پایگاه خبری - تحلیلی1400

Language

Language

برچسب‌ها

برخورد قانونی با هرگونه هنجارشکنی در ایام محرم و صفر در خوزستان

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری خوزستان: با هرگونه هنجارشکنی و کار‌های نامتعارف در ایام عزاداری محرم و صفر و برهم زدن امنیت و آرامش عمومی شهروندان برخورد قانونی می‌شود.

به گزارش گروه خبری جوانان خوز، علیرضا باوی با تسلیت تاسوعای حسینی گفت: باتوجه به اهمیت گرامی‌داشت این ایام در خوزستان و نیز تردد زائران اربعین حسینی از این استان، دستور‌هایی برای ایجاد نظم و آرامش و پیشگیری از هرگونه جرم و آسیب اجتماعی به ادارات و نهاد‌های ذیربط صادر شده است.

وی افزود: نیروی انتظامی مکلف شد تا با هرگونه شیوه نامتعارف عزاداری و ایجاد مزاحمت برای شهروندان که موجب وهن مذهب تشیع و خدشه به امنیت عمومی می‌شود، در چارچوب قانون برخورد کند.
باوی امر به معروف و نهی از منکر را موضوعی مهم برشمرد و ادامه داد: اولین اقدام در این خصوص تذکر لسانی و تشریح شأن اسلام، تشیع و امامت است و انتظار می‌رود این جایگاه در خوزستان که به عنوان دروازه ورود تشیع به کشور شناخته شده است، بیشتر ‍‌مورد توجه مردم متدین و ولایتمدار استان قرار گیرد.
معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری خوزستان اضافه کرد: دشمنان اسلام به ویژه در فضای رسانه‌ای به‌دنبال تخریب دین شریف اسلام و مذهب تشیع هستند و نباید عده‌ای با اقدامات نامتعارف از جمله قمه‌زنی، ایجادآلودگی صوتی و استفاده از آلات موسیقی نامناسب و …، بهانه به دست آنان بدهند.
باوی همچنین از عزاداران و مسئولان برگزاری هیئت‌های مذهبی خواست که هنگام پذیرایی از عزاداران و پخت و توزیع نذری با رعایت کامل شیوه‌نامه‌های بهداشتی، به حفظ سلامت خود و دیگران کمک کنند.
وی تاکید کرد: دسته‌های عزاداری نیز به منظور رعایت نظم و انضباط ترافیکی و احترام به مقررات اجتماعی، با نهاد‌های متولی به ویژه نیروی انتظامی و پلیس راهور همکاری کنند و در روز‌های تاسوعا، عاشورا و اربعین، از مسیر‌های تعیین شده برای راهپیمایی استفاده کنند.
پایان گزارش/
4.5/5

پیشنهاد سردبیر

پربازدیدها

تحقق امکان صادرات مستقل نفت فوق سنگین از خوزستان
کشف ۸۰ کیسه گردو قاچاق در اهواز
لزوم ارتقای همکاری‌های مشترک حوزه علمیه و آموزش و پرورش
پشت پرده پروژه مشترک صهیونیستی-سعودی علیه سپاه قدس چیست؟
لیگ ملت‌های والیبال| شکست ایران مقابل تیم قعرنشین/ پایان رؤیای صعود
قضاوت داوران خوزستان در فوتبال دسته اول کشور
تصویب طرح‌ های تفصیلی و حریم سه شهر خوزستان
سرمایه گذاری بیش از دو هزار میلیارد تومانی در بندر امام
پوشش تحولات اوکراین| تکذیب تلاش رهبران غربی برای سوق دادن زلنسکی به مذاکره با مسکو
استاندار خوزستان : بانوان به کمک مدیریت استان بیایند

سرخط اخبار کل

8573525_930
1401011414483567625077994
IMG-20231012-WA0018
10715985_532
10727117_471
3832051

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *