Language

Language

سوریه رکن اصلی ارکان امنیت جهان عرب است

رئیس‌جمهور سوریه در جریان سفرش به امارات با شیخ محمد بن زاید آل‌نهیان ولیعهد ابوظبی و معاون فرماندهی عالی نیروهای مسلح این کشور دیدار و گفت‌وگو کرد.

 شیخ «محمد بن زاید» ولی‌عهد ابوظبی که در کاخ الشاطی از رئیس جمهور سوریه استقبال کرد، انجام این سفر را در چارچوب تصمیم مشترک برای ادامه رایزنی و هماهنگی برادرانه بین دو کشور درمورد مسایل مختلف دانست و تأکید کرد که سوریه یک رکن اصلی از ارکان امنیت کشورهای عربی محسوب می‌شود، لذا مواضع امارات متحده عربی در حمایت از یکپارچگی اراضی سوریه و برقراری ثبات در آن مستحکم است .

بن‌زاید ضمن تأکید بر لزوم عقب‌نشینی تمامی نیروهای خارجی که به‌طور غیرقانونی در خاک سوریه حضور دارند، اعلام کرد که امارات برای تقویت همکاری با سوریه در تمام زمینه‌ها آمادگی دارد.

بشار اسد رئیس جمهور سوریه هم با تأکید بر اینکه امارات کشوری است که با توجه به سیاست‌های متعادلی که در قبال مسائل بین‌المللی دنبال می‌کند، نقش اصلی را ایفا می‌کند، خاطرنشان کرد: جهان در حال تغییر است و برای مدت طولانی به‌سمت وضعیت بی‌ثباتی حرکت می‌کند، لذا برای حفاظت از منطقه خود، ما باید به اصول خود، حاکمیت کشورها و منافع مردم خود پایبند باشیم.

اسد و بن‌زاید در این دیدار درباره روابط برادرانه، همکاری و هماهنگی مشترک بین دو کشور برادر برای دستیابی به منافع متقابل که منجر به تحکیم امنیت و ثبات در منطقه می‌گردد، گفت‌وگو و درباره مواضع دو کشور در قبال تمام مسایل و تحولات منطقه‌ای و بین‌المللی مورد اهتمام مشترک رایزنی کردند.

4.5/5

پیشنهاد سردبیر

پربازدیدها

صفحه نخست روزنامه‌های شنبه ۱۱ تیر ماه
صفحه نخست روزنامه‌های شنبه ۳ تیر ماه
درخشش دانش آموزان شوشتر در جشنواره نوجوان خوارزمی
کتاب چهارشنبه ده صبح، هنر نوجوان خوزستانی
دومین رزمایش نبی اکرم(ص) یگان ویژه فاتحین تهران بزرگ برگزار شد
کسب اولین  نشان کاروان کشورمان در المپیک فرانسه توسط فرنگی کار خوزستان
پیش بینی افزایش دمای هوای خوزستان
کشت سویا در شوشتر
مجمع مطالبه گران شهرستان شوش تشکیل شد
صلح و سازش پرونده مالی ۲۰ میلیارد ریالی در اهواز

سرخط اخبار کل

9739969_919
9525252_203
IMG_۲۰۲۳۰۴۰۷_۲۰۲۲۴۲
9718464_334
8675428_142
11166508_554

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *