پایگاه خبری - تحلیلی1400

Language

Language

برچسب‌ها

گسترش صلح و سازش در پرونده‌های قضایی خوزستان

رئیس توسعه حل اختلاف خوزستان : گسترش صلح و سازش در پرونده‌های قضایی و کاهش جمعیت زندانیان از مهمترین برنامه‌های امسال معاونت توسعه حل اختلاف خوزستان است.

به گزارش گروه خبری جوانان خوز ، حجت الاسلام عبدالحمید امانت بهبهانی در نشست تخصصی رابطین شورا‌های حل اختلاف استان بیان کرد: شورای حل اختلاف استان با اقداماتی که انجام داده در ایجاد صلح و سازش پرونده‌های قضایی بسیار موثر بوده است، در یک سال اخیر پیگیری خوبی برای ایجاد سازش در نزاع‌ها و پرونده‌های قضایی استان انجام شده است.

وی گفت: رابطین شورا‌های حل اختلاف استان باید بصورت جدی و مستمر مشکلات مجتمع‌های حل اختلاف را رصد و پیگیری کنند و با هماهنگی رئیس دادگستری و حوزه قضایی آن شهرستان، بر اساس ماده ۴۳ قانون شورا‌های حل اختلاف، کمک‌های لازم برای تامین امکانات این مجتمع‌ها دریافت کنند.

حجت الاسلام امانت بهبهانی گفت: با وجود کمبود امکانات شورا‌های حل اختلاف، اعضای آن فعالیت‌های چشمگیری در جهت صلح و سازش پرونده‌ها و همچنین کاهش ورودی پرونده‌ها به دادگاه‌ها و دادسرا‌ها دارند.

معاون قضایی رئیس کل دادگستری خوزستان در ادامه با انتقاد از برخی مسئولان در رفع مشکلات شورای حل اختلاف با توجه به اثرگذاری آن در ایجاد امنیت و آسایش در جامعه گفت: شورا‌های حل اختلاف با وجود عملکرد بسیار خوبی که دارند، متاسفانه در برخی مواقع مورد بی مهری قرار می‌گیرند و نیاز است مسئولان دستگاه‌ها برای حل مشکلات و موانع این نهاد اقدامات لازم را انجام دهند.

وی خواستار تعامل و همکاری بیشتر روسای دادگستری‌ها و دادستان‌های حوزه‌های قضایی سراسر استان با شورا‌های حل اختلاف شد و بیان کرد: ورود شورا‌های حل اختلاف در جهت صلح و سازش پرونده‌های قضایی باعث شده تا ورودی پرونده به دادگاه‌ها کاهش یابد به همین دلیل انتظار همکاری بیشتری با شورا‌ها است.

شورا‌های حل اختلاف خوزستان از سال گذشته به طور جدی به موضوع ایجاد صلح و سازش در پرونده‌های قضایی ورود کرده‌اند و موفق شدند پارسال در ۹۱ پرونده صلح و سازش ایجاد کنند.

پویش به حرمت امام رئوف می‌بخشم در استان برای توسعه صلح و سازش فعال است.

پایان گزارش/

4.5/5

پیشنهاد سردبیر

پربازدیدها

استاندار خوزستان: بازرگانی یکی از مهمترین راه‌های افزایش تولید است
ساعات کاری دستگاه‌های اجرایی خوزستان در ماه رمضان
کتاب ارواح ملّیت ندارند مشاهداتی دقیق و باریک‌بینانه از زندگی روزمره‌ در اروپا و ژاپن
جریمه نقدی قاچاقچی گیاهان دارویی در دزفول
اطلاعیه قطعی گاز در برخی از مناطق شهرستان کارون
اهدای ۴۰ سری جهیزیه به نوعروسان مددجوی شوشتر
اعزام زائران خوزستانی به حرم مطهر حضرت امام خمینی (ره)
عناوین روزنامه‌های مطرح جهان؛ هشدار پوتین درباره مسیر حرکت بین‌الملل
افزایش ۸۸ درصدی فروش محصولات پتروشیمی بوعلی سینا
۱۰ طرح عمرانی در بندر خرمشهر در حال اجرا است

سرخط اخبار کل

169890821
11269226_675
IMG_۲۰۲۲۰۹۲۳_۱۴۲۶۴۲
9781527_421
1401060718545490525989054
169926086

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *