پایگاه خبری - تحلیلی1400

Language

Language

برچسب‌ها

باند بزرگ کلاهبرداری در سایت دیوار متلاشی شد

رئیس پلیس فتا استان خوزستان گفت: باند بزرگ کلاهبرداری در سایت دیوار شناسایی و متلاشی شد.

به گزارش گروه خبری جوانان خوز ، سرهنگ کارآگاه علی حسینی گفت: در پی مراجعه احدی از شهروندان و ارائه مرجوعه قضایی در خصوص کلاهبرداری از وی در سایت دیوار معادل ۱۶ میلیارد ریال به صورت اعطای دو برگه چک مجعول، موضوع در دستور کار کارشناسان پلیس فتا قرار گرفت.  

وی افزود: در بررسی‌های اولیه کارشناسان این پلیس محرز شد کلاهبرداران باسوء استفاده از افراد معتاد و به وسیله معرفی آنان به یکی از بانک‌های شهرستان اهواز، اقدام به تهیه دسته چک نموده و برای کلاهبرداری از آن استفاده می‌کنند.

سرهنگ حسینی ادامه داد: با تحقیقات گسترده پلیسی و اقدامات عملیاتی کارشناسان پلیس فتا به صورت شبانه روزی و با هماهنگی قضایی، در عملیات غافلگیرانه چهار تن از اعضای باند در شهرستان اهواز دستگیر و به مقر پلیس فتا دلالت شدند.

رئیس پلیس فتا خوزستان از بررسی ابعاد گسترده این پرونده خبر داد و اضافه کرد: متهمان که در بازجویی اولیه منکر موضوع بوده لیکن پس از مواجهه با مستندات و ادله موجود، صراحتا به بزه انتسابی اعتراف و اظهار کردند دسته چک‌ها را به بهانه کسب و کار با سوء استفاده از معتادین نیازمند و ارتباطاتی که با کارمندان بانک داشتند دریافت و سپس برگ‌های چک را در قبال اخذ مبالغی به اشخاص دیگری می‌فروختند که پس از تکمیل تحقیقات متهمین به همراه پرونده به دادسرا اعزام و پس از تفهیم اتهام روانه زندان شدند.

وی می‌گوید: این باند کلاهبرداری مبلغی به میزان ۲۰ میلیارد ریال از شهروندان کلاهبرداری نموده و تاکنون بیش از ۲۰ نفر از مالباختگان شناسایی شدند.

سرهنگ حسینی در پایان تاکید کرد: شهروندان قبل از انجام هر گونه معامله در فضای مجازی و حقیقی، ابتدا اقدام به احراز هویت و تطبیق مدارک شناسایی طرف مقابل بصورت حضوری کرده و در صورت مشاهده موارد مشکوک، موضوع را از طریق مرکز فوریت‌های سایبری با شماره تلفن ۰۹۶۳۸۰ و یا سایت پلیس فتا به آدرس www.cyberpolice.gov.ir گزارش کنند.

پایان گزارش/

4.5/5

پیشنهاد سردبیر

پربازدیدها

خوزستان در جایگاه سوم کشوری به لحاظ جعل حوادث
دستگیری سارق حرفه‌ای احشام در اندیکا
امام جمعه آبادان: برخورد جدی با عاملان حادثه ریزش ساختمان در این شهر، مطالبه مردم است
امامان شیعه برای چه افقی شهید شدند؟
بازدید رئیس فدراسیون جهانی هاکی از اردوی تیم ملی بانوان
تولید بیش از ۷ میلیون تن محصولات صنعتی در خوزستان
طرح نهضت ملی مسکن در آغاجاری نباید متوقف شود
اعزام ۶ ملی پوش خوزستانی کشتی فرنگی به مسابقات جهانی بلگراد
سردار «محمد کاظمی» رئیس سازمان اطلاعات سپاه شد
رشد ۶۰ درصدی تولید نفت در دولت سیزدهم

سرخط اخبار کل

8558877_400
1400120812033412124870744
1403012813045046729824844
P-IMG-20220509-WA0042
9185041_810
14010323000216_Test_PhotoN

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *