پایگاه خبری - تحلیلی1400

Language

Language

برچسب‌ها

کاهش ۱۵ درصدی رسوب کالا در بنادر کشور

وزیر امور اقتصادی و دارایی از کاهش ۱۵ درصدی میزان رسوب کالا در بنادر کشور در ماه‌های نخست امسال نسبت به مدت مشابه پارسال خبر داد.

به گزارش گروه خبری جوانان خوز، احسان خاندوزی در جریان سفر خود به خوزستان در حاشیه بازدید از اسکله بندر امام خمینی بر تسریع ترخیص کالا از بنادر تاکید کرد و گفت: رسوب بخشی از کالا‌ها به دلیل اظهار نشدن در مناطق گمرکی و محوطه‌های بندری و دریافت نکردن شناسه‌های ارزی برای تخصیص ارز است.

وی با بیان اینکه بخش دیگری از کالا‌های رسوبی در بنادر کشور به دلیل دریافت نکردن استعلام از دستگاه‌هایی همچون استاندارد، قرنطینه، سازمان غذا و دارو و سایر دستگاه‌های مربوط است، افزود: در مواردی نیز با وجود اینکه کالا تعیین تکلیف شده به دلیل احکام قضایی امکان خروج آن‌ها از بندر نیست.

خاندوزی ادامه داد: با توجه به اینکه قرار بود گزارشی به هیئت دولت در خصوص وضعیت تجارت در نقاط گمرکی و مرزی کشور تهیه شود، امروز از بندر امام خمینی بازدید شد و بعد از ظهر امروز نیز از منطقه ویژه شهید رجایی در استان هرمزگان بازدید خواهیم کرد.

وزیر امور اقتصادی و دارایی اضافه کرد: حدود ۱۶۰ میلیون تن کالای صادراتی در سال وارد مرز‌ها و گمرکات کشور می‌شود که حدود ۵۰۰ هزار تن از این میزان به صورت رسوب در روز‌هایی از سال در بنادر باقی می‌ماند و با ورود محموله جدید وارد چرخه توزیع می‌شوند.

رسوب ۳ هزارم حجم تجارتی ایران در بنادر

وی با بیان اینکه ۳ هزارم حجم تجارتی که در ایران انجام می‌گیرد در بنادر رسوب می‌شود و رویه متعارفی در فرآیند‌های کالا‌های تجاری و گمرکی کشور است، گفت: امسال هیئت دولت به طور مشخص برای کالا‌های اساسی کشور و تجهیزات حوزه سلامت و دارو مصوبه‌هایی را برای کاهش ماندگاری کالا در بنادر تصویب کرده که مصوبه کاهش نرخ حقوق ورودی از ۴ درصد به یک درصد و کاهش نرخ مالیات بر ارزش افزوده اکثر این کالا‌ها از ۹ درصد به یک درصد از جمله این مصوبات بوده است.

خاندوزی می‌گوید: وزارت اقتصاد و سازمان گمرک ایران زمینه دریافت ضمانت نامه به جای سایر مدارک و ترخیص درصدی کالا تا ۹۰ درصد و برای برخی کالا‌های اساسی تا ۱۰۰ درصد نیز تصویب کرده است.

لزوم همکاری برای ترخیص ۲۹ هزار کولر در خوزستان

وزیر امور اقتصادی و دارایی بیان کرد: ۲۹ هزار دستگاه کولر در خوزستان چند سال است به دلیل مسئله قضایی بلاتکلیف مانده‌اند و با وجود اینکه ۲ حکم گرفته شده، اما از سال قبل به دلیل دستور موقت همچنان بلاتکلیف هستند.

وی افزود: اگر دستگاه قضایی همکاری کند و هرچه زودتر این تعداد کولر ترخیص شوند کمک شایانی به بازار این کالا در کشور خواهد شد.

احسان خاندوزی می‌گوید: امید است با همکاری دستگاه‌های مختلف حوزه قوه مقننه و قضایی میزان ۱۵ درصدی رسوب کالا در سال جاری کاهش بیشتری یابد و یک رکورد جدید در این بخش در دولت ثبت شود.

وزیر امور اقتصادی و دارایی امروز شنبه در سفری یک روزه برای بازدید از انبار‌های ذخیره کالای بندر امام خمینی به خوزستان سفر کرد.

پایان گزارش/

4.5/5

پیشنهاد سردبیر

پربازدیدها

پلمب واحدهای صنفی متخلف در بهبهان
بارش باران در شامگاه جمعه در اهواز
مزین شدن خیابان‌ها و معابر دزفول به نام شهیدان
حذف ورودی‌ های فاضلاب به رودخانه کارون در اولویت کار آبفای خوزستان
روسای جمهور ایران و فرانسه در حاشیه نشست مجمع عمومی سازمان ملل دیدار می‌کنند
کشت پاییزه در ۸۷۹ هزار هکتار از اراضی خوزستان
برگزاری ضیافت افطاری ویژه ایتام در هویزه
هر حرکتی در جهت تضعیف شرکت فولاد خوزستان همنوایی با دشمن است
هوشمندسازی کلاس‌های درس دانش آموزان با نیاز‌های ویژه خوزستان
فکری: نگران شرایط مالی بازیکنان تیم نفت مسجدسلیمان هستم

سرخط اخبار کل

10477080_796
10169160_319
9797171_822
8556726_614
157262447
169989256

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *