پایگاه خبری - تحلیلی1400

Language

Language

برچسب‌ها

دشمنان همیشه در کمین هستند که جنگ را به کشور تحمیل کنند

فرمانده سپاه خوزستان : دشمنان منتظرند تا قدرت ما را تضعیف و جنگ را به کشور تحمیل کنند

به گزارش گروه سیاسی جوانان خوز، فرمانده سپاه خوزستان با بیان اینکه دشمن همواره در محاسبات خود درباره ایران اشتباه کرده است، گفت: در جنگ ۸ ساله مدل جدیدی از دفاع ارائه کردیم.

سردار سرتیپ حسن شاهوار‌پور فرمانده سپاه خوزستان در یادواره شهدای دفاع مقدس که امروز در دانشگاه کشاورزی و منابع طبیعی خوزستان برگزار شد، با تشکر از مسولان دانشگاه در پاسداشت یاد شهدا و ایثارگران اظهار داشت: سال ۶۸ در دانشگاه ملاثانی حضور و دانشجو بودیم و این دانشگاه نقش مهمی در دفاع مقدس دارد.

وی افزود: دشمنان همیشه در کمین هستند که جنگ را به کشور تحمیل کنند و منتظرند تا کشور دچار اغتشاش شود تا قدرت کشور را تضعیف کند.

فرمانده سپاه خوزستان با اشاره به راهبرد دشمن برای تغییر اراده‌ها در کشور گفت: قبل از انقلاب کشور در حقیقت مستعمره آمریکا بود و هزینه کارخانجات سلاح‌سازی آمریکا را می‌داد، اما انقلاب این معادلات را بهم زد و آمریکا با تحمیل جنگ می‌خواست دوباره برای خود جای پا باز کند.

سردار شاهوار پور گفت: صدام و حزب بعث نیز به کشور و خوزستان طمع داشتند و می‌خواستند ایران را اشغال کنند. اوایل انقلاب گروهک‌ها کشور را ناامن کرده و در دانشگاه‌ها تولید ناامنی می‌کردند و بنی‌صدر نیز به تشدید این اختلافات دامن زده بود و این مسایل دشمن را به طمع انداخته بود.

این یادگار دفاع مقدس افزود: دشمن همواره در محاسبات خود درباره ایران اشتباه کرده و در اغتشاشات پاییز ۱۴۰۱ دشمن تصور می‌کرد مردم با انقلاب نیست که مردم عکس تصور دشمن رفتار کرد و پاسخ دشمن را دادند.

وی گفت: جنگ تحمیلی از نظر حجم آتش و ادوات جنگی بی‌نظیر بود و همه دنیا صدام را علیه ایران تجهیز کردند و ۱۲ لشکر را وارد ایران کردند و مردم بی‌دفاع را موشک‌باران کردند و بیش از ۹۰ قبضه توپ مدام به مردم خرمشهر موشک می‌زدند.

سردار شاهوارپور گفت: در آن دوران جنگ هیچ کشور و دستگاه و سازمان بین‌المللی عراق را محکوم نکردند، ولی در همین اغتشاشات سال گذشته همه دستگاه‌ها و روسای جمهور غربی علیه ایران موضع گرفتند.

وی افزود: دشمن علاوه بر مردم، زیرساخت‌های کشور را نیز مورد تهاجم قرار دادند و کارخانجات و پل‌ها را بمباران کردند. سلاح شیمیایی استفاده کردند.

فرمانده سپاه خوزستان گفت: در این شرایط ما به خودمان اتکا کردیم و خودمان را تقویت کردیم. ما به سرمایه‌های خودمان یعنی رهبری، مردم، کارگر و کشاورز پای دفاع از کشور آمدند و مدل جدید از دفاع ارائه کردیم.

وی گفت: با تکیه بر جوانانی مانند باقری ورق را عوض کردیم و عراق را مجبور به عقب‌نشینی کردیم.

سردار شاهوارپور گفت: دانشگاه کشاورزی و منابع طبیعی خوزستان نقش مهمی در توسعه و پیشبرد استان دارد و امروز کشاورزی می‌تواند در حل مسأله بیکاری بسیار موثر باشد.

پایان گزارش/

4.5/5

پیشنهاد سردبیر

پربازدیدها

صرفه‌جویی ۴۲۰ میلیارد ریالی در شرکت نفت و گاز آغاجاری
صفحه نخست روزنامه‌های دوشنبه ۲۹ خرداد ماه
شناخت حریفان نماینده خوزستان در لیگ برتر تکواندو بانوان
مکاتبه فدراسیون فوتبال با AFC و حل مشکل مالکیت سرخابی‌ها
لزوم دفن اصولی و سریع پسماند‌های عفونی در بهبهان
کنکور 1402 چگونه برگزار می‌شود؟
تسلیت رهبر معظم انقلاب به مصیبت‌دیدگان حادثه ساختمان متروپل آبادان
کدام بانک‌ها «سهام» را بعنوان وثیقه قبول می‌کنند؟
درخواست جنبش سیاسی برای تشکیل نظام جمهوری در سودان
تکمیل سیستم مانیتورینگ پایش سطح آب سامپ سد مسجدسلیمان

سرخط اخبار کل

ApY3stoqxUwD
10136559_378
9760083_530
1402012120164243427367984
169978173
170136552

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *