پایگاه خبری - تحلیلی1400

Language

Language

برچسب‌ها

مزین شدن خیابان‌ها و معابر دزفول به نام شهیدان

رییس کمیسیون فرهنگی شورای شهر دزفول : نامگذاری ۱۴۰ میدان، کوچه، خیابان و تقاطع در ۲ سال گذشته توسط شورای نامگذاری در دزفول انجام شد که نیمی از آن‌ها به نام شهدا است.

به گزارش گروه شهرستانی جوانان خوز، حجت الاسلام مهدی جعفرنمازی گفت: مزین شدن معابر دزفول به عنوان پایتخت مقاومت ایران اسلامی به نام شهدا رویکرد شورای اسلامی در ۲ سال اخیر بوده و در این راستا بیش از نیمی از معابر و کوچه‌های نامگذاری‌های شده به نام شهدای دزفول بوده است.

وی ادامه داد: نامگذاری خیابانها، کوچه‌ها و معابر دزفول به نام شهدا رویکرد ارزشمند و ماندگاری در راستای زنده نگه داشتن نام و یاد شهدا است.

رییس کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر دزفول با بیان اینکه کل نامگذاری‌های انجام شده در چهار سال دوره پنجم شورای اسلامی شهر دزفول ۴۹ مورد بوده است، ادامه داد: طی ۶ سال اخیر در مجموع ۱۸۹ میدان، کوچه، خیابان و همچنین تقاطع همسطح و غیرهمسطح در دزفول نامگذاری شده که بیشتر آن‌ها بدون اسم بودند و تغییر نام بسیار اندک بوده است.

حجت الاسلام نمازی گفت: تاکنون هیچ یک از تقاطع‌های همسطح (چهارراه) و بسیاری از تقاطع‌های غیرهمسطح در دزفول نامگذاری نشده بودند که نامگذاری این تقاطع‌ها مورد توجه قرار گرفت.

وی با اشاره به برخی نامگذاری‌های انجام شده تقاطع‌ها افزود: تقاطع امام خمینی (ره) و شریعتی به نام حرم، تقاطع آفرینش و شریعتی به نام جوانمرد قصاب و تقاطع آفرینش و منتظری به نام بهداشت نامگذاری شده است.

رییس کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر دزفول بیان کرد: تقاطع غیرهمسطح آزادراه پل چهارم خرداد و جاده زیباشهر به نام شهدای غواص، تقاطع غیرهمسطح پل غدیر و جاده سنجر به نام ولایت و بلوار جاده سنجر به نام شهدای انقلاب نامگذاری شد.

وی افزود: معابر فاقد نام زیادی در کوی مدرس، پیام نور، مهرشهر و زیباشهر دزفول وجود داشت که ضمن شناسایی، نامگذاری این معابر در حال انجام است.

رییس کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر دزفول برون سپاری ساخت و نصب تابلو‌های معابر را دلیل تاخیر در نصب نام مصوب این خیابان‌ها دانست و ادامه داد: شهردار دزفول در آخرین نشست علنی شورای اسلامی شهر دزفول قول داده که فرآیند نصب این تابلو‌ها به سرعت طی روز‌های آینده آغاز شود.

حجت الاسلام نمازی بیان کرد: برخی معابر دزفول با وجود داشتن اسم مصوب به دلیل نصب نشدن تابلو، در سه دوره مختلف شورای اسلامی شهر دزفول نامگذاری شده‌اند و با وجود سه مصوبه مختلف همچنان فاقد تابلو هستند.

پایان گزارش/

4.5/5

پیشنهاد سردبیر

پربازدیدها

تسلیم قانون شدن قاتل و همدستانش در رامهرمز
واگذاری ۱۰ هکتار زمین برای ساخت خانه در اهواز
بیانیه مهم قالیباف:همه بایدبرای انتخاب آقای جلیلی تلاش کنیم
جریمه قاچاقچی سوخت در ماهشهر
رئیسی: وزارت راه و بانک مرکزی آمار دقیق تسهیلات پرداخت شده مسکن را ارائه کنند
خوزستان، سوگوار رحلت پیامبر اعظم اسلام (ص) و شهادت امام حسن مجتبی (ع)
بررسی زیرساخت‌های خدمت به زائران اربعین در مرز شیب عراق
حضور کارکنان شرکت آبفا در راهپیمایی روز قدس
استقرار سه قایق نظارتی و نجات در رودخانه کارون در اهواز
افزایش نرخ کرایه اتوبوس‌های شهری اهواز

سرخط اخبار کل

1403010718171229329680984
1402042121225244327937614
IMG-20240215-WA0004
14010202000229_Test_PhotoN
9125717_407
11393971_830

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *