Language

Language

پایداری ارتباط‌های مخابراتی در خوزستان با اجرای بیش از ۶ هزار کیلومتر فیبر نوری

مدیر مخابرات منطقه خوزستان از وجود ۶ هزار و ۷۰۰ کیلومتر شبکه فیبر نوری و پایداری ارتباط در همه شهرستان‌های استان خبر داد.

به گزارش گروه خبری جوانان خوز ، رحیم فلاح زاده فیبر نوری را یکی از تکنولوژی‌های موجود در کشور ما عنوان کرد و گفت: در خوزستان باهدف تامین پهنای باند مورد نیاز مشترکان، در خطوط میان شهر‌ها اجرا شده بود.

وی با بیان اینکه درحال حاضر حدود ۶ هزار و ۷۰۰ کیلومتر فیبر نوری در سطح استان وجود دارد، افزود: حدود ۵۰ درصد آن میان شهر‌ها به منظور ایجاد ارتباط پایدار میان مراکز مخابراتی، زیرساخت مورد نیاز اپراتور‌های همراه و همچنین مخابرات و سایر استفاده کنندگان از این ظرفیت در سطح استان ایجاد شده است.
آقای فلاح زاده به اتصال همه شهر‌های استان به شبکه فیبر نوری اشاره کرد و ادامه داد: قلعه خواجه در اندیکا آخرین شهرستانی است که پارسال شبکه فیبر نوری متصل شد و رینگ پایداری ایجاد کرد.
مدیر مخابرات منطقه خوزستان می‌گوید: شهرستان‌ها چندین مسیر دارند و اگر یک مسیر از فیبر نوری قطع شود، اما ارتباط قطع خواهند شد، کما اینکه تاکنون قطع ارتباط اتفاق نیفتاده است، البته ممکن است شرایط استثنا به وجود آید که ناشی از وجود رینگ‌های ارتباطی است که همه شهرستان‌ها از آن بهره‌مند هستند.
این مقام مسئول گفت: شبکه داخل شهری فیبر نوری در فاز‌های اول مشترکان تجاری، سازمان‌های دولتی، شرکت‌های خصوصی، بانکها، استانداری خوزستان، فرمانداری شهرستان ها، ثبت احوال، ثبت اسناد و املاک و… نیازمند بستر ارتباطی بودند، در ۲-۳ سال اخیر واگذار شد و همچنان تقاضا‌ها در این رابط متعدد هستند و امضای تفاهمنامه‌ای در نمایشگاه اخیر نفت و گاز با شرکت توسعه مهندسی نفت در غرب کارون و منطقه آزادگان جنوبی نمونه‌ای این واگذار‌ها محسوب می‌شود.
وی درخصوص سیاست‌های کلی وزارت ارتباطات و دستور وزیر مبنی بر واگذاری ۲۰ میلیون پورت و FTTH و رفتن فیبر نوری تا منازل و کسب و کار‌ها گفت: این موضوع از پارسال در دستور کار شرکت مخابرات قرار گرفت و درحال حاضر ۳ هزار و ۳۰۰ مشترک FTTH خانگی باسرعت ۳۰۰ تا ۴۰۰ مگابایت در ثانیه در شهرستان‌های اهواز، آبادان، خرمشهر، دزفول، بهبهان، رامهرمز، ایذه و… از سرویس فیبر نوری بهره‌مند هستند.
اضافه شدن ۱۵۰ هزار پورت به شبکه فیبر نوری در خوزستان
آقای فلاح زاده با بیان اینکه طرحی باعنوان نجما (نهضت جهادی فیبر نوری) در سراسر کشور و از جمله استان خوزستان براساس برنامه‌ای که از سوی وزارت ارتباطات و هیئت مدیره مخابرات کشور ابلاغ شده، درحال اجرا است، افزود: طرح‌های این نهضت نهایی و مصوب شده اند.
وی همه شهرستان‌های استان خوزستان را هدف اجرای نهضت جهادی فیبر نوری عنوان و اضافه کرد: باتوجه به تفاهم نامه‌هایی که با بیشتر فرمانداری‌ها و شهرداری‌های شهرستان‌ها امضا شده، بخش عمده‌ای از طرح امسال اجرایی می‌شود و ۱۲۰ هزار تا ۱۵۰ هزار پورت به ظرفیت فعلی شبکه فیبر نوری اضافه خواهد شد.
آقای فلاح زاده ظرفیت فعلی شبکه فیبر نوری در خوزستان را ۲۰ هزار پورت اعلام کرد و گفت: از این تعداد ۳ هزار و ۳۰۰ پورت واگذار شده و زیر بار هستند که باتوسعه آن در برنامه ریزی یکساله، شاهد پایداری بیش از پیش شبکه در سراسر استان خواهیم بود.
شبکه مسی باسرعت کم نیاز مشترکان را تامین نمی‌کند
مدیر مخابرات منطقه خوزستان فیبر نوری را جزو تکنولوژی‌های پایدار برشمرد و افزود: شبکه فعلی و عموما اینترنت شبکه مسی است که شبکه‌ای قدیمی محسوب می‌شود و سرعت محدودی را در اختیار مشترکان قرار می‌دهد و باتوجه به اینکه استان ما آبخیز است، بیشتر شهر‌های جنوبی با معضل کندی سرعت اینترنت مواجه هستند.
وی حداکثر سرعت یک شبکه مسی در شرایط پایدار را ۱۶ مگابایت اعلام کرد و ادامه داد: این درحالی است که مشترکان درحال حاضر نیازمند ۱۰۰، ۲۰۰ و حتی ۳۰۰ مگابایت هستند و شبکه مسی نیاز مشترکان را تامین نمی‌کند، بنابراین تکنولوژی فیبر نوری باتوجه به اینکه از شرایط جوی تاثیر نمی‌پذیرد و مانند شبکه رادیویی نیست، از پایدار بسیار بالایی برخوردار است، ضمن اینکه به دلیل جنس شیشه ای، ارزش و استفاده‌ای ندارد و از سرقت و تخریب در امان می‌ماند.
پایان گزارش/
4.5/5

پیشنهاد سردبیر

پربازدیدها

همایش «ابن‌عربی، میراث او و اهمیت آن در جهان معاصر» برگزار می‌شود
وزیر صمت از ۵ طرح تولیدی و صنعتی در دزفول بازدید کرد
توقف بیش از دو هزار خودرو در پارکینگ چذابه
بازدید استاندار خوزستان از هنرستان فنی بیت المقدس اهواز
رها سازی آب از سد مارون بهبهان
۵ کیلومتر از محور اهواز-خرمشهر چهارخطه می‌شود
رشد مخاطبان با کنش‌گری هنرمندان در مسائل جامعه
کلنگ زنی و بهره برداری ۲۸ کلاس درس در ایذه
پایداری شبکه برق فوق توزیع خوزستان
رونمایی از پایگاه سری پهپادی نمایش قدرت از سوی ایران بود

سرخط اخبار کل

9686869_121
IMG_۲۰۲۲۰۵۱۸_۰۹۲۰۱۵
1403040917440662030442294
1401022915512630925354024
1402063110324126828391644
9648984_156

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *