پایگاه خبری - تحلیلی1400

Language

Language

برچسب‌ها

مراسم بزرگداشت حاج حبیب الله معلمی، شاعر حماسه سرای دفاع مقدس

مراسم بزرگداشت حاج حبیب الله معلمی، شاعر حماسه سرای دفاع مقدس در اهواز برگزار شد.

به گزارش گروه فرهنگی جوانان خوز، با حضور جمعی از مسئولان، شاعران، اصحاب هنر و قشر‌های مختلف مردم، مراسم بزرگداشت حاج حبیب الله معلمی، شاعر حماسه سرای دفاع مقدس برگزار شد.

دبیر حلقه ادبی شعر «مشکات» در این مراسم با اشاره به آیه ۳۲ سوره مبارکه مائده درباب فضیلت زنده نگه داشتن انسان‌ها گفت: رسول خدا در ذیل این آیه شریف می‌فرمایند: “اگر کسی تاریخ مومنی را بنویسید او را احیا کرده است” و چه کسی بهتر از مرحوم معلمی که با دمیدن روح حماسی در اشعار، یادگاری ارزشمندی را در دفتر تاریخ دفاع مقدس از خود به جای گذاشت و امروز نام او با نام شهدای والا مقام عجین شده است.

حجت‌الاسلام سید علیرضا شفیعی با بیان این‌که مرحوم معلمی حق بزرگی بر گردن تمام مردم ایران به ویژه خوزستانی‌های قدرشناس دارد، افزود: مرحوم معلمی بر تارک افتخارات این مرز و بوم برای همیشه جاودان خواهد بود و ما وظیفه دانستیم از این افتخار خوزستان تجلیل کنیم تا ادای دین کوچکی کرده باشیم.

وی ادامه داد: یکی از خصلت‌های بارز این بزرگمرد تقید ایشان به ادای نماز جماعت در مسجد بود که با وجود کهولت سن تا روز‌های پایانی حیات به آن پایبند بود؛ این تنها یکی از فضایل این انسان وارسته بود درحالی که هنوز ابعاد شخصیتی ایشان برای مردم تشریح نشده است.

دبیر حلقه ادبی مشکات بیان کرد:امیدواریم که این بزرگداشت، مقدمه‌ای باشد برای کنگره ملی حبیب الله و این عرض ادب تنها در این جلسه خلاصه نشود و ادامه داشته باشد.

حاج حبیب الله معلمی، شاعر حماسه سرای دفاع مقدس بود که اشعار وی توسط حاج صادق آهنگران در سال‌های حماسه و ایثار  خوانده می‌شد.

این شاعر حماسه سرا در تیرماه سال ۱۳۹۲ شمسی درگذشت و پس از تشییع باشکوه در حرم مطهر علی ابن مهزیار اهوازی به خاک سپرده شد.

پایان گزارش/

4.5/5

پیشنهاد سردبیر

پربازدیدها

توصیه به صلح در دعاوی و تسریع رسیدگی به پرونده‌های قضایی
تداوم ناکامی استقلال خوزستان درلیگ برتر فوتبال
تولیدکننده کیسه‌های پلاستیکی در اهواز محکوم شد
دستگیری 6 نفر از عاملان تیراندازی در شهرستان کارون
بهره برداری از پل عالی آباد اندیکا تا پایان آبان ماه
رونمایی از پوستر هشتمین جشنواره رسانه‌ای ابوذر
صرفه‌جویی ۴۲۰ میلیارد ریالی در شرکت نفت و گاز آغاجاری
آموزش مجازی راهکار‌های توسعه تجارت بین ایران و قطر
«در طلب کوی دوست» منتشر شد

سرخط اخبار کل

IMG_۲۰۲۲۰۴۰۸_۲۰۵۴۵۲
10319384_943
169926489
1401031809040337125480404
9982790_803
10380534_200

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *