پایگاه خبری - تحلیلی1400

Language

Language

برچسب‌ها

ارائه خدمات رایگان به بیماران سرطانی در بیمارستان گلستان اهواز

رئیس بیمارستان گلستان اهواز از ارائه همه خدمات درمانی به بیماران سرطانی به صورت رایگان در این بیمارستان خبر داد.

به گزارش گروه شهرستانی جوانان خوز ، دکتر داود شلیل احمدی گفت: با هماهنگی بیمه ها، ارائه خدمات درمانی رایگان به بیماران سرطانی در بیمارستان گلستان اهواز رایگان است.

 

وی به ارجاع بیماران از استان‌های مجاور و کشور عراق به این مرکز درمانی اشاره کرد و افزود: این مسئله بیانگر اهمیت مرکز پرتودرمانی بیمارستان گلستان است.

شلیل احمدی می‌گوید: بخش پرتودرمانی بیمارستان گلستان اهواز، هم‌اکنون دارای ۲ دستگاه شتاب‌دهنده خطی پر انرژی است که مراحل نصب و راه‌اندازی دستگاه سوم، یعنی دستگاه شتاب‌دهنده پیشرفته Elekta که دارای دقت بسیار زیاد در پرتودهی نقاط سرطانی با مکانیسمی خاص و تکنولوژی موسوم به Monaco است و منجر به افزایش پرتودهی در بافت سرطانی و کاهش میزان دُز اشعه در نواحی غیر سرطانی می‌شود، نیز در حال انجام است.

به گفته رئیس بیمارستان گلستان اهواز؛ این مرکز همچنین دارای یک دستگاه پیشرفته براکی‌تراپی یا نزدیک‌درمانی (نوعی تکنیک پرتودرمانی در فیزیک پزشکی است)، بخش دُزیمتـری (محاسبه‌های فیزیکی پرتوها)، تعداد ۳۰ تخت شیمی درمانی و ۹ درمانگاه تخصصی رادیوتراپی و انکولوژی است.

وی می‌گوید: پرتودرمانی معمولا یا به وسیله دستگاه‌های تابش دهنده پرتو از فاصله نزدیک و داخل بدن، در شیوه براکی‌تراپی و یا با فاصله حدود یک متر توسط تابش‌دهنده‌های خارج بدن، مانند شتاب‌دهنده انجام می‌شود.

شلیل احمدی افزود: در روش براکی‌تراپی نیز هنگام انجام عمل جراحی و یا درون حفره‌های بدن، یک چشمه رادیواکتیو در مجاورت تومور سرطانی قرار می‌گیرد.

بیمارستان گلستان اهواز، قطب درمان سرطان در کشور

وی به انجام پرتودرمانی و شیمی‌درمانی بیش از ۲ هزار بیمار سرطانی در یک سال اخیر در بیمارستان گلستان اهواز اشاره کرد و گفت: شیمی‌درمانی یکی از شیوه‌های رایج برای درمان انواع سرطان‌ها است که در یکسال قبل بیش از ۱۷ هزار مورد خدمت در بخش شیمی‌درمانی انجام شد.

شلیل احمدی افزود: این خدمات شامل حدود ۷ هزار و ۵۰۰ مورد دارودرمانی و ۹ هزار و ۵۰۰ مورد تزریقات خون و فرآورده‌های ویژه بود، همچنین حدود ۲۰ هزار مورد پرتودرمانی در دپارتمان کلینیکال آنکولوژی بیمارستان گلستان انجام شده است.

به گفته رئیس بیمارستان گلستان اهواز؛ این مرکز با مجهز بودن به بخش‌های رادیوتراپی (پرتودرمانی)، شیمی‌درمانی (دارو درمانی) و براکی‌تراپی (پرتودهی داخلی)، قطب درمان سرطان در کشور محسوب می‌شود.

پایان گزارش/

4.5/5

پیشنهاد سردبیر

پربازدیدها

اختصاص 7 میلیارد تومان بابت تعمیر و تجهیز مراکز فرهنگی و هنری استان
کشف کالای قاچاق در ماهشهر
تسلیت رهبر معظم انقلاب به مصیبت‌دیدگان حادثه ساختمان متروپل آبادان
زندگینامه شهید سید‌مرتضی آوینی (۱۳۲۶- ۱۳۷۲)
ثبت نام دانشجویان جدید علوم پزشکی اهواز برای خوابگاه
افتتاح مدرسه ۶ کلاسه «رویا» در شهرستان گتوند
سازمان منافقین از سال۵۴ به دنبال ترور آیت‌الله بهشتی بود
آزادی ۱۸ زندانی با امتیاز مرخصی پایان حبس در اهواز
 رشد ۱۳٫۵ درصدی تولید غلات ایران بر اساس آمار فائو
توقيف يک دستگاه نيسان حامل چوب قاچاق در شوش

سرخط اخبار کل

IMG_۲۰۲۲۱۱۰۴_۲۱۵۳۰۱
8884764_124
11126875_208
1401030411525438025392094
4989137
1401062512225115626097054

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *