به گزارش گروه فرهنگی جوانان خوز، دبیر علمی نخستین رویداد ملی ایدههای تحول آفرین در تعالی نظام آموزش و پرورش با اشاره به پیگیریهای بیش از یکساله دیرخانه علمی این همایش گفت: ۲۱۰ مقاله توسط دبیرخانه علمی این همایش پذیرفته شد که ۱۰۹ مقاله به صورت سخنرانی حضوری و برخط ارایه و مابقی مقالهها نیز به صورت پوستر ارایه شدند.
فرانک امیدیان افزود: آموزش و پرورش تعالی، دارای ۲ ویژگی مهم از جمله داشتن هوش مصنوعی و هوش معنوی است و بر اساس پژوهشها این ۲ مولفه آموزش و پرورش تا ۲۰۵۰ میلادی در هم تنیده میشوند.
وی با بیان اینکه هوش معنوی درک ارزشهای اخلاقی و معنوی را در فرد ایجاد میکند، ادامه داد: رشد یکجانبه هوش مصنوعی خطرناک خواهد بود و باید این هوش در کنار و در خدمت هوش معنوی باشد.
دبیر علمی این همایش گفت: چشم انداز آموزش و پرورش تعالی مورد توجه اندیشمندان و پژوهشگران کشور بوده است که باید این موضوع به گفتمانی عمومی تبدیل شود.
وی افزود: تعریف کارگاههای آموزشی از مقالههای دریافتی به این همایش میتواند در اثربخشی این همایش موثر باشد.
امیدیان تصریح کرد: بسیاری از آسیبهای اجتماعی و شخصیتی ریشه در کودکی و ناتوانی فرد با مهارتهای خودمراقبتی دارد به همین دلیل گسترش کارگاههای آموزشی در مدارس ضروری است.
این همایش در ۱۸ محور از جمله ایدههای تحول آفرین در آموزش مجازی، شیوههای نوین تدریس و نقش سند تحول بنیادین آموززش و پرورش در ایدههای تحول آفرین برگزار شد.
بیش از ۳۵۰ نفر در این همایش که با حضور اساتید، معلمان و فرهنگیانی از استاننهای مختلف کشور برگزار شد، حضور داشتند و ۲۶۰ مقاله به دبیرخانه علمی این همایش ارسال و در نهایت ۲۱۰ مقاله به صورت پوستر و سخنرانی پذیرفته شد.
پایان گزارش/