پایگاه خبری - تحلیلی1400

Language

Language

برچسب‌ها

تعاملات دوسویه بین رسانه‌ها بهترین اتفاق نمایشگاه رصتاست

مسئول رسانه عماریار گفت: در نمایشگاه رسانه‌های صوت و تصویر بحث بازار محتوا و تبادل افکار و همکاری‌هایی اتفاق می‌افتد که نوید خبرهای خوبی را از فضای رسانه‌های صوت و تصویر فراگیر خواهد داد.

به گزارش گروه فرهنگی جوانان خوز، امروز پنجشنبه ۱۱ اسفند ماه اولین نمایشگاه رسانه‌های صوت و تصویر فراگیر در نمایشگاه بین‌المللی تهران کار خود را آغاز کرد. رسانه «عماریار» از پلتفرم‌هایی است که در این نمایشگاه حضور دارد.

بهنام خان‌محمدی مسئول رسانه عمار یار اظهار داشت: ما تلاشمان این است بنابر سیاست کلی و همان شعارمان عمل کنیم که «با خانواده فیلم ببینید» است چرا که اعتقاد داریم که در فضای‌ محجازی برخی محتواها سالم نیستند. ما به دنبال ارائه محتوای سالم به خانواده‌ها هستیم و عماریار این تلاش را در دستور کار خودش دارد.

وی با اشاره به تمرکز این رسانه بر فیلم‌های مستند افزود: تنها سایتی که در قسمت مستند کار می‌کند، عماریار است و البته دو سه پلتفرم دیگر بودند که تعطیل شدند. عماریار به تنهایی این کار را می‌کند.

مسئول رسانه عماریار با اشاره به بحث آموزشی که مجدّانه دنبال می‌شود، خاطرنشان کرد: بخش دیگری که ما در آن فعالیت داریم بحث آموزش در همه حوزه‌ها است. منتها حوزه اصلی ما فیلم و سینماست که از آموزش کارگردانی مقدماتی تا پیشرفته، طراحی صحنه و ساختار دوربین، انواع فیلمنامه‌ها را به طور ویژه دنبال می‌کنیم. اساتیدی که در این حوزه فعالیت دارند از مرحوم نادر طالب‌زاده دوره آموزشی داریم تا جلیل سامان، بهروز افخمی و وحید جلیلی و خیلی از اساتید دیگر که در سایت دیده می‌شوند.

وی افزود: در این قسمت هم سعی می‌کنیم مرجعی در بحث آموزش باشیم. البته آموزش‌ها را در جنبه‌های مختلف دنبال می‌کنیم و صرفاً به دنبال مهارت‌افزایی نیستیم. بلکه تجربه‌نگاری هم جزو هدف ما است. کمتر به بحث تجربه‌نگاری کسب و کارهای فرهنگی توجه شده است که ما در دستور کارمان داریم.

خان‌محمدی یکی از وجوه تمایز «عماریار» را با بقیه پلتفرم‌ها در توجه به سینما و تلویزیون جهان اسلام می‌داند و تأکید دارد: یکی دیگر از وجوه تمایز ما نسبت به پلتفرم‌های دیگر این است که روی سینما و تلویزیون جهان اسلام و کشورهای عربی تمرکز خاصی داریم. هم سریال‌ها و هم سینمایی‌هایشان را منتشر کردیم و هدفمان این است در بحث کشورهای عربی هم به مرجعی تبدیل شویم.

این مقام مسئول در عماریار به راه‌اندازی صفحه کودک و نوجوان در این پلتفرم اشاره کرد و گفت: بحث دیگر ما در «عماریار» این بود که صفحه کودک و نوجوان را راه انداختیم. آنجا هر محتوایی منتشر نمی‌کنیم و فضای سالم فیلم‌ها مهم است. با وجود اینکه به ابعاد سرگرم‌کنندگی توجه داریم یک جنبه آموزشی هم برای بچه‌ها و خانواده‌هایشان داشته باشد.

وی درباره حضور عماریار در نمایشگاه رصتا و تأثیرات این نمایشگاه، تأکید کرد: واقعاً اتفاق به موقع و لازمی بود. اگر واقعاً آن مهمانانی که دعوت شدند اعم از تولیدکننده‌ها تا فعالان این حوزه و مسئولین مربوطه، حضور پیدا کنند می‌توانیم ارتباط مستقیمی با آنها داشته باشیم. بحث بازار محتوا و تبادل افکار و همکاری‌هایی اتفاق می‌افتد که نوید خبرهای خوبی را از فضای رسانه‌های صوت و تصویر فراگیر خواهد داد. ما از این فرصت می‌توانیم استفاده کنیم طرف‌های مقابل نیازهای ما را بشنوند و ما هم گوش شنوای نیازهای آنها باشیم.

خان‌محمدی تصریح کرد: اتفاق خوب دیگری که به واسطه برگزاری این نمایشگاه می‌افتد شناخت خوب و ارتباط با پلتفرم‌هاست که همدیگر را می‌بینند و در جریانِ خدمات یکدیگر قرار می‌گیرند. از این جهت بستر و شرایط برای ایجاد همکاری‌های دو طرفه هم ایجاد خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد: برنامه‌های جنبی که ساترا برای نمایشگاه رصتا تدارک دیده اگر با مطلوبیت انجام شود حتماً پلتفرم‌ها می‌توانند از این فرصت تبلیغی مناسب بهره ببرند و خودشان و خدماشان را به مردم معرفی کنند. چه‌ آنهایی که حضوری به نمایشگاه می‌آیند و چه کسانی که از طریق رادیو و تلوزیون و رسانه‌ها در جریان این نمایشگاه قرار می‌گیرند.

پایان گزارش/

4.5/5

پیشنهاد سردبیر

پربازدیدها

فرانسه: پیش‌نویس توافق وین آماده است
آیت‌الله رئیسی: طرح برخی اتهامات ناروا درباره مولدسازی غیرمنصفانه است
نشست هنرمندان با معاون علمی و مهندسی فرهنگی ستاد امر به معروف و نهی از منکر خوزستان
سه انتصاب جدید در وزارت اقتصاد
صفر تا صد نحوه دهک‌بندی خانوارها، پرداخت یارانه‌های نقدی و جداسازی یارانه
صلح و سازش ۲۵ پرونده قضایی در خوزستان
درخشش فرنگی کاران خوزستان در قرقیزستان
کاهش جمعیت شیعه، هدف دشمنان ایران از تبلیغ‌های مخالف فرزندآوری
درآمد نفتی عربستان به پایین‌ترین رقم طی دو سال گذشته رسید
موکب شادگان در عراق ، خادم روزانه ۳ هزار زائر

سرخط اخبار کل

8603698_245
IMG09142291
169922497
9074678_523
1401030216295868725376544

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *