پایگاه خبری - تحلیلی1400

Language

Language

برچسب‌ها

هم اندیشی دانشگاه با جریان شناسی انتخابات + گزارش تصویری

نشست هم اندیشی با رویکرد جریان شناسی انتخابات در دانشگاه آزاد اسلامی واحد اهواز برگزار شد .

به گزارش گروه سیاسی جوانان خوز ، نشست هم اندیشی اساتید دانشگاه درباره جریان شناسی انتخابات با سخنرانی دکتر بهمن شهریاری استاد دانشگاه و معاون سیاسی سپاه حضرت ولیعصر(عج) خوزستان در دانشگاه آزاد اسلامی واحد اهواز با حضور اساتید دانشگاه برگزار شد .

معاون سیاسی سپاه ولیعصر(عج) خوزستان اظهار کرد ؛ حضرت آقا فرمودند که محیط دانشگاه محیط مورد انتظار جمهوری اسلامی نیست ، بعضی جاها فضاهایی هست که بعضاً جوان با روحیه مذهبی وارد دانشگاه می‌شود ولی با همین زمینه‌ها خارج نمی‌شود ، نسبت به گذشته‌ی میراث دانشگاه مراقب باشید ، در دانشگاه هم باید با ارتجاع مقابله بشود ، هم با التقاط باید مبارزه کرد و هم با انحراف باید مقابله کرد .

دبیر ستاد امربه معروف و نهی از منکر استان خوزستان با بیان اینکه دکترین انتخابات باید لحاظ بشود ، گفت ؛ بعد از پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی ایران دو حزب برجسته پرچمدار جریانات سیاسی ایران بوده‌اند ، یکی حزب اصلاح طلب و دوم حزب اصولگرا ، که این مدل‌های سیاسی در اغلب کشورهای جهان از جمله آمریکا که دو جریان جمهوریخواه و دموکرات فقط امکان پخش در رسانه‌ای را دارند ، پیشتاز دیگر احزاب می‌باشند .

دکتر شهریاری استاد دانشگاه با اشاره به نظریات جامعه شناسان سیاسی افزود ؛ در اندیشه هابز نظم و ثبات اهمیت دارد ، و در اندیشه مارکسیسم تغییر است که اهمیت میدانی دارد ، فلذا انقلاب اسلامی چند بُعدی و با نگاه‌ها و انحاء اندیشه‌های مختلف پیشرفت داشته است ، یعنی هم نظم و ثبات را بنیادین دانسته و هم تغییر را ارج نهاده است .

وی با بیان و بررسی سه بحث پیرامون جریان شناسی انتخابات گفت ؛ سه بحث موضوعیت این نشست که جریان شناسی انتخابات است می باشد ، یکی بررسی احزاب و جریانات سیاسی ، دوم نقش انتخابات در انقلاب و سوم خلاء مردم در انتخابات و تاثیر آن بر فضای سیاسی بین الملل ، می باشد .

دکتر بهمن شهریاری بیان کرد ؛ در انتخابات‌های مختلف مردم به نیازهای خودشان رای می‌دهند ، مردم به کاندیداها رای نمی‌دهند بلکه به دال مرکزی رای می‌دهند ، که همان نیازهای عمومی می‌باشد .

وی افزود ؛ برای دال مرکزی اتاق فکر نیاز است ، در دولت آقای هاشمی دال مرکزی «جهاد سازندگی» شد و مردم به جهاد سازندگی رای داده‌اند و هاشمی با نگرش جهاد سازندگی جریان سیاسی را در جامعه پیشبرد .

دکتر شهریاری افزود ؛ در دولت آقای خاتمی دال مرکزی « آزادی » بود که مردم به دال مرکزی دولت اصلاحات رای داده‌اند در این فضا هم کارهای خوبی اتفاق افتاد و هم مشکلاتی پیش آمد ، که در انتخاب دولت بعدی نمود پیدا کرد ، چرا که مردم همیشه با انتخابات‌ها از وضع نامطلوب موجود به سمت مطلوب پیش می‌روند .

دبیر ستاد امربه معروف و نهی از منکر استان خوزستان ادامه داد و گفت ؛ دال مرکزی دولت آقای احمدی نژاد « عدالت » بود که دال مرکزی در قالب عدالت تشکیل شد ، و ریز دال‌ها و ریز پردازها حول دال مرکزی پیش می‌رفتند ، در این دوره چهار سال اول کارهای خوبی شکل گرفت ، ولی چهار سال دوم دچار انحراف شد .

وی افزود ؛ در دولت بعدی که آقای روحانی رای کسب کرد دال مرکزی در قالب « امید » تعریف شد ، که آقای روحانی با شعار اینکه هم چرخ زندگی مردم باید بچرخد و هم چرخ سانتریفوژها بچرخد روی کار آمد .

معاون سیاسی سپاه ولیعصر(عج) خوزستان در ادامه بحث دال مرکزی تشریح کرد ؛ دال مرکزی در تمام لایه‌های اجتماعی تحت تاثیر دال مرکزی دولت سیاسی می باشد ، بنابراین مردم باید در انتخابات‌ها به موقع حضور پیدا کنند ، چرا که به موقع اومدن مهم است .

دکتر شهریاری افزود ؛ ما معتقد هستیم برای دانشجو باید فارغ از جریانات خاص سیاسی کارنامه و برنامه‌ی کاندیدا را تشریح کرد .

دبیر ستاد امربه معروف و نهی از منکر استان خوزستان در پایان نشست احزاب درون جریانی دو طیف اصلاح طلب و اصولگرا تشریح کرد .

هم اندیشی دانشگاه با جریان شناسی انتخابات + گزارش تصویری هم اندیشی دانشگاه با جریان شناسی انتخابات + گزارش تصویری هم اندیشی دانشگاه با جریان شناسی انتخابات + گزارش تصویری هم اندیشی دانشگاه با جریان شناسی انتخابات + گزارش تصویری هم اندیشی دانشگاه با جریان شناسی انتخابات + گزارش تصویری هم اندیشی دانشگاه با جریان شناسی انتخابات + گزارش تصویری هم اندیشی دانشگاه با جریان شناسی انتخابات + گزارش تصویری هم اندیشی دانشگاه با جریان شناسی انتخابات + گزارش تصویری

پایان گزارش/

4.5/5

پیشنهاد سردبیر

پربازدیدها

ایمن سازی طیورهای بومی علیه بیماری نیوکاسل در باغملک
میزها و مدیران در اکوسیستم خود دارای شخصیت هستند . آقای میز یا آقای مدیر ؟
چگونگی مدیریت آب در تابستان امسال متفاوت از سال‌های گذشته
کشف بیش از ۲.۵ تن انواع چوب در دشت آزادگان
کلنگ زنی طرح تعریض پل و جاده روستای گاومیش آباد دزفول
افتتاح کارخانه تولید پهپاد ایرانی ابابیل ۲ در تاجیکستان
سرتیپ نصیرزاده: ایران از استقرار امنیت و احترام به تمامیت ارضی سوریه حمایت می‌کند
جوانان‌خوز | فرماندار اهواز: مرغ کشتار روز با قیمت ۳۱ هزار تومان در بازار اهواز وجود دارد
آماده‌باش در تمامی سفارت‌های رژیم اسرائیل
عضویت جواد حردانی در هیات رئیسه فدراسیون ورزش‌های جانبازان و معلولین کشور

سرخط اخبار کل

8650131_712
156773115
8572795_826
11482561_176
1401072609365278826265984
ApY3stoqxUwD

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *