پایگاه خبری - تحلیلی1400

Language

Language

برچسب‌ها

سفیران صلح و سازش، مدافعان اتحاد و بازوان پرتوان قوه قضائیه

دبیر کل نهاد بین المللی صلح و سازش و عدالت اجتماعی کشور: سفیران صلح و سازش به عنوان مدافعان اتحاد و بازوان پرتوان قوه قضاییه برای کاهش پرونده‌های ورودی به دستگاه قضا نقش مهمی ایفا می‌کنند.

به گزارش گروه فرهنگی جوانان خوز،‌فرهنگ آزاداندیش در نخستین نشست شورای سفیران صلح و سازش دزفول که عصر شنبه ۲۵ شهریورماه در فرهنگسرای مدرس این شهر برگزار شد، گفت: فعالیت سفیران صلح و سازش به عنوان مدافعان اتحاد و بازوان پرتوان قوه قضاییه برای کاهش پرونده‌های ورودی به دستگاه قضا اهمیت زیادی دارد.

وی با بیان اینکه کار‌های اولیه برای راه اندازی نهاد صلح و سازش در دزفول در حال انجام است و تلاش می‌شود و افتتاحیه رسمی آذرماه برگزار شود، افزود: نهاد صلح و سازش نهادی رسمی، غیردولتی، قدرتمند و یکی از تاثیرگذارترین نهاد‌های کشور است که موجب کاهش ورود پرونده‌های قضایی به دادگاه‌ها خواهد شد.
آزاداندیش بر ضرورت استفاده از افراد توانمند در این مجموعه تاکید کرد و ادامه داد: شورای سیاستگذاری از ۵ نفر با نظر اعضای هیات مدیره تشکیل می‌شود و قرار است شورای مشورتی نیز تشکیل شود که اعضای این شورا سفیران صلح هستند.
دبیر کل نهاد بین المللی صلح و سازش و عدالت اجتماعی کشور اضافه کرد: افراد تاثیرگذار این نهاد مشخص می‌شوند و همایش بزرگ دزفول برگزار خواهد شد تا افراد تاثیرگذار شهر دزفول انتخاب شوند.
نهاد بین المللی صلح و سازش، نهاد خودجوش و مردمی
غفور موسایی، معاون دبیر کل نهاد صلح و سازی کشور گفت: نهاد بین المللی صلح و سازش و عدالت اجتماعی یک نهاد خودجوش مردمی است که در کل کشور فعالیت‌های زیادی انجام می‌دهد.
وی افزود: نهاد صلح و سازش بر مبنای صلح و سازش و عدالت اجتماعی پایه گذاری شده است.
موسایی ادامه داد: همه آحاد جامعه به نوعی سفیران صلح و سازش هستند، این نهاد از همه آحاد مردم تقاضا دارد این نهاد را یاری کنند.
وی در ادامه از سنت غلط تیراندازی در آیین‌های ترحیم انتقاد و اضافه کرد: مدیریت این موضوع نیازمند ورود بزرگان و سفیران سازش است و باید این مقوله یک بار برای همیشه کنار رود.
معاون دبیر کل نهاد صلح و سازی کشور می‌گوید: برگزاری برنامه‌های نامتعارف، پرهزینه و دعوت از خواننده‌هایی که برای هر مراسم مبالغ بالایی مطالبه می‌کنند در شرایط اقتصادی فعلی نامناسب است.
وی گفت: چشم و هم چشمی‌های فراوان، هزینه‌های زیادی بر دوش خانواده‌ها گذاشته که بزرگان و سفیران صلح در این خصوص باید ورود کنند.
موسایی گسترش مطالبه گری اجتماعی را یکی از برنامه‌های این نهاد دانست و گفت: مردم باید بر اساس تکالیفی که قانون گذار بر عهده ادارات دولتی قرار داده مطالبه گر باشند تا مطالبه گری در جامعه نهادینه کنند.
توسعه روابط انسانی و برادری در جامعه، هدف تاسیس نهاد صلح و سازش
علی نعامی، معاون نهاد صلح و سازش استان خوزستان گفت: این نهاد برای اینکه به توسعه روابط انسانی، اخوت و برادری در بین افراد جامعه کمک کند تاسیس شده تا بتواند به اهداف آرمانی برسد.
وی افزود: افراد تاثیرگذار از اقشار و اقوام مختلفی که حس می‌کنند در برابر جامعه مسوولیت دارند در این نهاد عضو خواهند شد.
زهرا آدینه، دبیر مجمع صلح و سازش دزفول نیز با اشاره به قدمت سازش در دزفول اظهار امیدواری کرد با فعالیت در این نهاد بتوان قدمی برای همدلی و برادری در بین مردم برداشت.
وی افزود: قدم برداشتن در این مسیر یاری کننده دستگاه قضاست؛ شرایط اقتصادی و بیکاری پرونده‌های زیادی در دادگستری باز کرده و امیدواریم با حضور سفیران صلح بتوانیم قدمی در راستای حل این مشکلات برداریم.
پایان گزارش/
4.5/5

پیشنهاد سردبیر

پربازدیدها

برگزاری ششمین کنگره بین‌المللی شعر و ادب فارسی با ارائه ۴۸۰ مقاله
چرایی وحشت لابی صهیونیسم از جنبش دانشجویی آمریکا
اندیشکده آمریکایی: مانع اصلی احیای برجام، آمریکاست
پرداخت وام به متقاضیان مسکن ملی دزفول
۷ ساباط و ۳ گذر تاریخی در دزفول مرمت و بازسازی شد
هادی‌پور: بعد از دو عمل جراحی زانو در یک سال مجدداً ایستادم/ امتحانم را پس داده‌ام
ایران و روسیه توافقنامه ایجاد مسیر سبز گمرکی امضا کردند
فراخوان هم‌اندیشی «اقتباس در هنر و ادبیات کودک و نوجوان» منتشر شد
تجلیل از مدال‌آوران بوکس خوزستان
تثبیت یک مخزن نفتی جدید در شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب

سرخط اخبار کل

2093120_563
9702164_604
9626932_766
1401033006522943025548894
169927597
170890117

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *