پایگاه خبری - تحلیلی1400

Language

Language

برچسب‌ها

عضو شورای شهر اهواز: دستگاه قضا با پیمانکاران متخلف شهرداری برخورد قاطع کند

رییس کمیسیون برنامه‌وبودجه شورای‌ شهراهواز با عذرخواهی از شهروندان این شهر به دلیل نبود پایبندی پیمانکاران جمع‌آوری پسماند که موجب انباشت زباله در برخی مناطق شده خواستار ورود دستگاه قضا برای شناسایی و برخورد قاطع با پیمانکاران متخلف شد.

به گزارش جوانان خوز از اهواز ، علی مدد هاشم پور عضو شورای اسلامی شهر اهواز دلیل اعتراض و اعتصاب اخیر کارگران جمع آوری پسماند در برخی مناطق شهر اهواز را تبانی پیمانکاران متخلف دانست و افزود: برخورد قاطع با زیاده خواهی‌های فراقانونی و خلاف قانونی برخی از پیمانکاران و افراد وابسته به آنها، به ورود جدی دستگاه قضایی نیاز دارد.

وی ادامه داد: شهرداری اهواز تاکنون به تمامی تعهدات مالی خود در قبال شرکت‌های پیمانکاری به صورت تمام و کمال پایبند بوده است اما متناسب با آن خدمات دریافت نمی کند ضمن اینکه در چند سال اخیر روابط ناسالم و  فساد مالی توسط بخشی از شرکت های پیمانکاری شکل گرفته است.

عضو شورای اسلامی شهر اهواز گفت: راه رهایی از فساد شکل گرفته در روابط ناسالم برخی پیمانکاران شهرداری، با ورود مراجع نظارتی و قضایی، و همراهی، همدلی و حمایت شهروندان امکان پذیر است.

وی بیان کرد: شهرداری اهواز، تمامی خدمات شهری از جمله نظافت فضای شهری، حمل پسماند، توسعه و نگهداری فضای سبز و پیشگیری از تخلفات شهری  را  به بخش خصوصی واگذار کرده است.

رییس کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر اهواز، ادامه داد: تمام خدمات شهری شهرداری اهواز توسط بیش از پنج هزار نفر نیروی خدماتی زیرپوشش چندین شرکت پیمانکاری با بهره گیری از حدود ۴۰۰ دستگاه خودروی سبک و سنگین انجام می‌شود.

هاشم پور افزود: شهرداری  اهواز ماهانه بیش از یک هزار میلیارد ریال و سالانه بیش از ۱۲ هزار میلیارد ریال از محل عوارض پرداختی شهروندان، برای انجام این خدمات به پیمانکاران  پرداخت می‌کند تا اهواز شهری پاکیزه و تمیز با فضای سبز فرح بخش باشد و این در حالی است که با وجود هزینه سنگین این شهرداری، در این زمینه شهروندان از وضعیت موجود ناراضی هستند که به جا است.

هاشم پور ادامه داد: متاسفانه در سال‌های گذشته، برخی از پیمانکارانِ قانون گریز و منفعت طلب با برخی کارگران توافق کردند ، کمتر کار کنند و کمتر هم حقوق دریافت کنند این در حالی است که شهرداری حقوق و مزایای کامل و قانونی کارگران را به پیمانکاران پرداخت می‌کرد ضمن اینکه بعضی از افرادی که هیچگونه خدمتی به شهرداری ارایه نمی‌دادند، حقوق و مزایای کامل دریافت می کردند.

وی با اشاره به تصمیمات مدیریت شهری اهواز به منظور بهبود اوضاع و جلوگیری از سوء استفاده‌ها و فسادهای مالی برخی از پیمانکاران گفت: به منظور ایجاد فضای رقابتی همراه با شفافیت مقرر شد، انتخاب پیمانکاران طبق قانون فقط از طریق سامانه ستاد (سامانه ملی مناقصات) انجام شود.

رییس کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر اهواز، ادامه داد: تمامی کارگران زیر پوشش پیمانکار می‌بایست روزانه هفت ساعت و ۲۰ دقیقه  عملکرد داشته باشند و پیمانکاران نیز موظف به پرداخت حقوق آنها طبق قانون کار هستند بدین منظور، نصب دستگاه حضور و غیاب در محل کار، برای ثبت حضور وغیاب همه نیروها از این پس الزامی شد.

هاشم پور افزود: به منظور اطمینان از پرداخت کامل و قانونی حقوق کارگران توسط پیمانکاران، مقرر شد، با گشایش یک حساب مشترک بین کارفرما (شهرداری) و پیمانکاران تدابیر لازم برای کنترل مبالغ پرداختی پیمانکاران و دریافتی کارگران  پیش‌بینی شود.

وی گفت:همچنین مقرر شد پیمانکارانی که به تعهدات خود پایبند نباشند و در انجام وظایف خود  کوتاهی کنند از شرکت در مناقصات  شهرداری محروم شوند و در فهرست سیاه قرار گیرند.

رییس کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر اهواز، ادامه داد: بر این اساس تمام حقوق کارگران طبق قانون کار پرداخت می‌شود و حتی پرداخت حقوق کارگران نسبت به کادر اداری در اولویت پرداخت قرار گرفته است و افزایش حقوق  امسال نیز اعمال شد.

وی گفت: تعداد معدودی لیدر که با پیمانکاران متخلف منافع مشترک دارند و با آنها تبانی کرده‌اند، کارگران زحمتکش را به مخالفت با تصمیمات سازنده مدیریت شهری از جمله الزام حضور و غیاب روزانه و رعایت زمان کارکرد روزانه تعیین شده، ترغیب و آنها را به امتناع از انجام وظیفه قانونی و ایجاد هرج و مرج تحریک می‌کنند.

در روزهای اخیر بار دیگر مناطق مختلف شهر اهواز شاهد انباشت زباله به دلیل اعتصاب کارگران جمع آوری پسماند است موضوعی که موجب گلایه مندی شهروندان و به خطر افتادن بهداشت و سلامت ساکنان این شهر شده است.

پایان گزارش/

4.5/5

پیشنهاد سردبیر

پربازدیدها

پرداخت یکهزار و ۴۰۰ میلیارد ریال تسهیلات قرض‌الحسنه به نیازمندان خوزستان
دعوت فرنگی کاران خوزستان به تیم ملی کشتی جوانان
صرفه جویی ۴.۷ میلیارد دلاری با ممنوعیت واردات کالاهای مشابه تولید داخل
واکنش دبیرکل اتحادیه عرب به انتقال سفارت انگلیس به قدس اشغالی
تساوی نفت امیدیه درفوتسال دسته اول کشور
صادرات به عراق از سه مرز تجاری خوزستان در حال انجام است
آماده سازی بیش از ۵ هزار کلاس درس برای استقبال از میهمانان نوروزی در خوزستان/ استقرار 40 پایگاه اسکان نوروزی
فریدونی: خریداران سرخابی‌ها باید آنها را سودده کنند
زندگینامه: شهید محمد بروجردی (۱۳۳۳ - ۱۳۶۲)
دهمین روز حادثه متروپل _ جان باختن ۳۷ نفر و مراحل پایانی آواربرداری

سرخط اخبار کل

169935594
1402041611492050827902494
1400111913251669624713714
10279403_912
8628731_906
9BA27AAA-7DAE-4103-8400-CEC3C214BA1E-768x431

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *