پایگاه خبری - تحلیلی1400

Language

Language

برچسب‌ها

طرح توسعه آبادان و خرمشهر را طی چند هفته آینده تصویب و برای اجرا ابلاغ می کنیم

معاون اجرایی رئیس جمهور گفت: همین امسال ان‌شاءلله منابع لازم پیش‌بینی و در اختیار استان قرار خواهد گرفت تا مردم هرچه‌سریع‌تر شاهد برکات این مصوبات باشند.

وی ادامه داد: ‌امروز برای بررسی فرآیندها و نهایی کردن طرح‌ها در آبادان حضور یافتم تا با بررسی طرح‌های توسعه‌ای با حضور استاندار، مدیران و نمایندگان دستگاه‌های اجرایی منطقه به ویرایش نهایی برسیم.

معاون اجرایی رئیس جمهور خاطرنشان کرد: این طرح‌ها در چند بخش دسته‌بندی شده‌اند که نخست، طرح‌هایی هستند که نیاز به منابع عمرانی دارند و اعتبارات لازم برای آنها از محل منابع عمومی و دیگر منابع دستگاه‌های اجرایی و کمک‌های منطقه آزاد اروند و استانی تأمین می‌شوند تا طرح‌ها در یک بازه زمانی پنج ساله تکمیل شوند.

مرتضوی گفت: در حوزه اشتغال و مسکن نیز برای تأمین زمین و تسهیلات پیش‌بینی خواهد شد و برای اشتغال‌زایی که نیازمند سرمایه‌گذاری است، به دستگاه‌های مختلف اجرایی و حاکمیتی توصیه شده نسبت به سرمایه‌گذاری صنعت در بخش کشاورزی و سایر بخش‌ها مساعدت کنند.

وی خاطرنشان کرد: اعطای تسهیلات لازم برای اشتغال خُرد و کلان نیز در جلسه عصر امروز بررسی خواهد شد تا با کمک بانک‌های عامل تسهیلات مورد نیاز پپیش‌بینی و پرداخت شود.

مرتضوی یادآور شد: در حوزه ازدواج جوانان هم تصمیمات خوبی برای پرداخت تسهیلات ارزان‌قیمت اتخاذ می‌شود.

وی در پاسخ به این سؤال که مردم خرمشهر و آبادان چه زمانی می‌توانند شاهد نتایج مثبت تصمیمات این کارگروه شوند، گفت: به‌طور قطع ما طرح توسعه این دو شهرستان را طی چند هفته آینده تصویب و برای اجرا ابلاغ می کنیم و از همین امسال ان‌شاءلله منابع لازم پیش‌بینی و در اختیار استان قرار خواهد گرفت تا مردم هرچه‌سریع‌تر شاهد برکات این مصوبات باشند.

معاون رئیس جمهور همچنین گفت: آخرین جلسه استانی کارگروه امروز برگزار شد و نهایتاً در جلسه دیگری با حضور استاندار و نمایندگان دستگاه‌های ملی این طرح‌ها را نهایی و در بازه زمانی کوتاه آن را برای تصویب به دولت ارسال خواهیم کرد.

پایان گزارش/

4.5/5

پیشنهاد سردبیر

پربازدیدها

شرط الهلال برای بازگشت نیمار به نوکمپ
احداث انبار نگهداری غلات به مساحت ٢١ هزار متر مربع در منطقه ویژه اقتصادی بندرامام خمینی(ره)
سفید پوش شدن ارتفاعات دزفول
تصویب پیش‌نویس قانون مصادره دارایی‌های روسیه از سوی کمیته سنای آمریکا
خرید تضمینی یک میلیون و ۴۰۰ هزار تن گندم از کشاورزان خوزستان
دستگيري عامل تيراندازي در مسجد سليمان
سومین پیروزی متوالی شطرنج باز استان درمسابقات قهرمانی کشور
راهیابی دانش آموزان خوزستانی به مسابقات قرآن، عترت و نماز کشور
صفحه نخست روزنامه‌های شنبه ۴ شهریور ماه
نشست کمیته فنی دیجیتال استان

سرخط اخبار کل

11473202_380
11167434_548
9697412_814
8570279_461
1401020111111678425179984
1402031914403746427739124

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *