پایگاه خبری - تحلیلی1400

Language

Language

برچسب‌ها

نقش نیروگاه رامین اهواز در گذر از پیک مصرف برق خوزستان مهم و حیاتی است

استاندار خوزستان با اشاره به نقش حیاتی و مهم نیروگاه رامین اهواز در تامین برق مورد نیاز مردم و صنایع استان بر تسریع و اتمام عملیات ساخت نیروگاه شهدای ویس تاکید کرد.

به گزارش گروه خبری جوانان خوز، دکتر حسینی محراب استاندار خوزستان در بازدید از نیروگاه رامین اهواز که به منظور بررسی آخرین کار‌ها و وضعیت واحد‌های تولید برق این نیروگاه انجام شد، گفت: نیروگاه رامین اهواز در تامین برق مورد نیاز مردم و صنایع استان نقش مهم و حیاتی دارد.  

وی با تقدیر از تلاش‌های مجموعه نیروگاه جهت تولید انرژی برق مردم و صنایع استان، تجربه و تخصص کارکنان نیروگاه رامین را سرمایه‌ای ارزشمند در صنعت برق کشور برشمرد و افزود: امیدواریم با تکیه بر همین ظرفیت شاهد رفع محدودیت‌های تولید و بازسازی و نوسازی تجهیزات نیروگاهی و ارتقاء سطح تولید برق در این نیروگاه باشیم.

حسینی محراب نقش نیروگاه رامین در تولید و پایدار انرژی برق و گذر از پیک مصرف برق در تابستان امسال را مهم و حیاتی دانست و بر اهتمام خود و همه مدیران وزارت نیرو و مسئولان استان در جهت  رفع محدودیت‌ها و موانع تولید این نیروگاه تاکید کرد.

استاندار خوزستان همچنین پیگیری جدی و تسریع در اتمام ساخت نیروگاه شهدای ویس از وزارت نیرو را یکی از مهمترین برنامه‌های کاری خود دانست و اضافه کرد: با ساخت این نیروگاه شاهد پایداری شبکه برق خوزستان و اشتغالزایی مطلوبی در شهرستان باوی خواهیم بود.

وی ادامه داد: تولید انرژی برق دارای سختی ها، چالش‌ها و هزینه‌های هنگفتی است و از مردم شریف استان خوزستان می‌خواهیم با صرفه جویی در مصرف این انرژی تلاشگران صنعت برق را در جهت تأمین این انرژی یاری داده تا شاهد تابستانی توام با آسایش برای مردم و پویایی صنایع استان باشیم.

محسن حافظی، مدیرعامل نیروگاه رامین اهواز به تشریح کارهای فنی و عملیاتی این نیروگاه جهت پایداری انرژی برق پرداخت و گفت: اجرای تعمیرات اساسی واحد ۳۱۵ مگاواتی شماره ۵، تعمیرات میان دوره‌ای واحد‌های یک،۲، ۳، ۴ و ۶، تعمیرات و بازسازی استارت بویلر فاز یک و ۲ و همچنین تعمیرات و بازسازی برج‌های خنک از مهمترین کارهای این نیروگاه جهت رفع محدودیت و تولید پایدار برق در تابستان و پیک مصرف برق امسال است.

وی افزود: هم اکنون ۵ واحد از ۶ واحد این نیروگاه در مدار تولید برق قرار دارند و ان شاءالله تا پایان خردادماه با راه اندازی یک واحد باقیمانده با حداکثر توان موجود و با هر ۶ واحد تولیدی در خدمت مردم و صنایع استان  خواهیم بود.

حافظی با اشاره به قدمت بالای واحد‌های تولیدی این نیروگاه در ۴۳ سال فعالیت مستمر، اجرا نشدن طرح‌های بهینه‌سازی و مدرنیزاسیون، تامین  نشدن به موقع قطعه ها و تجهیزات نیروگاهی به دلیل تحریم‌های اقتصادی‌ و هزینه بالای تامین آن‌ها و همچنین افت کیفی و کمی آب رودخانه کارون که منجر به رسوب گذاری و فرسودگی شدید قطعات و تجهیزات و تحمیل هزینه‌های هنگفت خرید مواد شیمیایی این نیروگاه شده است را از مهم‌ترین چالش‌های  نیروگاه رامین به منظور تولید پایدار انرژی برق برشمرد.

این مقام مسئول در ادامه همکاری و حمایت جدی مسئولان استان خوزستان به منظور رفع چالش‌های این نیروگاه را خواستار شد و ادامه داد: تلاشگران نیروگاه رامین با تعهد و مسئولیت‌پذیری و با وجود این مشکلات و چالش‌ها همواره در جهت به حداقل رساندن اثرات این محدودیت‌ها گام برداشته و با تکیه بر تجربه و تخصص خود در جهت تامین پایدار این انرژی حیاتی تلاش خواهند نمود تا بتوانیم خدمت‌رسانی شایسته‌ای برای مردم استان در تابستان  پیش رو باشیم.

پایان گزارش/

4.5/5

پیشنهاد سردبیر

پربازدیدها

آمریکا ۱۳ فرد و ۳ نهاد ایرانی را تحریم کرد
رئیس جمهور : حجم روابط ۳۰ میلیارد دلاری با ترکیه را هدف‌گذاری کردیم
تنیس روی میز قهرمانی جهان
برگزاری سومین سوگواره ملی رسانه‌ای اربعین حسینی
رتبه برتر معاونت مشارکت های مردمی اداره کل نوسازی مدارس خوزستان در کشور
ساخت مدرسه ۶ کلاسه در شوشتر
پوشش تحولات اوکراین| نیاز کی‌یف به دریافت حداقل ۳۰۰ سامانه پرتاب موشک چندگانه
بازرسی از ۱۰ نانوایی در شوشتر
آیت‌الله رئیسی: ایران حق دارد تضمین‌های اعتمادآور مطالبه کند
اولویت اصلی سرپرست جدید فدراسیون ژیمناستیک

سرخط اخبار کل

9186167_155
169719855
1399041711565644220737974
17669
8878856_579
8583692_466

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *