پایگاه خبری - تحلیلی1400

Language

Language

برچسب‌ها

اعتیاد عامل رکود اجتماعی و تهدیدی جدی برای سلامت جامعه

رئیس مرکز بهداشت خوزستان: اعتیاد یکی از عوامل رکود اجتماعی و تهدیدی جدی برای سلامت جامعه محسوب می‌شود که می‌توان از افزایش گرایش به آن پیشگیری کرد.

به گزارش گروه خبری جوانان خوز، پژمان بختیاری نیا به نامگذاری ۶ ژوئن برابر با ۵ تیرماه از سوی مجمع عمومی سازمان ملل متحد به نام روز جهانی مبارزه با مواد مخدر اشاره کرد و گفت: هدف از این نامگذاری ابراز عزم سیاسی ملت‌ها در امر مبارزه با پدیده خانمان سوز مواد مخدر، کنترل آن و انجام کار‌های بین‌المللی در خصوص مبارزه با قاچاق مواد مخدر است.

وی با بیان اینکه در کشور ما ۳۰ خرداد تا ۵ تیرماه به عنوان هفته ملی مبارزه با مواد مخدر نامگذاری شده است، افزود: اعتیاد به عنوان یک آسیب اجتماعی عوارض جسمی و روانی بسیاری دارد و از مهم‌ترین مشکلات اجتماعی، اقتصادی و بهداشتی به شمار می‌رود.

بختیاری نیا با بیان اینکه عوارض ناشی از اعتیاد باعث رکود اجتماعی در زمینه‌های مختلف می‌شود و تهدیدی جدی برای سلامت جامعه است، ادامه داد: اگر علل گرایش افراد به مواد مخدر بررسی و برطرف نشود، درمان جسمی و روانی نیز نتیجه بخش نخواهد بود.

رئیس مرکز بهداشت خوزستان ریشه کن کردن اعتیاد به طور کامل را غیر ممکن توصیف کرد و گفت:، اما می‌توان با تلاش و تدبیر آن را کنترل کرد و با ارتقا سطح آگاهی افراد جامعه باعث پیشگیری از اعتیاد شد.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز در خصوص پیشگیری اعتیاد می‌گوید: بدیهی است همه متغیر‌هایی که در ایجاد  و پیدایش اعتیاد دخیل هستند، باید زمینه‌های تاثیرگذاریشان کاهش یافته و رفته رفته خنثی شوند تا ضریب اطمینان قابل اعتمادی برای پیشگیری از اعتیاد و مصرف  مواد مخدر فراهم شود.

دکتر بختیاری نیا ارتقا آموزش و دانش همگانی و استفاده درست از رسانه‌ها برای آگاهی دادن به مردم در مورد خطر‌های مواد مخدر، تبدیل تهدید‌های فضای مجازی به فرصت‌های مثبت و سازنده و برنامه‌ریزی نهاد‌ها و مسئولان کشوری، مسئولیت پذیری و مشارکت اجتماعی برای مبارزه با مواد مخدر را از جمله راهکار‌های موثر برای کنترل این پدیده و آسیب اجتماعی برشمرد.

وی افزود: توجه به کودکان و نوجوانان و نیاز‌های آنان با افزایش حمایت و سرمایه گذاری مؤثر برای رفاه خانواده‌ها، جلوگیری از دستیابی آسان به مواد مخدر، جلوگیری از قاچاق مواد مخدر، همکاری و تلاش همه جانبه خانواده‌ها، مدارس، جوامع مدنی، مذهبی و سازمان‌ها برای پاکسازی جوامع از مواد مخدر و همچنین تلاش سازمان‌ها و نهاد‌های غیر دولتی به منظور بازتوانی مصرف کنندگان مواد مخدر از دیگر راهکار‌های موثر و قابل اجرا برای کنترل پدیده شوم اعتیاد در جامعه هستند.

پایان گزارش/

4.5/5

پیشنهاد سردبیر

پربازدیدها

پویش ملی «سرباز حسینم» فراخوان داد
حضور ورزشکاران خوزستان در مسابقات تنیس قهرمانی کشور
نشست علیرضا دبیر با عضو اتحادیه جهانی
بیانیه گزارشگر سازمان ملل: آمریکا تمام تحریم‌های یک‌جانبه علیه ایران را لغو کند
۱۷ شهریور؛ آغاز نیم‌سال اول تحصیلی دانشگاه آزاد خوزستان
کشف ۲ هزار و ۵۰۰ کیلوگرم ماهی در ماهشهر
خوزستانی‌ها با بروز علائم بیماری تنفسی به مراکزدرمانی مراجعه کنند
انتشار تقریظ رهبر انقلاب بر کتاب تنها مادر شهید ژاپنی
فردا، پایان تبلیغات دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی
مجلس | ارجاع طرح دفاتر پیشخوان دولت به کمیسیون اجتماعی مجلس

سرخط اخبار کل

1400061313043380223528244 (1)
IMG_۲۰۲۲۰۳۱۶_۱۰۱۴۴۲
1399081809553771621578444
10753072_781
11471188_358
1402081609550074428725764

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *