پایگاه خبری - تحلیلی1400

Language

Language

برچسب‌ها

معارفه امام جمعه جدید دزفول

حجت الاسلام و المسلمین مسعود بهرامپور طی آیینی امروز پنجشنبه به عنوان امام جمعه جدید دزفول معارفه شد.

به گزارش گروه شهرستانی جوانان خوز ، نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری در این آیین در حسینیه ثارالله دزفول گفت: فلسفه تقدم و تاخیر مسوولان و جا به جایی افراد تکمیل و تکامل است.

آیت الله سیدعلی شفیعی افزود: بنده با جا به جایی حجت الاسلام قاضی دزفولی امام جمعه سابق دزفول مخالف بوده و هستم، ولی چیزی که این موضوع را جبران می‌کند، آمدن حجت الاسلام بهرامپور به عنوان امام جمعه جدید دزفول است.

وی تاکید کرد: نبودن حجت الاسلام قاضی در امامت جمعه برای ما فقدان و حزن است، ولی آمدن حجت الاسلام بهرامپور به عنوان امام جمعه جدید دزفول که از فرزندان دزفول است و سوابق روشنی دارد جبران کننده این فقدان است.

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری گفت: حجت الاسلام بهرامپور ۲ بار مسوولیت مدیریت حوزه‌های علمیه خوزستان را به عهده داشته و این موجب شده است تا امام جمعه جدید دزفول خلف شایسته‌ای برای حجت الاسلام قاضی دزفولی باشد.

وی افزود: دزفول از جمله شهر‌های مهم خوزستان و کشور و دارای ویژگی‌های برجسته‌ای است که در دوران دفاع مقدس امتحان خود را به خوبی پس داده است.

آیت الله شفیعی قدردانی امام خمینی (ره) و رهبر معظم انقلاب از مجاهدت مردم دزفول در دوران دفاع مقدس را نشان از اهمیت و جایگاه این شهر دانست و تاکید کرد: همه مسوولان، قشر‌های مختلف و جوانان دزفول به کمک امام جمعه جدید دزفول بیایند.

وی تجلیل از خاندان مجاهد و عالم پرور قاضی دزفولی را مورد تاکید قرار داد و افزود: توصیه بنده به حجت الاسلام قاضی دزفولی این است که همچنان محکم، مستمر و با قدرت در سنگر دفاع از انقلاب اسلامی حضور داشته باشد.

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری با اشاره به ظرفیت‌های عظیم دزفول بیان کرد: دزفول دارای جوانان خودکفا، انقلابی، پای کار و خوش فکر است که توان اداره این شهر را دارند.

امام جمعه سابق دزفول شبانه روز پیگیر مسایل دزفول بود

معاون استاندار خوزستان و فرماندار ویژه شهرستان دزفول نیز در این آیین با گرامیداشت یاد علمای بزرگ دزفول به ویژه عالم مجاهد آیت الله سیدمجدالدین قاضی دزفولی امام جمعه فقید دزفول گفت: حجت الاسلام سیدمحمدعلی قاضی دزفولی به صورت شبانه روزی دلسوزانه پیگیر مسایل شهرستان و خدمت به مردم بودند که این روحیه برگرفته از مکتب آیت الله قاضی دزفولی امام جمعه فقید دزفول بود.

علیرضا خردمند افزود: حجت الاسلام قاضی دزفولی امام جمعه سابق دزفول، روحانی برجسته و استاد مجاهدی است که ۱۵ سال مجاهدانه در کسوت امام جمعه دزفول مسوولیت داشت و در این مدت طولانی زحمات زیادی برای دزفول کشید.

وی، حجت الاسلام قاضی دزفولی را عالمی مجاهد دانست و ادامه داد: حجت الاسلام قاضی دزفولی قول داده است که همچنان در دزفول بماند و تجربه ارزشمند خود را در اختیار مدیران شهرستان قرار دهد.

فرماندار ویژه دزفول با بیان اینکه به طور قطع دعای خیر مردم شهرستان بدرقه راه حجت الاسلام قاضی دزفولی خواهد بود، اظهارکرد: تغییر امامت جمعه دزفول با وجود مخالفت‌های مردمی بنا بر نظر خود حجت الاسلام قاضی دزفولی اتفاق افتاد.

وی همچنین با تبریک انتصاب حجت الاسلام مسعود بهرامپور به عنوان امام جمعه جدید دزفول افزود: حجت الاسلام بهرامپور از فرزندان شهرستان دزفول و از رزمندگان هشت سال دفاع مقدس است.

خردمند ادامه داد: امام جمعه جدید دزفول از علما و اساتید اخلاق دزفول است که به دلیل داشتن مسوولیت‌های فرهنگی استانی در کارنامه خود می‌تواند منشا تحول در این شهرستان باشد.

نماز جمعه دزفول از جمله اولین نمازجمعه‌ها در کشور بود

امام جمعه سابق دزفول نیز در این آیین با تجلیل از عالم ربانی مرحوم آیت الله سیدمجدالدین قاضی دزفولی امام جمعه فقید دزفول گفت: نمازجمعه دزفول جزو اولین نمازجمعه‌های کشور بود که با اجازه امام خمینی (ره) توسط فقیه مجاهد آیت الله سیدمجدالدین قاضی دزفولی در دزفول برپاشد.

حجت الاسلام و المسلمین سیدمحمدعلی قاضی دزفولی افزود: مردم در ۴۳ سال گذشته حماسه‌های مختلفی را رقم زده‌اند که ضروری است این حماسه برای ثبت در تاریخ مستندنگاری شود.

وی نهاد امامت جمعه را نهادی مردمی دانست و ادامه داد: امام جمعه عنوانی مردمی است که اعتبار خود را از مردم می‌گیرد.

امام جمعه سابق دزفول با قدردانی از همه کسانی که به وی در این دوران مسوولیت لطف داشتند، اظهار کرد: توفیق خدمت به مردم دزفول و نهاد امامت جمعه از بهترین دوران زندگی بنده بود.

وی افزود: اولین نماز جمعه بنده در ۱۶ اسفند ۱۳۸۷ اقامه شد و در این ۱۵ سال با حضور مردم بصیر و متدین دزفول حوادث سختی را از سر گذراندیم و دشمن را در نقشه‌ها و توطئه‌هایش ناکام گذاشتیم.

مردم دزفول حلالم کنند

حجت الاسلام قاضی دزفول با تاکید بر اینکه نهاد ائمه جمعه دارای خیر و برکت بسیاری است، گفت: شبکه ائمه جمعه کشور یکی از نورانی‌ترین شبکه‌ها در کشور است که باید استفاده از حداکثر ظرفیت این نهاد مورد تاکید قرار گیرد.

وی با بیان اینکه از مردم دزفول می‌خواهم که بنده را حلال کنند، افزود: همچنان راه طولانی تا رسیدن به اهداف و آرمان‌های انقلاب اسلامی در پیش است که رسیدن به این اهداف، استمرار تلاش و مجاهدت نیاز دارد.

امام جمعه سابق دزفول با بیان اینکه در این مدت ۱۵ سال در گره گشایی از کار مردم دزفول از هیچ کوششی کوتاه نیامدم، اظهار کرد: شعار وحدت دادن ساده است، ولی حفظ وحدت و انسجام اجتماعی با وجود هجمه‌ها و توطئه‌های دشمن در عمل کاری دشوار است.

وی با بیان اینکه آماده کمک به حجت الاسلام بهرامپور امام جمعه جدید دزفول هستم، افزود: در این مدت ۱۵ سال تلاش کردم که نهاد امام جمعه محور وحدت در دزفول باشد.

حجت الاسلام مسعود بهرامپور پس از آیت الله سیدمجدالدین قاضی دزفولی، محسن اراکی و حجج اسلام شریعتی، تقوی، عسکری و سیدمحمدعلی قاضی دزفولی هفتمین امام جمعه دزفول است.

این آیین با حضور آیات سیدعلی شفیعی و محسن حیدری نمایندگان مردم خوزستان در مجلس خبرنگان رهبری، حجت الاسلام سیدمحمدنبی موسوی‌فرد امام جمعه اهواز و نماینده، ولی فقیه در خوزستان و همچنین جمعی از مسئولان محلی و استانی برگزار و از زحمات ۱۵ ساله حجت الاسلام و المسلمین سیدمحمدعلی قاضی دزفولی قدردانی شد.

حجت الاسلام قاضی دزفولی در حدود ۱۵ سال مسوولیت خود در نهاد امامت جمعه دزفول بیش از ۴۵۰ خطبه در نمازجمعه این شهر ایراد کرد.

حجت الاسلام و المسلمین مسعود بهرامپور مدیریت حوزه‌های علمیه خوزستان را در کارنامه خود دارد.

پایان گزارش/

4.5/5

پیشنهاد سردبیر

پربازدیدها

درخشش دانشگاهیان خوزستان در جشنواره سراسری صحیفه سجادیه
پیشکسوت خوزستان سرمربی تیم ملی پاراتیراندازی
ضرورت واکنش محکم مسلمانان جهان به جنایات صهیونیست‌ها
تاکید استاندار خوزستان بر پرهیز از تکرار تجربه های ناموفق در زمینه اعطای تسهیلات اشتغالزایی
رشد ۲۲ درصدی خدمات یکپارچه فنی و ویژه به چاه‌های نفت و گاز
آغاز عملیات ساخت کتابخانه عمومی در شوش
رئیسی: کوچکترین خطایی از صهیونیست‌ها سر بزند، در مرکز رژیم صهیونیستی پاسخ خواهیم داد
اقتصاد | تشکیل کارگروهی برای بررسی طرح دیپلماسی اقتصادی
مرز‌های خوزستان به سمت عراق بسته است
مجلس | مصوبه مجلس درباره امکان ارائه گزارش از تصمیمات غیرقانونی مسئولان به دیوان عدالت اداری

سرخط اخبار کل

10979880_739
IMG_20230419_022102_540-1024x682
4506820
1400111301140657124664294
139207111943564361291724
9713985_709

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *