Language

Language

بیش از ۹۵ هزار معلول زیر پوشش بهزیستی خوزستان

مدیر کل بهزیستی خوزستان تعداد معلولان زیر پوشش بهزیستی استان را بیش از ۹۵ هزار نفر اعلام کرد.

به گزارش گروه خبری جوانان خوز، مهران کریمیان با بیان اینکه سازمان بهزیستی براساس قانون، بخشی از اعتباراتش دولتی و بخشی دیگر را از مشارکت‌های مردمی تامین می‌کند، گفت: بهزیستی پیشروترین سازمان در حوزه مردمی سازی و واگذاری فعالیت‌ها به مردم بوده و در حال حاضر حدود ۸۰ درصد فعالیت‌های بهزیستی از سوی مردم و موسسه‌ها انجام می‌شود.

وی تعداد معلولانی که در بهزیستی خوزستان تشکیل پرونده داده اند را بیش از ۹۵ هزار نفر اعلام کرد و افزود: بیشتر آن‌ها معلولان جسمی، ذهنی و روانی هستند.

کریمیان با بیان اینکه بیش از ۵ هزار معلول در ۱۲۰ مرکز نگهداری شبانه روزی و آسیب دیدگان اجتماعی زیر نظر بهزیستی استان نگهداری و مراقبت می‌شوند، ادامه داد: از این تعداد، ۳۷ مرکز به صورت شبانه روزی از معلولان نگهداری می‌کنند.

مدیر کل بهزیستی خوزستان با بیان اینکه تعداد زیادی خانوار چند معلول زیر پوشش بهزیستی خوزستان بوده که با مشکلات زیادی روبرو هستند، اضافه کرد: ۸ مرکز مشاوره ژنتیک در استان فعالیت می‌کنند و آماده هستیم مراکز بیشتری در سطح استان راه اندازی کنیم تا از معلول زایی پیشگیری کرده و به تولد نوزادان سالم کمک کنیم.

این مقام مسئول می‌گوید: با توجه به صنعتی بود خوزستان انتظار داریم در رابطه با مسئولیت اجتماعی، شرکت‌ها و صنایع در راه اندازی و توسعه مراکز پیشگیری و کمک هزینه ژنتیک و خدمات رسانی به معلولان بهزیستی استان، این نهاد حمایتی را یاری دهند.

کریمیان با اشاره به فعالیت‌های مرکز نورژن گفت: مرکز نورژن در موضوع درمان بیماری‌های ژنتیکی تلاش‌ها و کمک‌های خوبی کرده و ضمن استقبال از برنامه‌های این مرکز، از همه افرادی که در کنار بهزیستی به پیشگیری و کاهش معلولیت‌ها کمک می‌کنند قدردانی می‌کنیم.

پایان گزارش/

4.5/5

پیشنهاد سردبیر

پربازدیدها

نقش اثرگذار هنرمندان و اهالی قلم در روشنگری برای عموم و درک اهمیت انتخابات
پورابراهیمی: رفع ناترازی از بودجه و نظام بانکی به مهار تورم می‌انجامد
برگزاری دومین جشنواره استانی سرود آفرینش در اهواز
تولید برق در خوزستان ۱۷ درصد افزایش یافت
توقیف ۱۰ تن زغال قاچاق در شوشتر
یک بسیجی در مشهد یه دست اغتشاشگران به شهادت رسید
جریمه نقدی قاچاقچی گیاهان دارویی در دزفول
استعدادیابی از دانش آموزان نخبه در مدارس خوزستان
صفحه نخست روزنامه‌های سه‌شنبه ۱۴ تیر ماه
تامین زمین برای ساخت بیش از ۱۰۰ هزار مسکن در خوزستان

سرخط اخبار کل

9927063_729
1401020415494790725200324
171055299
۲۳-۵۵-۳۸-169557319
1396050520115240911502184
388188

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *