پایگاه خبری - تحلیلی1400

Language

Language

برچسب‌ها

اشتغالزایی بیش از ۱۲ هزار روستایی و عشایری نیازمند تسهیلات

معاون اشتغال و خودکفایی اداره کل کمیته امداد امام خمینی خوزستان اشتغالزایی ۱۲ هزار و ۹۲ نفر مددجوی روستایی و عشایری استان را نیازمند بیش از ۱۷ هزار میلیارد ریال عنوان کرد.

به گزارش. گروه خبری جوانان خوز، قیس کوتی گفت: برابر با برنامه ریزی‌های انجام شده در زمینه اشتغال مددجویان روستایی و عشایری کمیته امداد خوزستان، تا پایان امسال باید ۸ هزار نفر در زمینه تولید انرژی از نیروگاه‌های خورشیدی و همچنین ۳ هزار و ۱۱۷ نفر در حوزه خدمات و صنعت مشغول بکار شوند.

وی با بیان اینکه از طریق دفاتر کاریابی نیز باید برای ۴۲۰ نفر از مددجویان جامعه هدف این اداره کل فرصت شغلی ایجاد شود، افزود: همچنین از طریق ارائه آموزش‌های مهارتی نیز باید ۱۵۸ نفر تا پایان امسال مشغول به‌کار شوند.

کوتی به مهارت آموزی مددجویان روستایی و عشایری به منظور ایجاد بستر اشتغالزایی اشاره کرد و ادامه داد: مهارت‌آموزی عمومی کسب و کار برای ۳۳۳ نفر، کسب مهارت برای فرصت‌های شغلی تضمین شده برای ۱۸۳ نفر، آموزش مهارت‌های فنی و تخصصی برای یک هزار و ۴۱۶ نفر و آموزش پایدارسازی کسب و کار برای یکهزار و ۹۲۵ مددجو برگزار خواهد شد.

معاون اشتغال و خودکفایی اداره کل کمیته امداد امام خمینی خوزستان با اشاره به طرح‌های اشتغالزایی که برای مددجویان روستایی و عشایری مد نظر است، گفت: این طرح‌ها شامل زنجیره دامپروری و کشاورزی، فرش بافی، طرح‌های اشتغالزایی نوآورانه و دانش‌بنیان، طرح‌های خدماتی، صنعتی و تولیدی برای اشتغالزایی مددجویان روستایی و عشایری، هستند.

وی با بیان اینکه رونق بخشی اقتصادی و زمینه‌سازی برای توانمندسازی مددجویان روستایی، محروم و کم برخوردار را از اولویت‌های کمیته امداد استان است، افزود: کمیته امداد با پرداخت تسهیلات و با استفاده از “راهبران شغلی” تلاش دارد تا زمینه ایجاد اشتغال را در مناطق روستایی و عشایری رونق ببخشد.

کوتی به اجرای برنامه‌های مختلفی برای توانمندسازی مددجویان روستایی اشاره کرد و ادامه داد: کمک به توسعه اقتصادی روستاییان از طریق ایجاد طرح‌های اشتغالزایی به ویژه در حوزه مشاغل بومی از جمله اقدامات کمیته امداد در این مناطق است.

ایجاد ۱۱ هزار و ۱۵۰ شغل برای مددجویان

به گفته معاون اشتغال و خودکفایی اداره کل کمیته امداد امام خمینی خوزستان؛ پارسال برای ۱۱ هزار و ۱۵۰ مددجوی روستایی و عشایری استان زمینه ایجاد اشتغال ایجاد شد.

وی با بیان اینکه در پارسال ۹ هزار مددجوی روستایی و عشایری از دوره‌های کسب مهارت فنی و کسب و کار کمیته امداد بهره‌مند شدند، اضافه کرد: برای ایجاد این میزان اشتغال روستایی در استان ۷ هزار و ۸۸۰ میلیارد ریال تسهیلات پرداخت شد.

پایان گزارش/

4.5/5

پیشنهاد سردبیر

پربازدیدها

برقراری عدالت آموزشی و توسعه مهارت آموزی در خوزستان
ضرورت استفاده جوانان از باشگاه‌های ورزشی در اوقات فراغت تابستان
وزیر ارشاد: اجازه پخش فیلم قبل از مجوز را نمی‌دهم
سرلشکر سلامی: شعاع تأثیر نیروی دریای سپاه و ارتش هر نقطه از اقیانوس‌ها است
بهینه سازی پست برق در شوشتر
ضرورت تحویل سلاح های غیر مجاز
اختصاص ۶ دستگاه اتوبوس حمل و نقل عمومی به شهرستان کارون
ساخت ۱۲ هزار واحد مسکن نهضت ملی در خوزستان
کتاب جامع شهدای دانشگاه شهید چمران اهواز رونمایی شد
همه‌گیری‌ های بیماری دانگ در فصل‌ های بارانی و گرم رخ می‌دهد

سرخط اخبار کل

1401020914522484725236264
61594947
9458145_871
8475765_684
IMG_۲۰۲۲۰۵۰۴_۱۶۵۲۵۲
169640850

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *