پایگاه خبری - تحلیلی1400

Language

Language

برچسب‌ها

رهبر معظم انقلاب: امام بزرگوار روح جمهوری اسلامی است

رهبر معظم انقلاب در سالگرد ارتحال امام (ره) فرمودند: گرایش امروز مردم به انقلاب و دین از روز اول انقلاب یقیناً بیشتر است و اگر کسی می‌خواهد آن را بفهمد به تشییع میلیونی شهید سلیمانی نگاه کند.

به گزارش جوانان خوز، سخنرانی رهبر معظم انقلاب در حرم مطهر امام خمینی(ره) به مناسبت سالگرد ارتحال حضرت امام، از شبکه‌ خبر، یک سیما و شبکه قرآن و شبکه‌های رادیویی در حال پخش است.

مهم‌ترین محورهای این سخنرانی در ادامه آمده است:

_نسل کنونی انقلاب و نسل جوان امام(ره) را به درستی نمی شناسند و عظمت آن را نمی دانند، امام(ره) را با امثال بنده مقایسه می کنند در حالی که فاصله بسیار زیاد است و فاصله نجومی است.

_نسل جوان و هوشمند ما به یک نرم افزار واقعی احتیاج دارد برای اینکه راه انقلاب را درست طی کند؛ این نرم افزار که می تواند شتاب دهنده، کمک کننده و تحول آفرین باشد، درس‌های امام(ره) است.

_امام بزرگوار، روح جمهوری اسلامی است و اگر این روح از جمهوری اسلامی گرفته شود و مورد بی توجهی قرار گیرد نقشی بر دیوار باقی خواهد ماند.

_اولین نکته در باره امام، ‌رهبری بزرگترین انقلاب تاریخ انقلاب‌هاست. از همه انقلاب‌ها معروف‌تر، انقلاب کبیر فرانسه در ۱۷۸۹ میلادی و بعد، انقلاب شوروی در ۱۹۱۷ است، ‌ اما انقلاب اسلامی از این دو نیز بزرگ‌تر است و این دلایل گوناگونی دارد.

_در این ۴۳ سال نزدیک به ۵۰ انتخابات در کشور برگزار شده، مردم انتخاب می‌کنند و رأی می‌دهند و این عظمت انقلاب است، امام رهبری چنین انقلابی بود.

_حضور معنویت در انقلاب کوچک و بزرگ قبل از انقلاب مردم ما مفقود بود، جنبه معنوی انسان که نیاز اساسی انسان است به کلی مفقود بود. انقلاب اسلامی هم به جنبه مادی انسان و هم به معنویت انسان توجه دارد.

_آن دست قدرتمند، شخصیت پولادین و دل مطمئن و زبان ذوالفقارگونه که قشرها را وارد میدان کرد، آن عبارت از خمینی عظیم بود.

_امام راهکار را نشان داد، یأس را از آن‌ها دور کرد، هیچکس در این کشور قادر به این کار نبود. احدی قادر نبود این کار بزرگ را به دوش بکشد و به منزل برساند. او بود که توانست این کار را بکند.

_زیربنای همه فعالیت های امام(ره) «قیام اللّٰه» بود و هدف قیام اللّٰه در تمامی دوران اقامه حق، عدل و قسط و ترویج معنویت است.

_در همه سرفصل های مکتب امام(ره) موفقیت های بزرگی پیدا کردیم، اگر کسی آن را انکار کند قطعا بی انصافی کرده است، البته ناکامی ها هم کم نبوده است.

_مکتب درست است، نقشه درست است، راه درست است، رهرو بایستی درست حرکت کند.

_ذات جمهوری اسلامی با ظلم مخالف است و ظالم را با خود مخالف می‌کند.

_مهم ترین امید دشمن دل بستن به اعتراضات مردمی است طوری که مردم را در مقابل جمهوری اسلامی قرار دهند اما این محاسبه دشمن هم مانند بسیاری از محاسبات دشمن غلط است.

_تصور اینکه می‌توانند مردم را در مقابل جمهوری اسلامی قرار دهند غلط است چراکه جمهوری اسلامی خیلی به عامل مردم اهمیت می‌دهد.

_مشاوران آمریکایی‌ها، ایرانی‌های خائنی هستند که به آنها مشاوره غلط می‌دهند و اینها نه تنها به کشور خود که حتی به آمریکایی ها هم خیانت می‌کنند چراکه بدون اطلاع صحیح به آنها مشاوره می‌دهند و در نهایت هم شکست می‌خورند

_در داخل هم یک عده ساده لوح اما محدود این سخنان را قبول و تکرار می‌کنند.

_گرایش امروز مردم به انقلاب و دین از روز اول انقلاب یقینا بیشتر است اگر کسی می‌خواهد آن را بفهمد به تشییع میلیونی شهید سلیمانی نگاه کند.

_ببینید اقشار مختلف مردم چه همراهی با سرود مربوط به حضرت ولیعصر (عج) کردند، این نشانه روگردانی مردم از دین است؟  .

_امروز دشمن در صدد تخریب مسئولان انقلابی است عاملان خرابکاری‌ها باید مجازات شوند؛ هم در قضیه آبادان و هر قضیه دیگری.

_ هم اقتصاد را تقویت می‌کنیم و هم دفاع و امنیت کشور را.

_نفت ایران را در سواحل یونان می دزدند و بعد از آن دلاوران از جان گذشته جمهوری اسلامی جبران می کنند و کشتی نفتی دشمن را ضبط می کنند اما آن ها ایران را متهم به دزدی می‌کنند. چه کسی دزد است؟ شما نفت ما را دزدیدید. ما از شما پس گرفتیم و پس گرفتن مال دزدی که دزدی نیست.

_امروز که دشمن در صدد تخریب مسئولان انقلابی است وظیفه قدرشناسی وظیفه سنگینی است.

_در مسئله آبادان یک وزیر سه چهار روز شبانه روز بر سر آن کار خودش می ایستد این کار خیلی مهمی است؛ رئیس جمهور و معاون او با آسیب دیدگان ملاقات کرده به آنها تسلی می‌دهند اینها با ارزش است بایستی قدرشناسی شود.

_عاملان خرابکاری ها چه در قضیه آبادان و قضایای دیگر باید مجازات شوند.

_امروز هنگام سخنرانی آقای حسن خمینی برخی سروصدا ایجاد کردند، این را همه بدانند که من با این کار مخالفم.

پایان گزارش/

4.5/5

پیشنهاد سردبیر

پربازدیدها

ایران یک حزبی نشد!
جوانان‌خوز | طرح تغییر ساعت رسمی کشور مجددا در دستورکار کمیسیون اجتماعی قرار گرفت
همدانی: اگر ساپینتو خودش را کنترل کند، روزهای خوبی برای استقلال پیش‌بینی می‌کنم
بین‌الملل | عملیات در مرکز تل‌آویو
رونق اشتغالزایی در خوزستان با اعطای ۱۰۰۰ میلیارد تومان تسهیلات
فرماندار بهبهان منصوب شد
قرآن کریم و کتاب ادعیه، هدیه دادستان اهواز به بانوان اهوازی
حضور بوکسورهای خوزستان در قهرمانی بوکس کشور
وزیر جنگ اسرائیل خطاب به بایدن: انتظار جنگی طولانی را داریم
لفاظی و جوسازی وزیر خارجه انگلیس علیه ایران با تکرار ادعاهای واهی

سرخط اخبار کل

8586686_213
1401022216350772253104210
10233293_509
9192283_363
11167434_548
IMG_۲۰۲۳۰۶۱۳_۲۱۱۲۱۸

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *