پایگاه خبری - تحلیلی1400

Language

Language

برچسب‌ها

برپایی مضیف عربی و سیاه‌چادر‌های بختیاری برای اربعین

مضیف های عربی و سیاه‌چادر‌های بختیاری برای اسکان و پذیرایی از زائران اربعین در مسیر تردد زوار برپا شده است.

به گزارش گروه فرهنگی جوانان خوز، مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خوزستان با اشاره به برپایی بیش از یک‌هزار موکب در مسیر تردد زائران اربعین در استان، از برپایی مضیف عربی و سیاه‌چادر‌های بختیاری برای اسکان و پذیرایی از این زائران خبر داد.

 

محمدحسین ارسطوزاده افزود : باتوجه به وظایف ذاتی وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی در خصوص خدمات سفر و زیرساخت‌های آن، در فاز اول، بررسی وضعیت و معیار‌های خدمات موردنیاز زائران در مسیر حرکت آن‌ها، در دستورکار قرار گرفت که در این میان وضعیت سرویس‌های بهداشتی شهر‌های منتهی به مرز‌های چزابه و شلمچه پایش شد و در برخی موارد که این اماکن نیاز به ساماندهی و تعمیر داشتند، هماهنگی لازم با فرمانداری‌ها و شهرداری‌ها برای رفع ایرادات صورت گرفت.

وی با اشاره به این‌که حمایت‌هایی نیز از برخی مواکب پذیرایی بین‌راهی به‌منظور احداث فضا‌های موردنیاز زائرین با مصالح سنتی و بومی انجام شد گفت: برپایی مضیف عربی و پذیرایی با لباس محلی و قهوه عربی و برپایی سیاه‌چادر‌های بختیاری برای اسکان و رفع خستگی زائران، برخی دیگر از آداب و رسوم سنتی معرفی‌شده در این ایام هستند.

ارسطوزاده اضافه کرد: از دیگر اقدامات صورت‌گرفته پس از آغاز رسمی فعالیت مواکب، پایش مستمر وضعیت خدمات ارائه‌شده در پایانه‌های شلمچه و نیز بازرسی از مواکب براساس عضویت همکاران آن شهرستان در کارگروه بازرسی مواکب اربعین بوده است.

او بیان کرد: همچنین باتوجه به این‌که پیش‌بینی می‌شود از هفته منتهی به اربعین حسینی و تا چند روز پس آن زائران اباعبدالله‌الحسین در مسیر بازگشت باشند؛ جانمایی لازم در مرز شلمچه و چزابه برای برپایی غرفه‌های فروش صنایع‌دستی صورت گرفته است که در روز‌های آینده با مشخص شدن پیمانکار، این غرفه‌ها برپا خواهند شد تا ضمن معرفی صنایع‌دستی این استان به زائران، بتوان شرایطی را فراهم آورد تا این آثار به‌عنوان سوغات و هدایا، در کانون توجه قرار گیرند.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خوزستان خاطرنشان کرد: باتوجه به بررسی‌های صورت‌گرفته، حدود ۴۵۰ موکب در مرز شلمچه، ۳۰۰ موکب در مرز چذابه و بیش از ۲۵۰ موکب در دیگر مسیر‌های عبور زائران در استان خوزستان توسط علاقه‌مندان به خدمتگذاری در این ایام برپا شده است.

او افزود: در مسیر خرمشهر به شلمچه در حدود ۵۵۰ چشمه سرویس بهداشتی و در مسیر چذابه حدود ۲۰۰ چشمه سرویس بهداشتی درنظر گرفته‌شده و همان‌گونه گه گفته شد پایش این موارد در دستورکار همکاران قرار گرفته است تا زائران محترم با رضایت کامل از این مسیر عبور کنند.

ارسطوزاده یادآور شد: براساس اطلاعات موجود تا به امروز حدود دو میلیون و ۵۰۰ نفر از مرز‌های استان خوزستان خارج‌شده‌اند و پیش‌بینی می‌شود تا اربعین این آمار تا پنج میلیون نفر و حتی بیشتر نیز برسد.

پایان گزارش/

4.5/5

پیشنهاد سردبیر

پربازدیدها

سردار وحیدی: اقدامات لازم برای بازگشت سریع‌ آبادان به حالت عادی در حال جریان است
واکنش دبیرکل اتحادیه عرب به انتقال سفارت انگلیس به قدس اشغالی
درآمد ارزی ۶۰۰ میلیون دلاری ایران از اعزام نیروی کار در سال ۲۰۲۲
مدیریت نامطلوب آب مورد نیاز محصولات کشاورزی در حوضه کرخه
تحولات اوکراین| روسیه خواستار نشست شورای امنیت درباره تامین تسلیحات غربی شد
عزای عمومی در آبادان و خرمشهر
خوزستان مسرور از ولادت حضرت امام حسن عسکری (ع)
خوزستان ، سوگوار شهادت حضرت مولی المتقیان (ع)
تقویت آنتن دهی رادیو شهری دزفول
دو قطبی کردن کشور، میدان دادن به نفوذی‌ها است/تذکر رییسی دقیق بود

سرخط اخبار کل

11480285_456
P-IMG-20230913-WA0014
169638193
1396050520115240911502184
9968567_367
8857102_385

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *