پایگاه خبری - تحلیلی1400

Language

Language

برچسب‌ها

میزان رضایت مندی از دولت فدرل آلمان به پایین ترین حد خود رسیده است

نتایج جدیدترین نظر سنجی نشان می‌دهد که میزان رضایت مندی از دولت ائتلافی در آلمان در بین شهروندان به پایین ترین حد خود رسیده و همچنین میزان حمایت از تحریم‌های ضد روسی تصمیم گرفته شده از طرف برلین هم مرتبا کاهش می‌یابد.

به گزارش گروه سیاسی جوانان‌خوز به نقل از روزنامه “دی ولت” آلمان، آلمانی‌ها به طور فزاینده‌ای در حال فرو رفتن در بحران هستند و رضایت آنها از کار دولت فدرال به پایین‌ترین حد خود رسیده است. نتایج جدیدترین نظر سنجی نشان می دهد که اعتبار رهبری در دولت ائتلافی در بین شهروندان به شدت کاهش پیدا کرده است. بر این اساس اولاف شولز، صدراعظم و کریستین لیندنر ، وزیر دارایی آلمان در سمت خود به پایین ترین سطح اعتبار سقوط کردند، رابرت هابک ، وزیر اقتصاد نیز به طرز محسوسی جایگاه خود را از دست داده است.

نتایج یک نظر سنجی اخیر موسسه اینفراتست دیامپ نشان می دهد که در عین حال، ائتلاف دولتی در آلمان با انتظارات زیادی از کمک‌های دولتی مواجه است. رویکرد دولت آلمان در مورد تحریم ها علیه روسیه هم اکثریت را از دست داده و همچنان رو به کاهش است.

نتایج این نظر سنجی نشان می‌دهد که ۶۸ درصد شهروندان از عملکرد ائتلاف کمتر یا اصلا راضی نیستند و تنها ۳۱ درصد راضی هستند. اولاف شولتز، صدر اعظم آلمان کار خود را با تصویب ۶۰ امتیاز در این راستا آغاز کرد و اکنون به ۳۵ درصد (هفت امتیاز کم تر نسبت به ماه قبل) کاهش یافته است. لیندنر، وزیر دارایی حتی شرایط بدتری دارد و در نهایت با ۴ درصد کاهش ۲۶ درصد رضایتمندی دریافت کرده است. رابرت هابک، وزیر اقتصاد آلمان هم باید به پایین ترین ارزش از زمان تصدی این وزارتخانه با هفت درصد کاهش و ۴۳ درصد امتیاز رضایت دهد. آنالنا باربوک، وزیر امور خارجه آلمان هم با ۴۹ درصد محبوب ترین سیاستمدار باقی مانده است، اما وی نیز شش امتیاز از دست داده است.

با این حال، منحنی نزولی دیگری برای ائتلاف دولتی در آلمان وجود دارد و حمایت از تحریم ها علیه روسیه در بین شهروندان به طور پیوسته در حال کم شدن است. در ماه مارس، دو سوم آلمانی‌ها همچنان مایل به حمایت از روند دولت فدرال در این راستا حتی با افزایش قیمت انرژی و هزینه‌های زندگی، تنگناها یا معایب برای شرکت ها و مشاغل بودند، در ماه اوت این رقم تنها حدود ۵۳ درصد بود. در آلمان شرقی، مخالفت با این رویکرد بسیار بالاتر بوده است.

بر این اساس تمایل به پذیرش معایب شخصی رویکرد تحریم‌ها علیه روسیه در میان حامیان سبزها (۹۰ درصد) بالاترین میزان است. از سوی دیگر، ۸۹ درصد از حامیان حزب افراطی جایگزینی برای آلمان مخالف تحریم‌ها علیه روسیه هستند. در میان حامیان حزب سوسیال دموکرات ۷۲ درصد این اقدامات را تایید می‌کنند، در میان حامیان اتحادیه احزاب متحد مسیحی ۶۲ درصد و در میان طرفداران لیبرال ها ۵۸ درصد چنین نظری دارند.

نتایج این نظر سنجی همچنین نشان می‌دهد که در صورت برگزاری انتخابات در یکشنبه آینده حزب سوسیال دموکرات مانند ماه قبل تنها ۱۷ درصد آراء را کسب خواهد کرد. اتحادیه احزاب متحد مسیحی با کسب ۲۷ درصد ده امتیاز از سوسیال دموکرات‌ها جلوتر است و پس از آن سبزها که به ۲۲ درصد رسیده‌اند (هر کدام یک امتیاز کمتر). لیبرال‌ها با یک امتیاز پیشرفت به ۸ درصد رسیدند، حزب افراطی جایگزینی برای آلمان در ۱۳ درصد باقی مانده است.

این نظر سنجی از بین ۱۳۲۴ شهروند واجد شرایط رای دادن از ۲۹ تا ۳۱ آگوست سال جاری انجام شده است.

پایان گزارش/

4.5/5

پیشنهاد سردبیر

پربازدیدها

امام جمعه اهواز: گرانی هست ولی گران فروشی را قبول نداریم
زلنسکی چگونه ابزار دست غرب برای پیشبرد سیاست‌های ضد ایرانی شد؟
محمد:مردم حلاوت معافیت گمرکی را احساس نمی‌کنند/ قوانین خلق‌الساعه مانع حضور سرمایه‌گذار می‌شود
پیش‌بینی بانک جهانی از رشد ۳.۷ درصدی اقتصاد ایران در ۲۰۲۲
آیت‌الله رئیسی: ایران حق دارد تضمین‌های اعتمادآور مطالبه کند
رسیدگی به بیش از ۱۱ هزار پرونده در تعزیرات حکومتی خوزستان
زندگینامه شهید احمد سوداگر (۱۳۳۹-۱۳۹۰)
هشدار نارنجی مواج شدن شمال خلیج فارس
آیت‌الله رئیسی: مساعی کشورهای اسلامی برای مقابله با حملات رژیم صهیونیستی به ملت فلسطین ضرورت دارد
تداوم ارائه خدمات رایگان پزشکی و دارویی در مناطق عشایری دزفول

سرخط اخبار کل

4587684
8578298_846
1401011910153415725098614
1401011418461231925079314
1401033006522943025548894
13990508000412_Test_PhotoN

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *