پایگاه خبری - تحلیلی1400

Language

Language

برچسب‌ها

برگزاری همایش روز جهانی تالاب‌ها در اهواز

نمایندگان خوزستان در مجلس شورای اسلامی خواستار رسیدگی به تالاب‌های استان شدند.

به گزارش گروه شهرستانی جوانان خوز ، معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان حفاظت محیط زیست کشور در همایش روز جهانی تالاب ها که امروز در اهواز برگزار شد گفت : کنوانسیون رامسر توافق بین المللی است که براساس آن ۱۷۲ کشور عضو کنوانسیون رامسر برای احیای تالاب‌های و محافظت از گیاهان، ابزیان و پرندگان و حیوانات تالاب تلاش می‌کنند. و  ۲۵ تالاب ایران در لیست کنوانسیون رامسر به ثبت رسیده اند.

 

و در ۵۰ سال گذشته ۳۵ درصد تالاب‌های کشور از بین رفته اند بر این اساس شعار امسال روز جهانی تالاب‌ها امروز وقت احیای تالاب هاست نام گذاری شده است.

سلاچقه در ادامه در خصوص برطرف شذدن مشکل گردو خاک نیز گفت: مصوب شده است نشست جهانی گرد وخاک به میزبانی کشورمان احتمالا در مرداد ۱۴۰۲ برگزار شود.

استاندار خوزستان نیز در این همایش گفت:خط قرمز ما محیط زیست است و  با صنعتی که محیط زیست را آلوده کند قطعا برخورد خواهد شد.

نماینده مردم دشت آزادگان در مجلس شورای اسلامی در همایش روز جهانی تالاب ها گفت: ۳۷ درصد تالاب هور العظیم خشک شده است و صنایع اطراف بویژه نفت به تالاب آسیب می‌رسانند.

ساعدی  افزود: نفت تالاب ها را نابود کرد و باید پروژه‌های اطراف تالاب‌ها متوقف شوند و پژوهش در خصوص تالاب‌های خوزستان باید در خوزستان انجام شود و نه در تهران.

ناصری نژاد نماینده مردم شادگان در مجلس شورای اسلامی گفت:چرا باید در تالاب با برق ماهی صید شود و محیط زیست در این خصوص کاری  انجام نمی دهد  و ما قائل به همزیستی مسالمت آمیز انسان و تالاب هستیم.

همچنین در این همایش حبیب آغاجاری نماینده مردم بندرماهشهر،بندر امام ،هندیجان و جولکی درمجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: توصیه می شود پیش از آبگیری سد چم شیر کار کارشناسی شود و بدون کار کارشناسی شده  سد آبگیری نشود.

علیرضا ورناصری نماینده مردم مسجد سلیمان،لالی ،اندیکا و هفتکل  در مجلس شورای اسلامی نیز گفت: نه تنها سازمان محیط زیست بلکه همه ما در مقابل نجات تالاب‌ها مسول هستیم.

پایان گزارش/

4.5/5

پیشنهاد سردبیر

پربازدیدها

کتاب ارواح ملّیت ندارند مشاهداتی دقیق و باریک‌بینانه از زندگی روزمره‌ در اروپا و ژاپن
«رئیسی» در تماس تلفنی «برهم صالح»: آمریکا و رژیم صهیونیستی دلسوز ملت‌های منطقه نیستند
بانک‌ها چقدر وام ازدواج پرداخت کردند؟+جزئیات
پوشش تحولات اوکراین| حضور پنهان نیروهای ویژه کشورهای ناتو در اوکراین
رضایت خوزستانی‌ها از بهبود کیفیت آب
صفحه نخست روزنامه‌های سه شنبه ۱۱ مرداد ماه
فرماندار اهواز : مشکل تعدادی از کارگران گروه ملی صنعتی فولاد ایران رفع شد.
ژنرال صهیونیست: ادامه جنگ یعنی فروپاشی اسرائیل نه حماس
تداوم پایداری جوی در خوزستان
گردشگاه‌های دریایی خوزستان میزبان بیش از ۱۵ هزار بازدید کننده

سرخط اخبار کل

10244147_452
9695797_820
1398072810265563518708754
169911925
WhatsApp Image 2022-09-14 at 13.17
IMG-20210405-WA0050

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *