پایگاه خبری - تحلیلی1400

Language

Language

برچسب‌ها

سازمان بازرسی گلوگاه فساد در مناقصه‌ها و قرارداد‌ها

بازرس کل ویژه خوزستان: سازمان بازرسی به عنوان یکی از گلوگاه‌های فساد، ناظر بر برگزاری مناقصه ها، نحوه انعقاد قرارداد‌ها و اجرای آن‌ها است.

به گزارش گروه خبری جوانان‌خوز، محمد آغاجری وظیفه سازمان بازرسی را نظارت و کنترل عملکرد دستگاه‌های اجرایی عنوان کرد و گفت: حجم معامله‌ها و مراوده‌های اقتصادی در خوزستان نسبت به سایر نقاط کشور بیشتر است و می‌طلبد نظارت‌ها و کنترل‌ها بر علمکرد دستگاه‌های اجرایی نیز بیشتر باشد.

وی با بیان اینکه خوزستان تنها استان دارای بازرسی ویژه و اختیار‌های خاص در کشور است، افزود: همچنین تعداد کارگروه ها، سربازرس‌ها و حوزه بندی‌های آن با استان‌های دیگر تفاوت دارد و از این موارد بهره‌مند است.

آغاجری ادامه داد: در زمینه معامله‌ها و قرارداد‌هایی که در استان ما منعقد می‌شود، در یکسال اخیر بیش از ۶ هزار فقره معامله در سامانه استان ثبت شده و گردش مالی معامله‌ها بیش از ۴۰ هزار میلیارد تومان است.

بازرس کل ویژه خوزستان می‌گوید: سازمان بازرسی به عنوان یکی از گلوگاه‌های فساد ناظر بر برگزاری مناقصه ها، نحوه انعقاد قرارداد‌ها و اجرای آن‌ها است و سالانه برنامه‌هایی را برای نظارت بر موضوع، تاکید بر اجرای صحیح قوانین و مناقصه، برنده شدن افراد ذیحق در مناقصه‌ها و همچنین لحاظ شدن صلاح و صرفه دولت اجرا می‌کند.

به گفته آقاجری؛ سازمان بازرسی خوزستان پارسال ناظر بر انجام بیش از ۸۸۰ مورد از معامله‌ها شامل؛ دریافت اسناد و یا حضور بازرسان در جلسه‌های مناقصه‌ها بود.

وی تعداد تذکر‌ها برای اصلاح در فرآیند معامله‌ها در این مدت را بیش از ۳۰۵ مورد اعلام و اضافه کرد: موارد متعددی که براساس حضور همکاران و قوانین، جاری و ساری نشده بود، تجدید یا لغو شدند.

آقاجری ارزش مناقصه‌هایی که پارسال تجدید یا لغو شدند را بیش از ۲ هزار میلیارد تومان عنوان کرد و گفت: در برخی موارد، مناقصه‌ای در یکی از شرکت‌های برق خوزستان برگزار شده و وقتی همکاران سازمان بازرسی ورود کرده اند، متوجه مشکل در فرآیند آن شده اند و مراتب را به مرکز اعلام کرده و منجر به اصلاح آن در سراسر کشور شده است، ضمن اینکه اصلاح و برگزاری مجدد آن منجر به کاهش مبلغ مناقصه و انعقاد قرارداد به ۹۲ میلیارد تومان شد.

این مقام مسئول افزود: نظارت بر حوزه‌های مختلف از جمله؛ آب، شهرداریها، شرکت‌های نفتی، حفاری، شرکت‌های فولاد، پتروشیمی‌ها و سایر شرکت‌هایی که قرارداد‌هایی دارند و مناقصه برگزار می‌کنند، جزو برنامه‌های سازمان بازرسی خوزستان است.

پایان گزارش/

4.5/5

پیشنهاد سردبیر

پربازدیدها

قهرمانان مدیریت مصرف برق در خوزستان برنده جایزه ۱۰۰ میلیون تومانی
بازگشت طلایی حسن یزدانی؛ پادشاه به پاریس رسید؟
مبادله قرارداد ۴ هزار میلیارد ریالی طرح فاضلاب خرمشهر
باید در جبهه انقلاب به یک فرد برسیم!
پوشش تحولات اوکراین| تصمیم آمریکا برای تحویل موشک اندازهای دوربرد به اوکراین/ پوتین: مقامات کی‌یف در مذاکرات کارشکنی کردند
غیبت در مسابقات کشتی امیدهای آسیا به محرومیت از رقابت‌های جهانی منجر می‌شود؟
سقوط آرام هژمونی دلار از نگاه رسانه آمریکایی
به زودی پیروزی جبهه مقاومت و شکست رژیم صهیونیستی را جشن می‌گیریم
ساخت مدرسه ۶ کلاسه در شوشتر
یاسین باورصاد/ روز دیپلماسی فرهنگی و تعامل با جهان

سرخط اخبار کل

IMG_۲۰۲۲۰۶۱۷_۱۷۱۵۰۹
10955343_427
1403030109511310730104814
169767359
170601020
10955109_892

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *