پایگاه خبری - تحلیلی1400

Language

Language

برچسب‌ها

بیش از ۳ میلیون خوزستانی زیر پوشش بیمه تامین اجتماعی

مدیر کل تامین اجتماعی خوزستان تعداد افراد زیر پوشش بیمه تامین اجتماعی را ۳ میلیون و ۱۶۳ هزار نفر و حدود ۶۳ درصد جمعیت استان اعلام کرد.

به گزارش گروه خبری جوانان خوز، عبدالله روشنی گفت: اداره کل تامین اجتماعی خوزستان یکی از ۱۲ اداره کل تیپ یک کشور محسوب می‌شود که در استان ۳۶ شعبه دائم، ۳ شعبه اقماری و ۱۹ کارگزاری فعال هستند و به جامعه زیر پوشش خدمت رسانی می‌کنند.

وی جمعیت خوزستان را حدود ۵ میلیون نفر اعلام کرد و افزود: حدود ۹۳۰ هزار نفر بیمه شدگان اصلی تامین اجتماعی هستند که با افراد زیر پوشش و خانواده هایشان، ۳ میلیون و ۱۳۶ هزار نفر و حدود ۶۳ درصد از جمعیت استان را در بر می‌گیرد و از خدمات این اداره کل بهره می‌برند.

آقای روشنی تعداد بیمه شدگان اجباری و به عبارتی دیگر، کارگران زیر پوشش بیمه تامین اجتماعی خوزستان را بیش از ۷۳۵ هزار نفر اعلام کرد و ادامه داد: ۲۵ هزار و ۵۶۱ نفر بیمه شدگان اختیاری، بیش از ۷۳ هزار نفر حرفه‌ها و مشاغل آزاد، رانندگان و سایر بیمه شدگان نیز زیر پوشش این بیمه قرار دارند.

مدیر کل تامین اجتماعی خوزستان در تشریح خدمات این اداره کل به افراد زیر پوشش گفت: همه بیمه شدگان از روز اول بیمه شدن و اشتغال به کار و حتی درصورت پرداخت نشدن حق بیمه، مورد حمایت‌های سازمان تامین اجتماعی قرار می‌گیرند، برای مثال: درصورتیکه فردی در روز اول کاری دچار حادثه مشمول حوادث ناشی از کار شود و بازرسان آن را تایید کنند، فرد بیمه شده می‌تواند از خدمات سازمان استفاده کند، همچنین اگر منجر به فوت بیمه شده شود، خانواده فرد و افراد زیر پوشش به صورت مادام العمر از خدمات تامین اجتماعی بهره‌مند هستند.

ارائه کمک‌های کوتاه مدت و بلندمدت به بیمه شدگان

این مقام مسئول عمده کمک‌های تامین اجتماعی در خوزستان برای جامعه زیر پوشش را در ۲ بخش کوتاه مدت و بلندمدت عنوان و اضافه کرد: کمک‌های کوتاه مدت شامل؛ جبران دستمزد روز‌های بیماری، جبران دستمزد روز‌های بارداری بانوان شاغل، کمک هزینه ازدواج، کمک هزینه کفن و دفن، کمک هزینه سفر به منظور درمان در سایر شهر‌ها و استان‌ها کشور برای بیمار و همراه بیمار، مقرره بیکاری و همچنین کمک هزینه اروتز و پروتز که طیف گسترده‌ای دارد، می‌شود.

وی مستمری بازنشستگی، مستمری از کارافتادگی، مستمری بازماندگان و جبران نقص مقطوع که در حوزه حوادث ناشی از کار اتفاق می‌افتد را کمک‌های بلندمدت اداره کل تامین اجتماعی خوزستان برشمرد.

پایان گزارش/

4.5/5

پیشنهاد سردبیر

پربازدیدها

برگزاری یادواره شهید سید جاسم نوری با حضور سردار تنگسیری
قهرمانی استان گلستان در هاکی سالنی بانوان
نحوه استفاده از دارو‌های کاهنده قندخون
استاندار: خوزستان کاملاً مهیای برگزاری انتخابات است
ارز ترجیحی، مخرب‌ترین سیاستِ‌ چند دهه اخیر کشور/ ۷۰میلیارد دلار هدر رفت
زمان برگزاری والیبال قهرمانی زنان آسیا در تایلند تغییر کرد
قیمت طلا و سکه در بازار اهواز ۴ آبان ۱۴۰۱
اولین پروتز دست روباتیک ایرانی به تولید انبوه رسید
ترکیب جهانی تیم ملی تکواندو مشخص شد
سیاست | امیرعبداللهیان بر بسط مناسبات ایران و کویت و گفت وگوهای منطقه ای تاکید کرد

سرخط اخبار کل

IMG_۲۰۲۲۱۲۰۲_۱۹۰۲۰۵
1401042213054999325675684
3939757
9658524_377
1401061216263337426021104
IMG_20231006_231947_254

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *