Language

Language

سردار سرلشکر مجید بقایی شهیدی از دیار نرگس و شقایق

سردار سرلشکر مجید بقایی از شهدای سرافزار و والامقام استان خوزستان و شهرستان بهبهان است.

به گزارش گروه فرهنگی جوانان خوز، سردار سرلشکر شهید مجید بقایی، فرمانده قرارگاه کربلا در یکم بهمن سال ۱۳۳۷ در بهبهان دیده به جهان گشود و در رشته ریاضی و فیزیک دیپلم گرفت و در رشته مهندسی شیمی اهواز پذیرفته شد.

همیشه به خانواده خود می‌گفت: «من باید کاری را به عهده بگیرم که واقعاً بتوانم به این مردم مستضعف خدمت کنم»، به همین دلیل سال آخر دبیرستان را دوباره در رشته طبابت طی کرد و سپس در رشته فیزیوتراپی دانشگاه اهواز قبول شد. به دلیل خصوصیات مثبت زیادی که داشت، به عنوان نماینده سپاه استان در اطاق جنگ معرفی و پس از مدتی به فرماندهی سپاه پاسداران شوش منصوب شد، در این مدت طرح‌های عملیاتی بسیار خوبی را علیه دشمن بعثی در قالب گروه‌های کوچک به اجرا درآورد. هنگامی‌که جنگ از مرحله تدافعی پا به مرحله تهاجمی گذاشت، در عملیات طریق‌القدس شرکت کرد.

در عملیات فتح‌المبین به عنوان فرمانده قرارگاه در طرح‌ریزی و هدایت یگان‌های عمل کننده جهت آزادسازی ارتفاعات ابوصلبی خات نقش بسیار موثری داشت، پس از عملیات رمضان به سمت معاونت شهید باقری در فرماندهی قرارگاه کربلا منصوب شد و بعد از عملیات محرم، فعالیت در سپاه را به‌عنوان فرمانده قوای یکم کربلا ادامه داد.

پیش از عملیات والفجر مقدماتی در روز ۹ بهمن سال ۱۳۶۱ هنگام انجام عملیات شناسایی در منطقه فکه، به همراه سردار شهید حسن باقری، سردار شهید توکل قلاوند، سردار شهید مجتبی مومنیان و سردار شهید محمدتقی رضوانی مورد اصابت گلوله خمپاره قرار گرفت و به فیض شهادت نائل آمد. شهید مجید بقایی در سن ۲۴ سالگی شهد شیرین شهادت را نوشید و پیکر پاکش پس از تشییع در گلزار شهدای بهبهان آرام گرفت.

وصیت‌نامه شهید مجید بقایی

سلام و درود و دعا بر امام و امت امامی که ما باید با تلاش و جهاد و ایثار و شهادتمان رهبری و امامت جهانی‌شان را عینیت بخشیم و جهان انقلابی و اسلامی بسازیم. انقلاب خونین مان سنگر کفر جهان را عقب نشانده و این بار با رحمت خدائی ‹‹جنگ›› مقدمه‌ای شده برای تشکیل اتحاد جماهیر اسلامی ‹‹انشاء الله›› و بدانید که این وضع، ایثار می‌خواهد و خون که پیامدش نصر الهی است که پیروزی اسلام در اثر رنج و سعی و کوشش زجر و ناراحتی و خون دادن است.

بله ما می‌جنگیم و تن به هیچ‌گونه سازش نمی‌دهیم و با شعار همیشگی‌مان یا فتح یا شهادت می‌جنگیم و بر سیاست ‹‹نه شرقی و نه غربی›› سرسختانه پامی‌فشاریم، چون معتقد به خدا هستیم.

پایان گزارش/

4.5/5

پیشنهاد سردبیر

پربازدیدها

جوکوویچ: به فدرر به عنوان یک بازیکن افسانه‌ای احترام می‌گذارم
مصرف برق در خوزستان از ۱۸ هزار گیگاوات ساعت گذشت
واکنش‌ اوباما، فلپس و وودز به بازنشستگی اسطوره تنیس زنان
ملی حفاری اهواز پیروز نبرد تیمهای خوزستان در سوپرلیگ فوتسال بانوان
تامین اعتبار طرح ۵۵۰ هزارهکتاری برای اشتغالزایی در خوزستان
انتخاب اعضای ناظر مجلس در شوراهای مختلف
توقیف شناورهای حامل بیش از ۴/۵میلیون لیتر سوخت قاچاق و ۳۴ خدمه خارجی توسط سپاه
جوانان‌خوز | طرح تغییر ساعت رسمی کشور مجددا در دستورکار کمیسیون اجتماعی قرار گرفت
تداوم وزش باد‌های متوسط و تندباد‌های لحظه‌ای در خوزستان
یک بام و دو هوا در میزبانی ماهشهری‌ها_میزبانی ماهشهر لغو شد؟

سرخط اخبار کل

10527353_509
10134695_621
13921030134315841950244
1400102608350971924541214
10532598_636
1402050420104084928041643

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *