پایگاه خبری - تحلیلی1400

Language

Language

برچسب‌ها

جزییات پرداخت تسهیلات بازسازی بافت‌های فرسوده

برای بازسازی بافت فرسوده و ناکارآمد شهری خوزستان تسهیلات اعطا می شود.

به گزارش گروه فرهنگی جوانان خوز، معاون بازآفرینی شهری اداره کل راه و شهرسازی خوزستان گفت : باتوجه به سیاست‌هایی که در طرح نهضت ملی مسکن دنبال می‌شود، در بخش بافت‌های فرسوده و ناکارآمد شهری، شرکت بازآفرینی شهری ایران از محل منابع تبصره ۱۸ قانون بودجه نسبت به پرداخت تسهیلات در این زمینه با شرایطی که در شیوه نامه ابلاغ شده است، اقدام می‌کند.

 

محمد جامع افزود: همه سازندگان، انبوه سازان و متقاضیان نوسازی مسکن در بافت‌های فرسوده، تاریخی، سکونتگاه‌های غیررسمی و در مجموع همه محله‌های هدف بازآفرینی شهری می‌توانند برای دریافت این تسهیلات درخواست دهند.

وی گفت: مالکان و صاحبان این طرح‌ها با دارابودن پروانه ساخت از شهرداری و حداقل ۱۰ درصد پیشرفت کار و پایان مرحله پی سازی و همچنین امکان تعیین سند زمین می‌توانند از این تسهیلات بهره‌مند شوند.

معاون بازآفرینی شهری اداره کل راه و شهرسازی ادامه داد: متقاضیان برای بهره مندی از این تسهیلات باید به تارنمای شرکت بازآفرینی شهری ایران به نشانی https://udrc.ir/ مراجعه کرده و ثبت نام کنند.

این مقام مسئول اضافه کرد: در شهر‌های با بیش از یک میلیون نفر جمعیت مانند اهواز حداقل ۳۵۰ میلیون تومان تسهیلات با سود ۹.۵ درصد و از محل منابع داخلی بانک نیز ۱۰۰ میلیون تومان با نرخ ۱۸ درصد اعطای می‌شود.

جامع تعیین سند مالکیت را ضمانت لازم برای دریافت تسهیلات بازسازی بافت فرسوده و ناکارآمد شهری عنوان کرد و گفت: ۲ طرح تشویقی وجود دارد که یکی از آن‌ها اعطای تسهیلات کمک ودیعه اسکان موقت است و در کلانشهر‌ها ۶۰ میلیون تومان و در سایر شهر‌ها ۴۵ میلیون تومان با سود کم و بازپرداخت ۳۶ ماهه اعطا می‌شود.

وی افزود: یکی دیگر از طرح‌های تشویقی این است که به استناد ماده ۱۶ قانون ساماندهی مسکن، شهرداری‌ها موظف هستند به میزان حداقل تخفیف ۵۰ درصد هزینه، صدور پروانه را انجام دهند.

4.5/5

پیشنهاد سردبیر

پربازدیدها

امام جمعه باغملک : «قدس» نماد مقاومت ملتی مظلوم در برابر رژیم دژخیم و صهیونیست است
ماموریت حلقه‌های صالحین، تربیت نیرو‌های مومن و انقلابی
حضور رهبر انقلاب بر مزار شهید «علی وردی» و دو تن از شهدای سانحه هواپیمای اوکراینی
برپایی نمایشگاه آیات ماندگار در اهواز
سرپرست فرمانداری امیدیه منصوب شد
ویراست تازه «از دیار حبیب» در بازار نشر
برپایی نمایشگاه زلال دلتنگی در شوشتر
انهدام باند قاچاق سلاح و مهمات با همکاری سربازان گمنام امام زمان (عج)
دعوت از پزشکیان برای شرکت در نشست بریکس در کازان
اطلاعیه قطع و افت فشار آب در بندر امام خمینی

سرخط اخبار کل

9466962_403
P-IMG-20220604-WA0048
9433347_920
10484741_114
10237928_413
9623817_700

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *