پایگاه خبری - تحلیلی1400

Language

Language

برچسب‌ها

روغن هسته انگور، لایه بردار و آبرسان طبیعی پوست

روغن هسته انگور در فرآیند تولید آب‌ انگور، قابل استخراج است و فواید زیادی برای پوست دارد.

به گزارش گروه خبری جوانان خوز، روغن هسته انگور سدیم و کلسترول ندارد و میزان اسید‌های چرب غیر اشباع آن تا ۹۰ درصد می‌رسد، همچنین خاصیت آنتی اکسیدانی عصاره انگور ۵۰ برابر بیشتر از ویتامین E و ۲۰ برابر بیشتر از ویتامین C است.

 

این روغن دارای خواص بی‌نظیری برای پوست بوده که یکی از آن خواص لایه برداری پوست است. با لایه‌برداری کردن، جریان خون در رگ‌ها افزایش می‌یابد و پوست برای تولید کلاژن بیشتر تحریک می‌شود.

برای بهره مندی از خواص روغن هسته انگور به عنوان لایه بردار طبیعی، کافیست ۲ الی ۳ قطره آن را با اسکراب شکر مخلوط کرده، سپس صورت را به آرامی ماساژ دهید. این کار به مدت ۵ دقیقه انجام شود و سپس آن را با آب ولرم شستشو دهید. این فرایند ۳ مرتبه در هفته انجام پذیرد تا نتیجه فوق العاه آن را مشاهده کنید.

روغن هسته انگور حاوی محلول اسید لینولئیک است و در نتیجه لایه‌های پوستی شما قوی و مستحکم می‌کند. با وجود مواد دی‌اکسید کنندگی‌اش، منافذ پوست را تمیز و جوش و همچنین آکنه را درمان و از ایجاد آکنه جلوگیری می‌کند.

همچنین این روغن قادر است حلقه‌های تیره را برطرف کند، زیرا آنتی اکسیدان‌های قوی دارد که می‌توانند بافت‌ها و پوست، از جمله حلقه‌های دور چشم، را بازسازی کنند.

برای اثبات این خاصیت روغن هسته انگور، ۲۰ قطره از آن را با ۱۰ قطره روغن نعنا فلفلی، نصف فنجان شکر قهوه‌ای و نصف فنجان روغن نارگیل مخلوط کرده و بر روی پوست خود قرار دهید.

به مدت ۱۵ دقیقه و یا بیشتر به آرامی بر روی پوست خود ماساژ دهید، سپس با آب ولرم شستشو دهید. این فرایند را ۳ مرتبه در هفته انجام دهید.

روغن هسته انگور با آبرسانی به پوست و مرطوب نگه داشتن آن، بدون آنکه پوست را چرب کند، اثر فوق‌العاده خود را باقی می‌گذارد.

خشکی پوست از مشکلات آزار دهنده پوستی است و بسیاری از افراد در آب و هوای سرد و خشک دچار این مشکل می‌شوند، بنابراین روغن هسته انگور با ترکیباتی همچون ویتامین E و آنتی اکسیدان‌های خاص خود می‌تواند به درمان خشکی پوست کمک کند.

پایان گزارش/

4.5/5

پیشنهاد سردبیر

پربازدیدها

برگزاری نشست خبری آیت الله رئیسی با خبرنگاران
توزیع ۱۰ هزار بسته حمایتی در سطح استان در رزمایش مواسات و همدلی با مردم آبادان و خرمشهر
طرح فاضلاب کارون از اولویت‌های عمرانی این شهرستان
تشکیل ۵۲۹ پرونده تخلف صنفی در خوزستان
کناره‌گیری دو تیم از لیگ برتر فوتبال زنان
فروش گاز‌های مشعل برای حفظ محیط زیست و درآمدزایی
صفحه نخست روزنامه‌های سه شنبه ۲۰ اردیبهشت ماه
امیرعبداللهیان: فعلا روند اعزام سفیر به سوئد متوقف شده است
کاهش ۱۵۰۰ مگاواتی مصرف برق در بخش خانگی با اصلاح تعرفه‌ها
همدردی رضا پهلوی با تروریست‌ها و تجزیه‌طلبان

سرخط اخبار کل

10296168_944
9426553_317
10063958_304
10262643_688
1398011618075095217087664
9643534_595

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *