پایگاه خبری - تحلیلی1400

Language

Language

برچسب‌ها

کتاب چهارشنبه ده صبح، هنر نوجوان خوزستانی

مجموعه داستان نوجوان چهارشنبه ده صبح، اثر نویسنده و شاعر جوان خوزستانی منتشر شد.

به گزارش گروه فرهنگی جوانان خوز، کتاب چهارشنبه ده صبح به قلم حسین بازپور و شامل ۵ داستان کوتاه برای نوجوانان است که در ۶۰ صفحه و در تیراژ ۵۰۰ نسخه توسط نشر تیماج چاپ و منتشر شده است.

این مجموعه داستان کوتاه، سومین اثر نویسنده دهه‌هشتادی خوزستانی است که به دغدغه‌های دانش‌آموزان و مسائل اجتماعی نوجوانان می‌پردازد.

حسین بازپور می‌گوید: برای روایت داستان‌ها، از راوی اول شخص، سوم شخص محدود و سوم شخص دانای کل بهره بردم و به موضوع‌هایی از جمله؛ اعتیاد و مشکلات نوجوانان پرداختم. در تلاشم که در داستان‌هایم تضاد را مابین شخصیت‌ها و اتفاق‌ها خلق کنم.

وی افزود: توصیف مکان و پرداخت به جزئیات شخصیت‌پردازی از دیگر نکاتی مهمی است که در داستان‌ها همیشه به آن، به‌صورت ویژه می‌پردازم، ضمن اینکه در بخش دیگری از داستان‌ها، به سختکوشی و تلاش و کوشش پرداختم.

بازپور با بیان اینکه داستان‌ها در شهر‌های اردبیل، کرج و مشهد و… روایت می‌شوند، ادامه داد: این مجموعه داستان، با ۲ مجموعه دیگر متفاوت است، ولی تکمیل‌کننده مجموعه داستان قبلی من است. این ارتباط محسوسی مابین داستان‌های کتاب چهارشنبه ده صبح و یکشنبه عصر در خیابان سوم در جریان است.

این نویسنده خوزستانی اضافه کرد: در این کتاب به دغدغه‌های دانش‌آموزان کنکوری به‌صورت مستقیم پرداختم، زیرا این مسئله‌ای نیست که بخواهیم پنهانش کنیم، بلکه باید درخصوص آسیب‌های ناشی از کنکور و تاثیر‌های منفی که روی دانش‌آموزان و نابودی استعداد‌های آن‌ها دارد، بنویسیم.

وی می‌گوید: ادبیات کودک و نوجوان خوزستان، نیازمند حمایت بسیار جدی از سوی متولیان فرهنگی است، در استان، دغدغه امروز ادبیات، ادبیات کودک و نوجوان است و باید بستری برای رشد و پرورش نویسندگان و شاعران این عرصه فراهم شود.

به گفته بازپور؛ خوزستان سرشار از استعداد‌های ادبی است که می‌توانند حرف‌های بسیاری نه تنها در سطح استان، بلکه در کشور داشته باشند، از سویی نبود نشریه‌های تخصصی در استان، یکی دیگر از معضل‌های ادبیات کودک استان محسوب می‌شود.

به عقیده این شاعر خوزستانی؛ وجود نشریه‌های دوزبانه، سبب رشد و آگاهی بیشتر کودکان استان خواهند شد، زیرا شعر و داستان، غذای روح کودک است که تاکنون نسبت به آن بی‌تفاوت بوده‌ایم.

حسین بازپور می‌گیود: مجموعه داستان دیگری، با عنوان “قایق‌سواری روی تار عنکبوت” در دست چاپ دارم که در سال آینده منتشر خواهد شد.

پایان گزارش/

4.5/5

پیشنهاد سردبیر

پربازدیدها

کشف بسته انفجاری مشکوک از سفارت آمریکا در اسپانیا
برخورد قاطع پلیس با مخلان امنیت در خوزستان
واکنش وزارت خارجه به سیاست‌های دوگانه غرب
رایگان شدن برق مصرفی کشاورزان اهواز
پرداخت مطالبات گندمکاران خوزستان در هفته آینده
مجلس | تذکر ۶۷ نماینده به وزیر نفت درباره کارت سوخت
قیمت طلا، سکه و ارز در بازار اهواز، ۱۶ مهر ماه ۱۴۰۲
مرز‌های خوزستان به سمت عراق بسته است
سازمان بهداشت جهانی: ۴۲۰ غیرنظامی در سودان کشته و ۳۷۰۰ نفر زخمی شدند
ضرورت توجه به محتوای کتب درسی در تحقق سند تحول بنیادین

سرخط اخبار کل

9859260_412
10060234_894
170895013
1397090509355726515992734
10127074_879
9184681_743

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *