پایگاه خبری - تحلیلی1400

Language

Language

برچسب‌ها

جشنواره نوروزگاه در اهواز آغاز به کار کرد

اهواز - رییس اداره میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی اهواز گفت: جشنواره نوروزگاه خوزستان و نمایشگاه صنایع دستی پس از۲ سال وقفه به دلیل شیوع کرونا، عصر روز شنبه با هدف آشنایی گردشگران و میهمانان نوروزی با آداب، رسوم و آیین‌های استان و نیز ایجاد نشاط میان مردم در ایام نوروز آغاز به کارکرد.

به گزارش گروه خبری مجمع جوانان تبار قریب بیان کرد : این جشنواره شامل برپایی نمایشگاه صنایع دستی در ۵۰ غرفه، برپایی سیاه چادر اقوام مختلف، و نیز اجرای گروه‌های آیینی و اقوام مختلف است که برای علاقمندان و گردشگران در اهواز برپا شده است.

وی افزود: در راستای اجرای مصوبات ستاد اجرایی خدمات سفر نوروز اهواز، برنامه‌ها و طرح‌هایی تدارک دیده‌ شده که برای مردم محسوس و ملموس‌تر باشد لذا برنامه‌ها و آیین‌ها شامل اجرای موسیقی اقوام و سنتی، اجرای آیین‌های نوروزگاهی، برگزاری نمایش، برپایی جشنواره اقوام، نمایشگاه صنایع‌دستی و سوغات، و همچنین معرفی جاذبه‌های خوزستان است که قرار است در قالب جشن نوروزگاه اجرا شوند.

وی افزود:  این رویداد فرهنگی از ششم فروردین ۱۴۰۱ به مدت پنج شب از ساعت ۱۶ تا ۲۲ در محل کیانپارس ـ پارک ساحلی غربی ـ جنب کتابخانه مرکزی با رعایت همه ضوابط بهداشتی برگزار می شود.

قریب، با اشاره به اینکه فرهنگ غنی‌ در حوزه آیین‌ها، و رسوم‌ نوروزی و بازی‌های محلی در خوزستان وجود دارد ابراز امیدواری کرد تا با اجرای طرح نوروزگاه بتوان نقش موثری در شناسایی و معرفی میراث معنوی نوروز و آداب و سنن اقوام خوزستان ایفا کنیم.

وی ادامه داد: این برنامه توسط اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خوزستان و اداره میراث‌فرهنگی شهرستان اهواز و با همکاری استانداری خوزستان، سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان، فرمانداری و شهرداری اهواز برپا شده است.

 

پایان خبر/

4.5/5

پیشنهاد سردبیر

پربازدیدها

انتخاب سرمربی جدید تیم فوتسال بانوان ملی حفاری اهواز
هدف اصلی دولت از عملیات بزرگ اقتصادی
ریزش ساختمان ۴ طبقه در کرمانشاه | تاکنون ۲ نفر کشته و ۶ نفر مصدوم شده‌اند
آمادگی نیروگاه سد مسجدسلیمان برای تولید حداکثر انرژی
صفحه نخست روزنامه‌های سه شنبه ۳۰ خرداد ماه
سياست هاي کلی خانواده و بندهاي اجرا نشده آن
توافق غنا و ژاپن برای پیگیری اصلاح شورای امنیت
بدرقه کاروان هنرمندان تئاتر مقاومت به سمت کربلا
دستگیری سارق محتویات خودرو در اهواز
نرخ پایه فرآورده‌های نفتی هم ۳۷۵۰۰ تومان شد

سرخط اخبار کل

4587684
2855205
10150108_755
169909080
10150274_103
9640924_792

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *