پایگاه خبری - تحلیلی1400

Language

Language

برچسب‌ها

راهیابی ۱۱ فیلم از خوزستان به جشنواره منطقه‌ای سینماجوان یاسوج

رئیس انجمن سینمای جوان اهواز: ۱۱ فیلم از ۵۵ فیلم راه یافته به جشنواره منطقه‌ای سینماجوان یاسوج متعلق به فیلمسازان خوزستانی است.

به گزارش گروه فرهنگی جوانان خوز،مهدی کیخایی به حضور چشمگیر فیلمسازان خوزستانی در جشنواره منطقه‌ای سینما جوان یاسوج اشاره کرد و گفت: ۱۱ فیلم از ۵۵ فیلم راه یافته به این جشنواره متعلق به فیلمسازان خوزستانی است.

وی با بیان اینکه یک پنجم از فیلم‌های راه یافته به جشنواره حاصل تلاش کارگردانان و تهیه‌کنندگان خوزستانی است، اداامه داد: حضور امسال کارگردانان خوزستانی در این جشنواره منطقه‌ای در مقایسه با دوره قبلی این جشنواره بسیار قابل ملاحظه بوده و تولیدات نیز افزایش یافته است.
کیخایی ۴ محصول راه یافته به جشنواره منطقه‌ای سینماجوان یاسوج را حاصل نشست‌های پیچینگ عنوان و اضافه کرد: ابتکار پیچینگ از سوی انجمن سینمای ایران پیشنهاد شد که انجمن سینمایی جوان اهواز با برگزاری چندین جلسه در این رابطه موفق شد ۴ فیلم را به این جشنواره ارسال کند.
پیچینگ یا نقل شفاهی در حقیقت یک مدل حرفه‌ای در دنیا است که فیلمنامه‌نویس یا فیلمساز باید فیلمنامه خود را برای سرمایه گذار عرضه کند، یعنی به گونه‌ای است که بخش خصوصی هم بتواند در این عرصه ورود پیدا کند.
کیخایی در خصوص حضور فیلمسازان داستانی خوزستانی، می‌گوید: از مجموع آثار راه یافته، ۷ اثر داستانی است که نشان می‌دهد فیلسازان خوزستانی در این زمینه پیشرفت خوبی داشته اند.
وی گفت: مدت‌ها بود سینمای داستانی خوزستان با رکود مواجه شده بود که با اعمال سیاست‌ها و برنامه‌ریزی چند سال اخیر سینمای جوان اهواز باهدف تقویت ژانر داستانی و با برگزاری کارگاه‌های آموزشی و حمایت از فیلمسازان جوان شاهد رشد و ارتقا در این زمینه بوده ایم و خبر‌های خوبی نیز در این زمینه به گوش می‌رسد.
کیخایی رشد فیلمسازان خوزستانی و حضور آنان در جشنواره‌های مختلف را ناشی از آموزش‌های ارائه شده دانست و افزود: با ادامه این روند و حمایت‌های بیشتر، در آینده نه چندان دور شاهد هنرمندان نوظهوری در سینمای خوزستان خواهیم بود.
گفتنی است؛ فیلم “برادران آب تنی” به کارگردانی و تهیه‌کنندگی سروش البخشی نائینی از آبادان، “پسماند” به کارگردانی و تهیه‌کنندگی امیرعباس شوشی از اهواز، “تاخاری‌ها” به کارگردانی و تهیه‌کنندگی محمد آریانیک از اهواز، “خنزیر” به کارگردانی ماجد رستمی‌زاده و تهیه کنندگی شهلا موسوی و محمد معصومی از آبادان، “سه بعدی” به کارگردانی و تهیه کنندگی مهران کلنگ‌دار از اهواز، “کهنه روستا” به کارگردانی و تهیه‌کنندگی محمدرضا بابادی از اهواز و “مادرِ آنا و همسرش” به کارگردانی و تهیه کنندگی سامان علی‌نژادیان از آبادان در بخش داستانی این جشنواره به رقابت می‌پردازند.
“مریم” به کارگردانی و تهیه‌کنندگی احمد معبودی از اهواز در بخش مستند و “داستان چراغ راهنما” به کارگردانی و تهیه‌کنندگی محمدرضا بابادی از اهواز نیز در بخش پویانمایی جشنواره حضور یافته است.
شصت و هفتمین جشنواره منطقه‌ای سینمای جوان یاسوج، دنا، سوم تا ششم مهرماه امسال به میزبانی انجمن سینمای جوانان ایران، دفتر یاسوج و به دبیری امین درخشان برگزار خواهد شد.
پایان گزارش/
4.5/5

پیشنهاد سردبیر

پربازدیدها

شناسایی پیکر سردار شهید اسماعیل لجم اورک
برگزاری یادواره ۱۴ شهید هندیجان در عملیات بیت المقدس
پیگیری علت کمبود سرم در داروخانه‌های اهواز
ارتقاء ارتباطات سيار در روستای بندقیر شوشتر و شهرک طالقانی ماهشهر
بهره برداری از کتابخانه خیرساز نور در روستای پل پرزین
جمع‌آوری معتادان متجاهر در شوشتر
پایداری شبکه برق با ترویج فرهنگ لامپ اضافه خاموش
با حضور معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری خوزستان جلسه بررسی اکوسیستم نوآوری برگزار شد+گزارش تصویری
وضعیت مطلوب آب ذخیره شده در سد‌های خوزستان
کشف دستگاه تولید ارز دیجیتال در اهواز

سرخط اخبار کل

8804878_368
8600610_714
8648382_436
11201748_197
1402041606375930827900784
1400122713121136725003884

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *