Language

Language

تاکید بر ضرورت اجرای قانون حمایت از اطفال و نوجوانان

دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان : بی‌توجهی به کودکان و نوجوانان موجب بروز آسیب‌های اجتماعی متعدد در جامعه می‌شود.

به گزارش گروه خبری جوانان خوز، صادق جعفری چگنی  در جلسه پیگیری اجرای قانون حمایت از اطفال و نوجوانان گفت:  کودکان و نوجوانان از آینده‌سازان جامعه هستند بی‌توجهی به آن‌ها می‌تواند باعث بروز و ظهور آسیب‌ها و بحران‌های اجتماعی شده و آینده جامعه را با مخاطره روبرو سازد.

وی با اشاره به تعیین تکلیف و وظایف هرکدام از دستگاه‌های ذی‌ربط، افزود: نظارت بر حقوق عامه یکی از تکالیف دادستانی‌هاست و در این خصوص با مدیرانی که با ترک فعل و قصور در عملکرد خود، موجب تضییع حقوق کودکان و نوجوانان می‌شوند، در چارچوب قانون برخورد می‌شود.

جعفری چگنی ادامه داد: طرح نظام مراقبت اجتماعی دانش‌آموزان (نماد)، یکی از طرح‌هایی است که با همکاری آموزش و پرورش و معاونت اجتماعی دادگستری‌ها و با هدف پیشگیری، کنترل و کاهش آسیب‌های اجتماعی در بین دانش آموزان اجرا می‌شود و آثار مثبتی به دنبال دارد که این طرح باید در سال تحصیلی جدید نیز تداوم یابد.

دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان بیان کرد:  کودکان کار در معرض آسیب‌های مختلفی هستند که مهم‌ترین آن‌ها بازماندن این کودکان از تحصیل است و این امر آینده آنان و جامعه را با خطراتی روبرو خواهد کرد.

جعفری چگنی با بیان این که استفاده از کودکان در گروه‌های تکدی‌گری، آسیب دیگری است که کودکان را تهدید می‌کند، از مردم خواست تا کمک‌های خیرخواهانه خود را به مراکز حمایتی مجوزدار واریز نمایند.

در این نشست همچنین در خصوص استفاده از ظرفیت سازمان‌های مردم نهاد، وضعیت بهداشت و سلامت کودکان و خطرات دیگری مانند کاهش سن خودکشی در جامعه، بحث و بررسی شد.

پایان گزارش/

4.5/5

پیشنهاد سردبیر

پربازدیدها

رییس جمعیت هلال احمر کشور: عملیات جست وجو در چهارمین روز حادثه متروپل ادامه دارد
آغاز مرمت خانه تاریخی نجف خان بهبهان
بهره برداری از ۸۰ طرح ورزشی در خوزستان
واکنش تند ایران به بیانیه ضدایرانی گروه۷؛ نقش بی‌ثبات‌کننده طرف‌های صادرکننده بیانیه در منطقه خلیج فارس را محکوم می‌کنیم
درخشش جوانان فرنگی کار خوزستانی در ترکیه
دستگیری ۲۰ نفر از عوامل نا امنی در اهواز
مدال کشوری، پایان خوش پاورلیفتینگ خوزستان در ۱۴۰۰
برگزاری یادواره ۳۱ شهید مسجد سیاهپوشان دزفول
هنر نقاشی کودکانه هنرستان سما مجموعه ماه و ماهی
دستگیری سارق محتویات خودرو در اهواز

سرخط اخبار کل

IMG_۲۰۲۲۰۴۲۳_۲۳۳۰۰۶
171112835
IMG_۲۰۲۲۰۹۳۰_۱۴۰۰۰۰
1402030809430779027677794
10131969_792
10210401_735

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *