پایگاه خبری - تحلیلی1400

Language

Language

برچسب‌ها

صدور نخستین گواهی طرح تولید بدون کارخانه در خوزستان

مدیر کل صنعت، معدن و تجارت خوزستان از صدور نخستین گواهی طرح "تولید بدون کارخانه" در استان باهدف توسعه تولید داخلی و افزایش صادرات کالا خبر داد.

به گزارش گروه خبری جوانان خوز، حمیدرضا فلاح گفت: طرح تولید بدون کارخانه باهدف کمک به بخش تولید، تقویت تولید داخل، استفاده از ظرفیت ۱۰۰ درصد کارخانه‌ها، توسعه صادرات کالا و رونق اقتصادی اجرای می‌شود.

وی با اشاره به صدور نخستین گواهی تولید بدون کارخانه به نام شرکت ” دالیا الوند نوین آسیا” در اهواز، افزود: یک سرمایه گذار از خوزستان در خط تولید شرکت زرین کالای استان گلستان برای این طرح سرمایه‌گذاری کرده است.

فلاح می‌گوید: بر اساس شیوه نامه مربوط به تولید بدون کارخانه که از سوی وزارت صمت ابلاغ شد، واحد‌های تولید کننده می‌توانند بخشی از خطوط تولید راکد یا فعال خود را در اختیار متقاضیان فعالیت در حوزه تولید بدون کارخانه قرار دهند.

مدیر کل صنعت، معدن و تجارت خوزستان اضافه کرد: دفتر دارنده گواهی تولید بدون کارخانه در استان باید صادر کننده گواهی مستقر باشد، در نتیجه فرد دارنده گواهینامه باید با یک شرکت تولیدی قراردادی را منعقد کند.

به گفته فلاح؛ براساس این قرارداد، فرد دارای گواهینامه باید در تامین سرمایه مورد نیاز راه اندازی یک خط تولیدی راکد و یا جدید و تامین نیرو مشارکت کند.

وی مدت اعتبار این گواهی را یک‌سال  اعلام کرد و ادامه داد: واحد متقاضی گواهینامه، علاوه بر انعقاد قرارداد با یک شرکت تولید کننده، باید یک برند تجاری نیز ثبت کند، چون کالا باید با برند ثبت شده در گواهی تولید شود.

فلاح با بیان اینکه کالا‌های تولید شده باید به استان ارسال شوند و کالا‌های وارد شده باید برای فروش و یا صادرات از خوزستان اجازه خروج داشته باشند، گفت: از آنجاییکه امکان سرمایه گذاری در کارخانه‌های خوزستان از دیگر استان‌ها وجود دارد، این اقدام در کاهش خطوط راکد تولید، رونق کارخانه‌ها و ایجاد اشتغال در استان اثرگذار است.

وی افزود: بسیاری از شرکت‌های تولیدی به دلیل دسترسی و پایین بودن قیمت مواد اولیه در دیگر استان‌ها متمرکز می‌شوند در نتیجه با اجرای این طرح می‌توان از ظرفیت تولید این استان‌ها برای تامین کالا برای خوزستان استفاده کرد.

فلاح با بیان اینکه این طرح برای همه کشور در حال اجرا است، ادامه داد: به منظور بهره برداری بهینه از ظرفیت‌های خالی واحد‌های تولیدی موجود در کشور و افزایش بهره‌وری سرمایه، گواهی فعالیت بدون کارخانه صادر می‌شود.

پایان گزارش/

4.5/5

پیشنهاد سردبیر

پربازدیدها

مراسم معارفه امام جمعه بخش سردشت دزفول
۱۰ ربیع الثانی، وفات حضرت معصومه (س)
لزوم بهره مندی از ظرفیت کانون‌های مساجد در رویداد‌های فرهنگی هنری
پلمب یک تالار برگزاری کنسرت در اهواز
شکایت آفریقای جنوبی علیه نسل‌کشی صهیونیست‌ها مورد تحسین همه آزادیخواهان است
بهره‌مندی۴۱ هزار فعال فرهنگی، هنری و رسانه‌ای از خدمات بیمه تکمیلی
حمله هکری به دادگاه لاهه
انهدام باند بین المللی قاچاق سلاح در خوزستان
تیم منتخب کشتی فرهنگی نوجوانان عازم ترکیه شد
تحولات اوکراین| آغاز همه پرسی برای پیوستن به روسیه در منطقه دونباس اوکراین

سرخط اخبار کل

8589785_344
1401022615463932625337104
10526104_241
10076947_226
8726945_184
10063118_405

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *