌های بزرگ شیعیان و مسلمانان جهان
بهره برداری از واحد تفکیک گاز از نفت میدان مشترک آزادگان جنوبی

سرخط اخبار کل

9074678_523
9580172_816
IMG_۲۰۲۲۰۸۱۷_۱۷۰۰۵۵
9548670_191
1401063004562851726123404
10169192_587

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *