پایگاه خبری - تحلیلی1400

Language

Language

برچسب‌ها

حضرت‌زینب (س)، یکی از افتخار‌های بزرگ شیعیان و مسلمانان جهان

کارشناس مسائل مذهبی در خوزستان گفت: حضرت زینب (س)، پیام آور عاشورا و یکی از افتخار‌های بزرگ شیعیان و مسلمانان جهان است.

به گزارش گروه فرهنگی جوانان خوز، حجت الاسلام و المسلمین سید ابوالحسن حسن زاده گفت: یکی از شخصیت‌های بزرگی که مسلمانان و شیعیان جهان به آن افتخار می‌کنند، حضرت زینب (س)، دخت امیرالمومنین حضرت علی (ع) و پیام آور عاشورا است.

وی افزود: در قرآن و همه آیات و روایات آنچه درباره شخصیت والای زن آمده، تفاوتی میان زن و مرد از نظر کمالات انسان و مقام‌های معنوی وجود دارد و هردو از این لحاظ یکسان هستند.

حجت الاسلام و المسلمین با بیان اینکه روایت‌های تجسم یافته را در وجود حضرت زینب (س) می‌بینیم، ادامه داد: بانویی باشخصیت که در قیام عاشورا که به عنوان بزرگ‌ترین واقعه تاریخ است، از آغاز حرکت امام حسین (ع) از مدینه و رفتن به مکه و سپس کوفه و توقف در کربلا همراه برادرش بود.

کارشناس مسائل مذهبی حضرت زینب (س) را ادامه دهنده مسیر حضرت سیدالشهدا (ع) و قیام عاشورا عنوان و اضافه کرد: جملاتی که این بانو بر زبان آوردند، مایه سربلندی و افتخار بود، همانند جمله معروفی که فرمودند: ” جز زیبایی چیزی ندیدم” که این جمله نشان دهنده بی اعتنایی، شجاعت، فداکاری و سربلندی یک زن به ابن زیاد است.

وی می‌گوید: براساس گفته‌های مرحوم استاد مطهری (ره)، مردم کوفه وقتی نام ابن زیاد را شنیدند، ترسیدند و رعب و وحشت وجودشان را گرفت و همین امر سبب شد تسلیم شوند، اما عقیله بنی هاشم با سربلندی جلوی این طاغی ایستاد، سپس در شام و در مجلس یزید با افتخار گفت: “هرآنچه می‌خواهی بر سر ما بیاور، اما بدان نام و یاد ما هیچگاه فراموش نمی‌شود و نام حضرت سیدالشهدا (ع) در تاریخ برای همیشه ماندگار است.

حجت الاسلام و المسلمین حسن زاده با بیان اینکه بخش مهمی از زنده ماندن نام و یاد امام حسین (ع) و واقعه عاشورا را مرهون فداکاری، بصیرت، آگاهی و شجاعت این بانوی بزرگ اسلام است، افزود: حضرت زینب (س) نه تنها منزوی و خانه نشین نبود، بلکه مسئولیت اجتماعی بر عهده داشت و از مسائل سیاسی و اجتماعی مطلع بود، البته وظایف خود در نقش مادری و همسری را به خوبی ایفا می‌کرد.

وی می‌گوید: اسلام این را از زنان می‌خواهد که حضوری که مسئولانه همراه با پاکدامنی در جامعه داشته باشند، ضمن اینکه شخصیت و زندگی حضرت زینب (س) را بشناسند و همانند این بانوی نمونه، شجاع، فداکار، آگاه و بابصیرت باشند و برای کشور سربلندی و افتخار به ارمغان بیاورند.

پایان گزارش/

4.5/5

پیشنهاد سردبیر

پربازدیدها

آیت‌الله رئیسی: سیاست جمهوری اسلامی ایران افزایش روابط با کشورهای آمریکای لاتین است
نوری : تصویب توزیع تغذیه رایگان در مدارس
درخشش نونهالان فرنگی کار خوزستانی در مسابقات آسیا
دام کلاهبرداران برای زائران اربعین
عملیات اصلاح خط فاضلاب خیابان شهید طهماسبی زیتون‌ کارمندی
900جلد کتاب به کتابخانه‌های خوزستان اهدا شد
امام خامنه‌ای: با شیوه‌های خلاقانه یاد و مجاهدت شهدا به نسل جوان منتقل شود
دلخانی: آن قدر قول دادند و عملی نشد که همه وعده‌ها را فراموش کرده‌ام
راهیابی دانش آموزان خوزستانی به مسابقات قرآن، عترت و نماز کشور
اطلاعیه قطع و افت فشار آب در بندر امام خمینی

سرخط اخبار کل

9858851_592
169722762
169935595
IMG_۲۰۲۴۰۵۰۲_۲۲۴۳۲۰
13920124123539558378714
بازار+سکه+طلا+ارز

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *