Language

Language

ظرفیت بالای خوزستان برای خودکفایی کشور در بخش کشاورزی

مشاور وزیر جهاد کشاورزی :خوزستان از ظرفیت‌ها و استعداد‌های کشاورزی بالایی برخوردار است و می‌توان گفت مسیر خودکفایی کشور در این استان نهفته است.

به گزارش گروه خبری جوانان خوز، مدیرکل دفتر هماهنگی امور استان‌های وزارت جهاد کشاورزی در آیین معارفه و تکریم رییس سازمان جهاد کشاورزی استان خوزستان در اهواز اظهار کرد: خوزستان تکیه‌گاه، نقطه اساسی و مرکز ثقل تامین امنیت غذایی جمهوری اسلامی است که می‌تواند کشور را در ارتباط با محصولات غذایی به امنیت خوبی برساند.

سید مجید موسوی با اشاره به تاکیدات مقام معظم رهبری در زمینه امنیت غذایی و تولید گندم گفت: گندم بُرنده‌ترین سلاح در دست کشور‌های مختلف است که از آن در جهت پیشرفت مسایل سیاسی و اقتصادی استفاده می‌شود.

مشاور وزیر جهاد کشاورزی به رکورد سال گذشته خوزستان در تولید گندم اشاره کرد و تامین به موقع نهاده و طرح کشت قراردادی را از جمله دلایل رکورد زنی خوزستان در بحث تولید این محصول برشمرد.

مدیرکل دفتر هماهنگی امور استان‌های وزارت جهاد کشاورزی در ادامه سخنان خود اولویت‌های این وزارتخانه در حوزه کشاورزی به ویژه در خوزستان را تشریح کرد و گفت: هدفگذاری تولید حداقل ۲ و نیم میلیون تن گندم در استان برای سال زراعی جاری باید برنامه‌ریزی شود.

موسوی با اشاره به فاز دوم طرح کشاورزی مقام معظم رهبری و پیگیری مدیریت ارشد استان و نمایندگان مردم در مجلس برای اجرایی شدن این طرح گفت: پیگیری‌های جدی برای اجرایی شدن فاز دوم انجام شده که با تامین منابع و اعتبارات مورد نیاز این طرح می‌تواند در افزایش سطح کشت و تولید محصول تاثیرگذار باشد.

وی خودکفایی محصولات استراتژیک و اساسی به عنوان عاملی مهم در خوراک اقشار مختلف جامعه را از جمله سیاست‌های مهم وزارت جهادکشاورزی عنوان کرد و گفت: گندم، جو و ذرت (به عنوان نهاده مورد نیاز دامداری‌ها)، سیب‌زمینی، پیاز و گوجه از جمله مواردی هستند که در کشور باید در بخش تولید، مصرف و صادرات این محصولات توازن ایجاد شود.

مدیرکل دفتر هماهنگی امور استان‌های وزارت جهاد کشاورزی در ادامه به تمرکز بر اقتصاد دریا در خوزستان به عنوان استان برخوردار از نوار دریایی، حرکت به سمت صنایع تبدیلی و تکمیلی، سنددار کردن اراضی کشاورزی در استان پرداخت.

در این آیین با حضور مدیر کل هماهنگی امور اقتصادی استانداری خوزستان از “رحمت‌اله پریچهر”، رییس سازمان جهادکشاورزی استان خوزستان قدردانی و “مجید نبی‌پور” به عنوان سرپرست سازمان جهاد کشاورزی خوزستان معرفی شد.

خوزستان با دارا بودن یک میلیون و ۲۵۰ هزار هکتار اراضی به عنوان قطب کشاورزی کشور مطرح است از این میزان اراضی حدود یک میلیون و ۲۰۰ هزار هکتار استان اراضی آبی و حدود ۳۰۰ هزار هکتار نیز در دسته اراضی دیم به شمار می‌روند.

خوزستان با تولید سالانه ۱۷.۵ میلیون تُن محصولات زراعی، باغی، دام، آبزی‌پروری، عسل و فرآورده‌های لبنی معادل ۱۴درصد کل تولیدات بخش کشاورزی کشور را تولید می‌کند که از این حیث در جایگاه نخست کشوری قرار دارد.

پایان گزارش/

4.5/5

پیشنهاد سردبیر

پربازدیدها

برداشت رطب نوبرانه از نخلستان‌های شادگان
کشف ۸۰ کیسه گردو قاچاق در اهواز
ابتلا یک بهبهانی به بیماری التور
حجت الاسلام و المسلمین محسن شفیعی درگذشت
اعزام نوجوانان فوتبال خوزستان به مسابقات قهرمانی آسیا
سپاه حضرت ولیعصر (عج) با همکاری سازمانها وصنایع، دانشگاه‌ها و مراکز تحقیقاتی استان برگزار می نماید
بررسی کسب و کارهای آسیب دیده، تبعات اقتصادی و اثرات آن بر سرمایه‌گذاری در شهرستان آبادان
تجلیل از مدال آوران خوزستانی تیم ملی کشتی فرنگی
الکاظمی و رئیسی در نیویورک با یکدیگر دیدار و گفت‌وگو کردند
رقابت شطرنج بازان خوزستان درمسابقات بین المللی ایلام

سرخط اخبار کل

170601020
169680410
10270921_965
1403051618182726230715564
9517792_201
10956907_290

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *