پایگاه خبری - تحلیلی1400

Language

Language

برچسب‌ها

واکاوی حجاب و عفاف در اسلام، ادیان و قانون

حجاب و عفاف مسئله‌ای است که بسیاری از ادیان و مذاهب به آن اعتقاد دارند و پایبند هستند.
به گزارش گروه فرهنگی جوانان خوز ، کارشناس مسائل مذهبی در خوزستان با بیان اینکه مسئله حجاب از زمان حضرت آدم بوده، گفت: براساس آیه‌های قرآن کریم، آدم فریب شیطان را می‌خورد و شیطان نیز گستاخانه در محضر خداوند بی ادبی می‌کند، همچنین حضرت آدم را ترغیب به ایستادگی در مقابل پروردگار می‌کند.

 

آقای مشعل پور افزود: حضرت آدم و حوا وقتی جایگاه والای خود را از دست دادند و از بهشت بیرون رانده شدند، عریان شده و همین امر سبب شد وحشت زده و سراسیمه شوند.

وی با بیان اینکه آن‌ها از وضعیت خود نفرت زده شدند، ادامه داد: در این شرایط از خداوند خواستند به آن‌ها پوشش و حجاب دهد، سپس به اذن پروردگار بوته کدو به وجود آمد و سبز شد و از برگ‌های آن برای خود لباس و پوشش درست کردند.

مشعل پور حجاب را امری ذاتی عنوان و اضافه کرد: این مسئله مستحب نیست و نمی‌توان برای آن مستحب در نظر گرفت.

اعتقاد به حجاب در سایر ادیان و مذاهب

این کارشناس مسائل مذهبی می‌گوید: در مجموعه اصول اخلاقی به نام تلمود مربوط به یهودیان، اصول حجاب به طور دقیق مطرح شده و براساس آن، اگر زن بدون روسری و حجاب در جامعه حضور پیدا کند و در معرض دید مرد و نامحرم‌ها قرار گیرد، همسر آن زن اجازه دارد وی را بدون پرداخت مهریه، طلاق دهد.

وی به موضوع حجاب در مذهب زرتشت اشاره کرد و گفت: زنان پیرو این مذهب در زمان پادشاهی کوروش، داریوش و…، تقید خاصی به روسری و مقنعه داشتند، همچنین زنان در زمان عرب قبل از ظهور اسلامی از روسری سیاه رنگ و لباس‌های بلند استفاده می‌کردند.

حجاب در قرآن کریم

مشعل پور به وجود ۳ آیه روشن و واضح در قرآن کریم از حجاب و چادر نام برده است، اشاره کرد و افزود: در آیه ۳۱ سوره نور آمده است: چشم‌ها از نگاه نامحرم بسته شود و زینت‌ها (موی سر، زیورآلات، طلا‌ها و…) آشکار و دیده نشود، به عبارت دیگر قسمت‌های اصلی بدن برای زن باید پوشیده باشند.

وی می‌گوید: خداوند از انسان به عنوان اشرف مخلوقات یاد می‌کند، به این معنا که پروردگار انسان را در عالی‌ترین نوع خود خلق کرده است و بعد از خداوند موجودی کامل تر، سالم تر، موجه‌تر و بابرکت‌تر از انسان در عالم نداریم و مسجود ملائک می‌شود و از روح خود در بدن انسان می‌دمد.

مشعل پور با بیان اینکه خداوند همه صفات، علم و استعداد‌های خود را به انسان هدیه کرده است، ادامه داد: وقتی انسان خداگونه است، پس باید ظاهرش باید زیباترین نوع باشد و نباید در دید دیگران برهنه و نیمه عریان قرار گیرد.

امنیت و آرامش، ارمغان حجاب برای بانوان

وی به جمله آیت الله شهید مرتضی مطهری درباره حجاب اشاره و اضافه کرد: از دیدگاه ایشان، زن گل است و حجاب و چادر همانند کاسبرگ گل است که سبب زیبایی آن می‌شود، بنابراین بانوانی که با حجاب هستند، ابهت، شکوه و منزلت ویژه‌ای دارند و به واسطه حجاب، حضور او در جامعه راحت‌تر است و در معرض اذیت و آزار نامحرمان و افراد هرزه قرار نمی‌گیرد.

مشعل پور می‌گوید: جوانانی که به دنبال دختران هستند و آن‌ها را آزار می‌دهند، به خود اجازه نمی‌دهند که نگاه بد به بانوان محجبخ داشته باشند و آن‌ها اذیت کنند، به عبارت دیگر، امنیت، آرامش فکری و روحی و حضور راحت در جامعه ارمغان حجاب برای زنان است.

کارشناس مسائل مذهبی گفت: مسئله امروز جامعه ما حجاب و عفاف نیست، بلکه بیش ۸۰ درصد مشکل به دلیل ضعف مدیریتی است و چیدمان انسان‌ها درست نیست، کسی که در اداره ارشاد اسلامی فعالیت می‌کند، باید معجونی از آیات و احادیث باشد و به اسلام و قرآن درایت داشته باشد.

جناح‌های ضد یکدیگر روسای جمهوری، تهدیدی برای جمهوری اسلامی

وی چیدمان افراد در اداره و سازمان‌های مختلف را نامناسب توصیف کرد و افزود: شکستی که نظام جمهوری اسلامی را تهدید می‌کند، روسای جمهوری منتخب جناح‌های ضد دیگر هستند، به عبارتی دیگر وقتی رئیس جمهوری انتخاب می‌شود و ۴ تا ۸ سال به ملت خدمت می‌کنند، با انتخاب و آغاز به کار دولت جدید، کارگزاران جدید وارد عمل می‌شوند و همین امر سبب صدمه به مدیریت و برنامه‌ریزی ها می‌شود.

مشعل پور به وجود ۳ گنجینه گرانبها در ایران اشاره کرد و گفت: اگر مسئولان ما به این گنجینه‌ها توجه داشته باشند، نظام جمهوری اسلامی به صورت طبیعی پیش خواهد رفت.

شیعه اثنی عشری، مستندترین ملت مسلمان و شیعه از نظر اسلام و قرآن

وی می‌گوید: در دنیا فهیم تر، متفکرتر و بصیرتر از ملت ایران وجود ندارد، سند اول این ادعا این است که: پیامبر اکرم (ص) در روز‌های آخر عمر خود جلسه‌ای خصوصی با حضور یاران ناب از جمله؛ سلمان فارسی، ابوذر غفاری، حضرت علی ابن ابیطالب و… برگزار کرد و سلمان گفت: یا رسول الله در زمان حیات شما ملتی که علیه امام علی (ع) سمپاشی و توطئه می‌کنند، پس از شما چگونه خواهند بود؟ پیامبر جواب داد: ملت سلمان، در آینده مدافع اسلام و قرآن از طرف خداوند هستند.

مشعل پور درخصوص گنجینه دوم گفت: ایران در مقابل گروهی که به عنوان مسلمان وارد کشور شدند، شکست خورد، اما ایرانی‌ها عالی‌ترین نوع دین و اسلام یعنی خط سیر حضرت محمد (ص)، حضرت علی (ع)، امام حسن (ع)، امام حسین (ع) و ۹ فرزند ایشان را انتخاب کردند و شیعه اثنی عشری، مستندترین ملت مسلمان و شیعه از نظر اسلام و قرآن شدند.

این کارشناس به سخنان پیامبر اکرم (ص) مبنی بر اینکه ملت سلمان، در آینده مدافع اسلام و قرآن از طرف خداوند هستند، اشاره کرد و افزود: شرایط کنونی که ایران عراق، سوریه، لبنان و افغانستان را نجات می‌دهد و به مستمندان و نیازمندان رسیدگی می‌کند، گواه این سخن بوده و همین امر زمینه سازی برای آینده کشور است.

وی با اشاره به رهبریت مذهبی ایران، ادامه داد: این ممکلت، ملت و نظام خمیرمایه دینی دارد و بر مبنای استوار دین حرکت می‌کند، انقلاب برای دین و مذهب ایجاد شد، بنابراین می‌توان گفت در سراسر دنیا از صدر اسلام تاکنون بهترین، داناترین و مدبرترین رهبر‌ها را داریم که نمی‌توان نمونه‌های آن‌ها را در جهان پیدا کرد.

مشعل پور سخاوتمندی ملت ایران را فراوان‌ترین و لذت بخش‌ترین مسئله برشمرد و اضافه کرد: همین امر سبب شده مردم در سیل، زلزله، مناسبت‌های مذهبی نظیر؛ محرم و صفر و اتفاق‌های دیگر به صورت گسترده و خودجوش در صحنه حضور دارند و در صورتیکه قدر رهبری و این ویژگی‌ها را بدانیم، هیچ مشکلی در کشور نخواهیم داشت.

وی ضعف موجود کشور را ناشی از ضعف مهره‌ها و چیدمان اشتباه حکومتی عنوان کرد و گفت: مسئولان، مدیران و وزاء باید براساس آگاهی و توانمندی انتخاب شوند.

به گفته مشعل پور؛ در صورتیکه بینش و بصیرت ما در این اتفاق‌ها به فرموده مقام معظم رهبری بالا باشد، از این وقایع فرصت می‌سازیم.

قدرت ایران در سطح جهانی بی نظیر است

وی قدرت جهانی ایران در سطح دنیا را بی نظیر دانست و افزود: به حدی از قدرت رسیده ایم که مثلث ایران، چین و روسیه شکل گرفته است، این در حالیست که ما در داخل دچار ضعف مدیریتی هستیم و در صورتیکه اقتدار خارجی بر اقتدار داخلی حرکت کند، تعداد معدودی از مردم جرات نمی‌کنند شعار‌های ضد ایرانی و ضد جمهوری اسلامی سر نمی‌دهند.

مشعل پور از ضعف مدیریتی در کشور انتقاد کرد و ادامه داد: افرادی که از راه‌های نادرست دست به اعتراض و اغتشاش می‌زنند، نه تنها رهبر ندارند، بلکه بدون هدف هستند و تعدادشان محدود است.

استشمام عطر ارتباط رهبرهای دینی ایران با امام عصر(عج)

وی می‌گوید: انقلاب ریشه الهی دارد، زاییده بعثت انبیاء و نظارت دقیق امام زمان (عج) است و به معترضان و منتقدان پیشنهاد می‌شود سخنرانی‌های مقام معظم رهبری را چندبار بخوانند و گوش دهند تا متوجه عطر ارتباط رهبر‌های دینی و شخصیت‌های برگزیده ما با امام عصر (عج) شوند.

مشعل پور بیان کرد: دست شخصیت‌های برگزیده دینی ما در دست امام زمان (عج) بوده و از ایشان و رهنمود‌های الهی راهنمایی گرفته اند، بطوریکه صحبت‌های امام خمینی (ره) به گونه‌ای است که گویی پیام‌ها از طرف خداوند بر وی الهام می‌شوند، همچنین در سخنان رهبر معظم انقلاب نیز چنین خصوصیت‌هایی مشاهده می‌شود.

وی تاکید کرد: مسئولان ما نباید بترسند، بلکه باید برنامه داشته باشند و از کار‌های مفید مسئولان هم‌رده خود در سایر دنیا برداشت و آن‌ها در کشور پیاده و مشکلات را حل و فصل کنند.

مبنای جمهوری اسلامی، دین است

کارشناس مسائل اجتماعی و فرهنگی گفت: این روز‌ها شرایط جمهوری اسلامی ایران، انقلاب اسلامی و مردم کشورمان به گونه‌ای است که باید نسبت به وقایعی که رخ می‌دهد، هوشیار بوده و آن‌ها را تحلیل کنند تا ناخواسته و ناآگاهانه پازل ناقص دشمنی را تکمیل کنیم که به دنبال سلب آزادی و آرامش ملت ایران است.

بهمن شهریاری افزود: جمهوری اسلامی و انقلاب اسلامی که در سال ۱۳۵۷ بنا نهاده شد، بر مبنای دین است و مقبولیت امام خمینی (ره) با رای و نظر ملت اتفاق افتاد، مشروعیت امام نیز از قرآن و دین است، بنابراین اگر شد انقلاب اسلامی با مبانی و ساختار‌هایی طراحی شود، ریشه همه آن ساختار‌ها و ساز و کار‌های انقلاب مشروعیت و قرآن است.

وی حجاب را یکی از آرمان‌های انقلاب اسلامی عنوان کرد و ادامه داد: حجاب فقط برای زن نیست، این در حالی است که دشمن مغلطه‌ای را طراحی کرده و اجرا می‌کند که حجاب مخصوص زن است، در صورتیکه در کنار حجاب، عفاف هم باید باشد.

تصویب موازین و قوانین مجلس با ریشه روایی، برهانی و دینی

شهریاری می‌گوید: موازین و قوانینی که در مجلس شورای اسلامی مطرح و اجرا می‌شوند، ریشه روایی، برهانی و دینی دارند و همه رفتارها، سدی برای زندگی بشر، محدودیت و ممنوعیت برای رسیدن به خواسته و برخورداری از امکانات نیستند، بلکه اگر به درستی اجرا شوند، سبب بهبود وضعیت زندگی بشر می‌شوند.

وی اضافه کرد: قانون حجاب، پوشش و عفاف در مجالس متعدد مجلس شورای اسلامی مصوب شده اند و امروزه روی طرح جامعه عفاف و حجاب در مراکز پژوهشی و دانشگاهی کار می‌شود.

شهریاری افزود: در بند‌های ۵، ۸، ۱۰ و ۱۱ مصوبه ۴۲۷ شورای عالی انقلاب فرهنگی و شورای فرهنگ عمومی در تاریخ ۱۴ دی ماه سال ۱۳۸۴ برای همه دستگاه‌های اجرایی تعهد ایجاد کردند، به عبارت دیگر اگر امروز در برخی نقاط کشور شاهد اجرای طرح‌ها و سناریو‌های مختلف دشمن به ویژه اتفاق‌های اخیر هستیم، بعضی از ارگان ها، نهاد‌ها و دستگاه‌ها پای این قانون و حکم شرعی نیامدند.

۳۳ ارگان، اداره و دستگاه اجرایی موظف به انجام ماموریت

این کارشناس مسائل اجتماعی و فرهنگی می‌گوید: براساس قانون، ۳۳ دستگاه موظف هستند جامعه را به سمت و سویی هدایت کنند تا شاهد وقوع اتفاق‌های ۲۲ شهریورماه امسال در برخی نقاط کشور یا جمعه سیاه زاهدان نباشیم.

وی ادامه داد: گروه‌های تکفیری و امثال آن‌ها قدرت ایجاد موج ندارند، اما موج سوار خوبی هستند، این موج‌ها به سبب کمکاری برخی ارگان‌ها به وجود می‌آید و امروز شاهد هستیم که باید اتفاق‌ها را از کف خیابان‌ها جمع کنیم.

بهمن شهریاری به بازنگری قانون شورای انقلاب فرهنگی اشاره کرد و گفت: بر اساس آن ارشاد اسلامی ۲۱ ماموریت، بازرگانی ۱۳ ماموریت، صدا و سیما ۳۱ ماموریت، نیروی انتظامی ۲۱ ماموریت، امور زنان و خانواده در دولت‌ها ۶ ماموریت، تربیت بدنی ۱۸ ماموریت، شهرداری‌ها ۱۰ ماموریت، قوه قضائیه ۵ ماموریت، نیروی مقاومت بسیج ۶ ماموریت، سازمان ملی جوانان ۱۴ ماموریت، سازمان تبلیغات اسلامی ۱۲ ماموریت، آموزش و پرورش ۲۱ ماموریت، اقتصاد و دارایی ۵ ماموریت، وزارت علوم ۱۷ ماموریت، ارتباطات و فناوری ۸ ماموریت، بهداشت و درمان، وزارت راه و شهرسازی، راهداری، امر به معروف و نهی از منکر، بهزیستی، امور خارجه، اداره کار، مجلس، استانداری، سازمان برنامه ریزی و میراث فرهنگی و گردشگری ماموریت بر عهده دارند.

بی نیازی از حضور گشت ارشاد با اجرای قوانین در دستگاه‌های اجرایی

وی می‌گوید: درصورتیکه اداره‌ها و ارگان‌های یاد شده به خوبی ماموریت خود را اجرا می‌کردند، نیازی به حضور گشت ارشاد در خیابان‌ها نبود، ولی اگر ماموریت‌ها اجرا نشوند باید گشت ارشاد حاضر شود، چون وظیفه پلیس در همه دنیا، اعمال قانون است.

شهریاری با بیان اینکه در همه جای دنیا پلیس در برخورد با مجرم، هنجارشکن، متهم و … نسبت به اعمال قانون اقدام می‌کند، گفت: نظام جمهوری اسلامی و قوانینی که منبعثش شرع و قرآن است، برای دستگاه‌ها ماموریت مشخص کردند و در صورتیکه به خوبی آن را اجرا کنند، چنین اتفاق‌هایی رخ نمی‌دهد.

وی به بازتولید گفتمان غلط درباره دین، شریعت، اسلام و انقلاب اسلامی اشاره کرد و ادامه داد: رفتار‌ها باعث تغییر در ساختارها، حاکمیت‌ها و انقلاب‌ها می‌شوند و نباید با گفتمان‌های اشتباه، اجازه دهیم جامعه دوقطبی شود.

طراحی نقشه‌های دشمن از تیر تا آبان برای خودمشغولی ایران

شهریاری می‌گوید: طراحی دشمن اینگونه است که از ۱۸ تیرماه تا ۱۸ آبان ماه باید بازیگر معروف و مشهوری به نام جمهوری اسلامی به طرحی مشغول به خود شود تا تعدادی مهره در دنیا جابجا شوند.

وی اضافه کرد: به دلیل اینکه قرار بود در آبان ماه ۲ اتفاق رخ دهد، بازه زمانی مشغول سازی ایران را اینگونه انتخاب کردند، به عبارت دیگر رهبر دموکرات‌ها در دنیا، جوبایدن، رئیس جمهور آمریکا دچار دوگانگی شخصیت شد و دچار فراموشی شده است، بطوریکه پس از پایان سخنرانی مهم، با افراد خیال و بدون حضور خارجی، دست می‌دهد یا مسیر کاخ سفید و محل کار خود را بار‌ها گم می‌کند.

بهمن شهریاری با بیان اینکه آمریکا ۲ مجلس شامل؛ مجلس نمایندگان و مجلس سنا وجود دارد و مجموع آن‌ها کنگره می‌شود، گفت: میان این مجالس لاویگری وجود دارد و اگر دموکرات‌ها نتوانند تا آبان ماه دو سوم سنا را دموکرات کنند، کارشان تمام است، بنابراین تنها بازیگر باهوشی که می‌تواند معادله‌های استکباری و آمریکا را دستکاری کند، جمهوری اسلامی است، پس باید در یک دوره به خود مشغول شود.

برنامه ریزی برای شکل گیری طرح مهسا امینی در تیرماه از زاهدان و تهران

این کارشناس می‌گوید: اتفاقی که در ۲۲ شهریورماه برای مهسا امینی رخ داد، قرار بود در تیرماه امسال زاهدان آغاز شود، اما اتفاق نیفتاد، سپس قرار بود از گشت ارشاد، ون و تهران شروع شود، اما بازهم آغاز نشد و پس از چندین برنامه مختلف، نهایتا در ۲۲ شهریور با آماده باش بیرونی و تعدادی خائن در داخل کشور اتفاق افتاد.

وی به فرمایش‌های مقام معظم رهبری در ۱۴ خردادماه امسال در حرم مطهر امام خمینی (ره) مبنی بر وجود تعدادی ایرانی خائن و خائف در کشور اشاره کرد و گفت: آن‌ها بستری را برای پرت کردن حواس ایران فراهم کردند.

شهریاری درخصوص اتفاق دوم از پیش برنامه ریزی شده که باید تا آبان ماه به نفع دشمن در ایران رخ دهد و البته محقق نخواهد شد، بیان داشت: نتانیاهو، رئیس حزب لیکود در رژیم صهیونیستی تاکنون در ۵ جنگ شکست خورده و عقب نشینی است و حزب وی حذف و خودش عزل شد، سپس نفتالی بنت روی کار آمد، ولی پس از یکسال و نیم برکنار شد، اما در حال تلاش برای بازگشت وی به قدرت هستند، به همین سبب طرح مشغول سازی ایران را برنامه ریزی اجرا کردند.

افتخار عضویت ایران در شانگ‌های چین و بریکس

وی به ایجاد قدرت ایران در دنیا و عضویت در شانگ‌های چین و بریکس در کنار ۴ کشور دیگر اشاره کرد و افزود: بسیاری از کشور‌ها از جمله آمریکا آرزوی عضویت در شانگ‌های دارند، اما اجازه نمی‌دهند، زیرا حتی یک کشور هم نباید مخالف عضویت باشد، این در حالی است که ایران مخالف نداشت و با فرش قرمز از رئیس جمهور وقت استقبال کردند.

شهریاری با اشاره سرعت زیاد ایران به سوی موفقیت ها، ادامه داد: بنابراین تلاش می‌کنند به وسیله افراد خائن و خائف در کشور و جوان‌هایی که قدرت تحلیل ندارند، جریان‌های مختلفی ایجاد کنند تا کشور به خود مشغول شود و به اهداف شوم خود برسند.

وی فوت مهسا امینی را رمز عبور از انقلاب اسلامی عنوان و اضافه کرد: افرادی که دست به کشتار آدم‌ها می‌زنند، پرچم آتش می‌زنند، به مقدس‌ها و قرآن و ادعیه توهین می‌کنند و به اموال عمومی خسارت می‌زنند، فوت این دختر را بهانه کرده اند و اینگونه کار‌ها برای ملت ایران نخ نما شده است.

اعتراض با اغتشاش متفاوت است

شهریاری اعتراض را متفاوت از اغتشاش دانست و گفت: هر فردی حق اعتراض در بستر قانون برای رفع و حل مسائل و مشکلات دارد و به پیشنهاد حجت الاسلام رئیسی، ریاست جمهوری مراکز دانشگاهی و حوزه‌های علمیه محل نقد و اعتراض شوند، ضمن اینکه مقام معظم رهبری نیز در سخنان خود بار‌ها به راه اندازی کرسی‌های آزاداندیشی و نظریه پردازی تاکید کرده است.

وی با بیان اینکه آزاداندیشی با نظریه پردازی تفاوت دارد، افزود: نظریه پردازی یعنی نظریه‌های متعارف غرب را احصاء کرده و سپس در برابر نظریه‌های متعارف احصاء شده غرب، معادل سازی کنیم.

بهمن شهریاری می‌گوید: به عقیده امام خمینی (ره) شهید بهشتی، دانشجویام موذن جامعه هستند، پس نباید اغشاش کرده و به اموال عمومی و خصوصی جامعه خسارت بزند، بلکه باید با تزار انقلاب عمل کنند.

وی مطالعه جلد ۲۱ کتاب صحیفه امام خمینی (ره) را به دانشجویان پیشنهاد داد و اضافه کرد: برخی افراد این قشر به جای گفتن سخنانی همتراز با افراد بیسواد، نظریه‌های انقلاب اسلامی را بخوانند و آن‌ها معادل سازی و این همانی کنند، پس راه حرف زدن اغتشاش در جامعه و ایجاد ناآرامی نیست.

شهریاری از آتش زدن پلیس امنیت جامعه انتقاد کرد و گفت: با چنین کار‌هایی مسائل حل نمی‌شوند و با برگزاری جلسه‌های نقد در دانشگاه ها، حوزه‌های علمیه و مراکز فرهیختگان، می‌توان مشکلات را رفع کرد و از کاهش سرعت انقلاب جلوگیری کرد.

پایان گزارش/

4.5/5

پیشنهاد سردبیر

پربازدیدها

بورس:خرید سهام در شرایط فعلی می‌تواند به نفع صندوق توسعه ملی باشد
ایرانیان رشد سیاسی خود را به شرق و غرب ثابت کردند
تاکید نماینده ولی فقیه در خوزستان بر برخورد قانونی با قاچاق کالا
با پیشنهاد مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان ؛ آیین نامه تشکل شوراهای اطلاع رسانی شهرستانی برای نخستین بار در خوزستان به تصویب رسید
سوریه: حمله اسرائیل به فرودگاه حلب جنایت جنگی است
صفحه نخست روزنامه‌های شنبه ۳ تیر ماه
تسهیل فعالیت سرمایه گذاران در خوزستان با تدوین سند توسعه اقتصاد دریامحور
حضور بوکسورهای خوزستان در مسابقات جوانان کشور
نوبت طوفان امّت برای فلسطین!
مشکل آب شرب تمامی روستاهای بندرهندیجان در سال ۱۴۰۱ برطرف می‌شود

سرخط اخبار کل

14010410113231295256083910
1401031910595564925497494
8580082_210
8566853_343
1401041117030799325616524
1399070711014772921318424

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *