پایگاه خبری - تحلیلی1400

Language

Language

برچسب‌ها

امام جمعه اهواز : دولت سیزدهم جراحی بزرگ اقتصادی را در کشور آغاز کرده است

امام جمعه اهواز با بیان اینکه دولت سیزدهم جراحی بزرگ اقتصادی را در کشور آغاز کرده است گفت: ابعاد مختلف این اقدام مهم دولت باید برای همه قشرهای جامعه به خوبی تبیین شده تا زمینه همراه سازی مردم در اصلاح اقتصاد بیمار کشور فراهم شود.

به گزارش خبرنگار گروه سیاسی جوانان‌خوز، حجت الاسلام و المسلمین سیدعبدالمحمد موسوی فرد روز یکشنبه در جلسه شورای فرهنگ عمومی خوزستان افزود: همه نخبگان اقتصادی اجرای مردمی سازی یارانه ها را اقدامی بزرگ در اصلاح اقتصادی کشور می دانند.

وی ادامه داد: دولت های مختلفی در شعار از ضرورت تغییر روش در پرداخت یارانه ها سخن گفته اند ولی تا کنون کسی شهامت اجرای این طرح بزرگ را نداشته است.

امام جمعه اهواز، کار مخلصانه را ویژگی بارز رییس جمهور فعلی برشمرد و افزود: امروز رییس جمهور با تمام توان برای حل مسایل کشور به میدان آمده است به همین دلیل مجموعه های رسانه ای و فرهنگی استان برای کمک به تحقق این طرح بزرگ و تبیین ابعاد آن به کمک دولت بیایند.

وی با تاکید بر ضرورت روشنگری ابعاد این طرح گفت: آیت الله رییسی با تمام توان وارد میدان شده تا مسیر اقتصادی کشور را اصلاح کند و به ریل صحیح آن بازگرداند که همه باید در این مسیر کمک کنند.

امام جمعه اهواز در بخش دیگری از سخنان خود با انتقاد از تاخیر مدیران دستگاه های اجرایی در حضور در جلسه های شورای فرهنگ عمومی گفت: اعضای شورای اسلامی باید نسبت به حضور به موقع و منظم در جلسه های این شورا اهمیت بیشتری قایل شوند.

موسوی فرد در بخش دیگری از سخنان خود با بیان نظر خود پیرامون برگزاری کنسرت در این استان گفت: هیچ کس مخالف برگزاری کنسرت در خوزستان نیست بلکه چیزی که موجب برخی نگرانی ها می شودرعایت نشدن شئونات اسلامی و ناتوانی مدیران برگزار کنننده این مراسم ها در رعایت قانون است.

امام جمعه اهواز گفت: کمتر فقیهی وجود دارد که به طور مطلق موسیقی را حرام بداند بلکه تمام فقهایی که موسیقی را حرام کرده اند، مراد آنها موسیقی هایی است که متناسب با مجالس لهو و لعب است.

وی با بیان اینکه در برگزاری برنامه های فرهنگی باید جایگاه فرهنگی خوزستان لحاظ شود گفت: از صدور مجوز به کسانی که سابقه نامناسبی در برگزاری کنسرت های هنجارشکن دارند جلوگیری شود.

مجوز ۱۰ کنسرت در خوزستان باطل شد

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان با اشاره به فرایند برگزاری و صدور کنسرت در کشور گفت: فرایند صدور مجوز برگزاری موسیقی صحنه ای با درخواست شرکت برگزار کننده در سامانه مربوطه آغاز و پس از آن اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی به عنوان متولی فرهنگ این درخواست را به فرمانداری آن شهرستان اعلام و فرمانداری به عنوان رییس شورای تامین پس از بررسی های مختلف این درخواست را تایید و یا رد می کند که در صورت تایید، مراحل قانونی طی و در نهایت مجوز برگزاری کنسرت صادر می شود.

حجت الاسلام و المسلمین رضا کلاه کج با انتقاد از رعایت نشدن شئونات اسلامی و دستورالعمل های بهداشتی در برگزاری کنسرت های روزهای اخیر خوزستان ادامه داد: یکی از وظایف اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی و مجموعه های دیگر صیانت و حفاظت از شئونات اسلامی در برنامه های فرهنگی ست.

کلاه کج گفت: کسی مخالف اصل برگزاری موسیقی زنده صحنه ای(کنسرت) در خوزستان نیست ولی باید مسوولان برگزار کننده این کنسرت ها ضمن توجه به رعایت قانون و دستورالعمل های بهداشتی، نسبت به رعایت ضوابط شرعی در آن مراسم توجه جدی داشته باشند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان ادامه داد: خوزستان مهد ایثار و شهادت است و اگر هنجارشکنی در این کنسرت ها به روالی عادی تبدیل شود، جلوی برگزاری کنسرت در خوزستان گرفته می‌شود.

پایان گزارش/

4.5/5

پیشنهاد سردبیر

پربازدیدها

پیش‌بینی رشد ۲۱ درصدی تولید شکر در شرکت دعبل خزاعی
وزیر کشور: تسهیلات ویژه برای زلزله‌زدگان خوی در نظر گرفته می‌شود
افزایش هوش محیط‌زیستی همگام با آموزش
بانک مرکزی موظف به نظارت بر مؤسسات اعتباری و نقل و انتقال وجه توسط آنها شد
تحول پارادایمی از جدایی دین از سیاست به نفی دین
تحولات اوکراین| زلنسکی: نیروهای مسلح اوکراین عملیاتی در خاک روسیه انجام نمی‌دهند/ آمادگی پاپ برای دیدار با پوتین
راه اندازی سرای مهارت آموزی در خوابگاه‌ها و محل اسکان دانشجویان در خوزستان
دستگیری چهار نفر از اراذل و اوباش در بهبهان
احتمال وقوع کودتا در نیجر/ بازداشت رئیس جمهور توسط نیروهای گارد
صلح و سازش پرونده مالی ۲۰ میلیارد ریالی در اهواز

سرخط اخبار کل

8595189_463
1399091915563079521784654
169542742
9840691_109
1401070213450536226145924
170895013

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *