Language

Language

یادداشت | بحران کرونا و سیستم آموزش و پرورش

آموزش وپرورش،والدین و معلمان نباید فراموش کنند دنیای مجازی و شبکه شاد در طول درگیری جهان با ویروس همه گیر کرونا،اگرچه تمام تلاش خود را برای آموزش دانش آموزان به کار بردند ولی واقعیت موجود حقایق دیگری را برملا می کند.!

گزارش گروه فرهنگی جوانان خوز :یادداشت |

زهرا بیاتیانی مدرس دانشگاه آزاد دزفول در یادداشتی به تاثیرات فضای مجازی و شبکه شاد در دوران بحران ویروس کرونا پرداخته و نوشته : کودکان و نوجوانان امروز ، آینده سازان فردای این میهن و عاملان تغییرات قدرتمندی در سطح جهان فردا هستند .

شاید به راحتی بتوان گفت بحران کووید ۱۹، فرصتی برای بازآموزی بسیاری از سرفصل های زندگی فردی ، اجتماعی ، اخلاقی و فرهنگی برای آن ها بود.

بدون شک دو سال درگیری ملل جهان با پاندمی همه گیر کرونا ، عامل ایجاد پیله ای دور افراد ، جهت تقابل با ترس ونگرانی از یک بیماری شوم بود .

مدارس ، معلمان ، والدین و دانش آموزان ، همه نگران ویروسی بودند که جهان علمی آن ها را دگرگون و مبهم ساخته بود . اما خوشبختانه آن چه این روزها با شوق و شوری مضاعف ما را به سمت مهری چون گذشته می برد آموزش حضوری و پایان این روزهای تلخ دنیای آموزش مجازی است .

اگر بخواهیم این ناملایمات را با عینک خوش بینی بنگریم باید اذعان کرد این دوران گذاری بود بر درک حقایقی که شاید بدان کمتر توجه داشتیم: تمرین مهربان بودن ، دلسوزی و عطوفت ، افزایش شوق دیدار و در نهایت تلاش برای حفظ سلامتی جامعه که امنیت ، ارمغان آن خواهد بود.

و اینک صدای پای پاییز و گام‌های استوارش است که ما را به وجد می آورد . والدین نباید فراموش کنند که دنیای مجازی خواسته یا ناخواسته زندگی فرزندانشان را تغییر و تحت تاثیر قرار داده است ، اما تمرین بازگشت به آموزش حضوری و استمرار حضور در مدارس را باید به نحوی جدی انجام دهند . به یقین بسیاری از نوجوانان با نوعی دلزدگی و بی انگیزگی مواجه شده اند که شاید این امر اعصاب و روان والدین و اولیای مدرسه را مخدوش نماید ، اما این والدین هستند که باید با صبوری و برخورداری از یک برنامه جامع و درست نسبت به حضور فرزندان در محیط آموزشی ، ساعات خواب و بیداری و دنیای مجازی گوشی‌های همراه ، که از قضا جهانی دلفریب و سرگرم کننده است مراقبت لازم را به عمل آورده و مدیریت نمایند.

اولیا ی مدارس نیز باید به این مهم توجه داشته باشند که دانش آموزانی پشت میزهای کلاس درس نشسته‌اند که از دل دو سال پرسه در آموزش مجازی آمده اند و شور و حالشان متفاوت با سال های حضور هست.

تمرین داشتن سعه صدر ، مدیریت رفتار و گفتار ، نظارت و تلاش جهت بهبود عملکرد دانش آموزان ، درک آنها و از همه مهم تر آموزش جدی ، مرور و تکرار و تکلیف می تواند از اسباب قوی ایجاد ارتباط با دنیای آموزش حضوری در مدارس باشد.

پس به یقین عملکرد حساب شده و عالمانه عامل پیوندی عمیق و باشکوه میان یاد دهندگان و یاد گیرندگان و محیط آموزشی خواهد بود.

شاید بتوان گفت این روزها ، نیاز جدی مدارس ابتدا به مدیریت کارآمد و مدون در زمینه آموزش و پرورش و سپس درک متقابل ، همدلی ، مشارکت و بسیج همه جانبه عوامل مذکور جهت عبور از شرایط فعلی خواهد بود.

پایان متن یادداشت/

4.5/5

پیشنهاد سردبیر

پربازدیدها

پیش بینی برداشت ۲۰ تن چای ترش در کارون
بیانیه کمیسیون امنیت ملی مجلس درباره تحرکات اخیر در منطقه قفقاز جنوبی:
شکست غیر قابل جبران رژیم صهیونیستی در عملیات طوفان الاقصی
توسعه صادرات صنایع جانبی نیشکر با کمک دانش‌بنیان‌ها
لزوم ارتقای همکاری‌های مشترک حوزه علمیه و آموزش و پرورش
تولید بیش از ۴۴۰ هزار تن شمش فولادی در فولاد خوزستان
مردم با آورده ۴۰ میلیون تومانی خانه‌دار می‌شوند
تغییر نام یک پل در اهواز به نام شهدای غزه
مهار تورم با همراهی دولت و مردم
پوشش تحولات اوکراین| سوئد درخواست عضویت در ناتو را امضا کرد

سرخط اخبار کل

1403013107255943929844244
10132005_537
8636105_710
1400111913251669624713714
170285315
1401033018590548525553614

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *