علی اکبر حسینی محراب، استاندار خوزستان در خصوص این همایش توضیح داد: خوشبختانه امروز رنگین کمانی از اقوام مختلف استان در کنار همدیگر جمع شدند و از وحدت، همراهی و همدلی خود صحبت کردند.

وی افزود: در این نشست مشکلات استان در حوزه های مختلف زیرساختی مانند آب و فاضلاب، بهداشت و درمان، جاده ها و راه ها، موضوعات کشاورزی، کارگری و … مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفت؛ امیدواریم بتوانیم دغدغه های این عزیزان را با حضور رئیس جمهور محترم پیگیری نماییم.

استاندار خوزستان تصریح کرد: در بخش آب و فاضلاب سه خط غدیر، فدک و کوثر در دست اجرا است.

حسینی محراب ادامه داد: طرح غدیر حدود ۲ میلیون نفر را شامل می شود؛ انشاالله با تصفیه خانه هایی که در آبادان و شادگان در حال احداث است بتوانیم آب را به این دو شهر از محل رودخانه دز برسانیم.

استاندار خوزستان افزود: فاضلاب اهواز ۵۴% اجرا شده و برای تامین اعتبار و اجرای میزان باقیمانده در قالب مصوبات دور دوم سفر ریاست جمهوری برنامه ریزی و پیگیری لازم انجام خواهد شد.

حسینی محراب اظهار داشت: بودجه خوب و مناسبی هم برای ۳۵۰ هزار هکتار از طرح کشاورزی مقام معظم رهبری از حق السهم دولت از نیشکر تامین خواهد شد. همچنین یک فایناس یک میلیارد دلاری از چین در حوزه کشاورزی استان جزو مصوبات دور دوم سفر ریاست جمهوری خواهد بود.

 پایان گزارش/