او ادامه داد: اما به نظرم همه چیز به شرایط جامعه برمی‌گردد که کمدی‌های سیاسی و انتقادی هم بتوانند پرفروش شوند. مانند “مارمولک” که دردهه هشتاد فروش خیلی خوبی داشت یا “لیلی با من” و “اخراجی‌ها” به عنوان فیلم‌های کمدی دفاع مقدسی. اما در شکل کلی به نظرم همین جنس کمدی سیاسی یا انتقادی با وجود اینکه شاید نتواند به اندازه سرگرم کننده‌ها بفروشد، اگر درست ساخته و دیده شود و بازیگران خوب داشته باشد می‌تواند مخاطب کلان داشته باشد مانند اتفاقی که برای “مارمولک” یا “اخراجی‌ها” افتاد و آنان را جزو پرفروش‌ترین فیلم‌های کمدی کرد. به نظرم کمدی اگر درست ساخته و نوشته شود و تایم مناسب هم برای اکران داشته باشد، می‌تواند استقبال خوب داشته باشد.

ظلی بیان کرد: اما درباره فیلم “خط استوا” باید بگویم با اینکه فروش فیلم که نزدیک به 10 میلیارد است و در مجموع از آن راضی هستیم، نمی‌توان تأثیر شرایط را در اکران نادیده گرفت. فیلم ما زمانی اکران شد که فیلم‌های کمدی دیگری هم در حال اکران بودند و شاید اگر در زمان دیگری اکران می‌شد چند میلیارد بیشتر هم فروش می‌کرد. البته مسأله تبلیغات هم در فیلم بسیار مهم است و اگر تبلیغات بیشتری داشتیم فروش بهتری هم عاید فیلم می‌شد.

تهیه‌کننده “نیسان آبی” درباره تأثیرات احتمالی که اتفاقات ماه‌های گذشته در فیلم کمدی سیاسی او برای فروش گذاشته است گفت: حواشی همان ابتدا برای فیلم پیش آمد که شاید ما فیلم را در رابطه با مسائل آن روزها ساختیم اما بعد برای آن افراد معلوم شد که اصلاً فیلم ما قبل از حوادث ساخته شده است.  در آن مقطع این بحث در جریان بود و اول هم تصور ما این بود که شاید این مسائل به فیلم ضربه بزند. اما نه ضربه‌ای به فیلم زد و نه کمکی کرد چون اتفافات هم تمام شده بود.

او در پاسخ به اینکه آیا فروش بالای فیلمی مانند “فسیل”، او و دیگر تهیه کنندگان را به سمت ساخت فیلم‌های کمدی گیشه‌ای می‌برد گفت: خیلی به شرایط بستگی دارد؛ در حال حاضر خود من درگیر ساخت دو سریال در نمایش خانگی هستم و شاید فرصت این را نداشته باشم. اما طبق اطلاعاتی که دارم، موج “فسیل” باعث شده تا در ماه‌های آینده شاهد اکران چند فیلم کمدی سرگرم‌کننده باشیم به طوری که 5 فیلم دیگر مانند فسیل در حال ساخت است. بنابراین باید گفت که بله این فروش تهیه‌کننده‌ها را به سمت ساخت فیلم‌هایی مانند فسیل کشانده است.

ظلی‌‌پور در پایان در جواب به این سؤال که آیا کمدی “خط استوا” عامدانه به گونه‌ای ساخته شده که زبان خیلی تند و تیزی در نقد مسئولین نداشته باشد و در عین حال حرف خود را بزند، جواب داد که در زمانی که فیلم را تولید می‌کردیم بر اساس فیلمنامه‌ای که داشتیم و همچنین ترکیب بازیگرانی که مد نظر داشتیم، همین فیلم و با همین شکل را دنبال کردیم اما اگر ترکیب بازیگران فیلم عوض می‌شد امکان داشت که فضا و جنس پیام و حرف فیلم تغییر می‌کرد.

پایان گزارش/

پاسخ دادن

ایمیل شما منتشر نمی شود. فیلدهای ضروری را کامل کنید. *

*